Quasar Posted January 8, 2005 Report Share Posted January 8, 2005 Γειά σε όλους. Θα ήθελα να γράψει όποιος ξέρει ό,τι πληροφορίες έχει για το πώς επιδρούν στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου τα διάφορα τμήματα της ανάρτησης κ.λπ. όπως ελατήρια, θολόμπαρες, ψαλιδόμπαρες, αντιστρεπτικές κ.λπ. Συγκεκριμένα εγώ έχω το Golf 2 GTi 16v με μπροστά θολόμπαρα και ψαλιδόμπαρα OMP, Bilstein αναρτήεις και μαμά αντιστρεπτική. Πίσω τίποτα απολύτως. Θέλω να κάνω το αμάξι πιό υπερστροφικό, να πετάει λίγο πιό εύκολά κώλο. ¶ν έβαζα θολόμπαρα ή αντιστρεπτική πίσω δέν θα το έκανε πιό υποστροφικό? Ότι πληροφορία ευπρόσδεκτη, γενικά και ειδικά. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arci_20VT4 Posted January 9, 2005 Report Share Posted January 9, 2005 Ti εννοείς πίσω τπτ???ούτε αμορτισερ? ούτε ελατήρια??? όταν βάζεις μπάρα μπροστά κάνεις το αυτοκίνητο πιο υποστροφικό, το αντίστοιχο αν βάλεις μπάρα πίσω. αν φοράς ανάρτηση πίσω άλλαξε τα σινεμπλοκ που λογικά θα έχουν απο τον καιρό ξεραθεί, αν βρείς βάλε και καμια μπάρα πίσω και αν θες να πετάει κωλους χαμληλωσε την πίεση στα μπροστινά λάστιχα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted January 10, 2005 Author Report Share Posted January 10, 2005 Ναι ντάξει λάθος διατύπωση... ελατήρια και αμορτισέρ πίσω είναι ίδια με μπρος, bilstein σε μαμά ελατήρια... Εννοώ όχι θολόμπαρα κ.λπ. Ποιά σινεμπλόκ λές φίλε μου γιατι δεν κατάλαβα? Ξέρει επίσης κανείς αν αξίζουν τον κόπο σινεμπλόκ πολυουρεθάνης? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arci_20VT4 Posted January 10, 2005 Report Share Posted January 10, 2005 Θα έλεγα όλα τα σινεμπλοκ της ανάρτησης. των ψαλιδιών κλπ μπρος , πίσω. Αξίζει να βάλεις πολυοθρεθάνης, να χεις υποψη σου οτι θα σκληρύνει αρκετά το αμάξι όμως θα κερδίσεις πολύ σε αμεσότητα. το θέμα είναι αν αξίζει τα χρήματα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted January 11, 2005 Author Report Share Posted January 11, 2005 Το πρόβλημά μου φίλε είναι οτι άν πάω να πάρω τα γνήσια απο καρέντα θα μου βγούν περισσότερο και απο τα πολυουρεθάνης, το ζήτημα είναι απο πού αλλού μπορώ να βρώ σινεμπλόκ το ίδιο ή καλύτερης ποιότητας απο τα μαμά του χωρίς να μπλεχτώ με αντιπροσωπία γιατι θα μου πάει ο κούκος αηδόνι... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arci_20VT4 Posted January 11, 2005 Report Share Posted January 11, 2005 δε χάνεις τπτ να ρωτίσεις... λογικά τα ίδια είναι και στη Σεατ για τα Ίμπιζα και πάιζει να είναι λίγο πιο φτηνά.άντως δεν είναι ακριβά η εργασία τα ανεβάζει! τα πολυουρεθάνης είναι όντως ακριβά. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GR-G60 Posted January 15, 2005 Report Share Posted January 15, 2005 δε χάνεις τπτ να ρωτίσεις... λογικά τα ίδια είναι και στη Σεατ για τα Ίμπιζα και πάιζει να είναι λίγο πιο φτηνά.άντως δεν είναι ακριβά η εργασία τα ανεβάζει! τα πολυουρεθάνης είναι όντως ακριβά. ← Εχω βαλει φθηνα απο ΣΦΕΤΣΙΔΗ. Κανενα προβλημα εδω και 2χρονια. Αν ειχα τα λεφτα θα τα εβαζα ολα πολυουρεθανης. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted January 15, 2005 Author Report Share Posted January 15, 2005 Τί να πώ... Θα το κοιτάξω σύντομα. Πρέπει να αλλάξω κρεμαγιέρα (ο προηγούμενος ιδιοκτητης το θεωρούσε πολύ χαριτωμένο να κάνει off-road με αγωνιστικές αναρτήσεις , αν μπινελικώσετε μπινελικώστε ήρεμα είναι συγγενής ), οπότε θα λυθεί που θα λυθεί να γίνει δουλειά εκεί μάλλον θα φύγουν και όλα τα σινεμπλόκ-μπαλάκια κ.λπ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted July 8, 2005 Report Share Posted July 8, 2005 Αν ακόμα δεν έχεις αλλάξει σινεμπλόκ, βάλε πολυουρεθάνης Powerflex. Τα φέρνει ο Τερζίδης (Auto Ergonomics). Εγώ τα είχα πάρει γύρω στα 150 ευρώ πριν 2 χρόνια. Αλλάζονται μόνο τα μπροστινά, και βελτιώνεται πολύ το τιμόνι και η αίσθηση. Θολόμπαρα εμπρός είναι must για μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις και όχι μόνο. Για ακόμα καλύτερο πάτημα μεγάλωσε και τα μετατρόχια κατά 3-4 πόντους σε κάθε άξονα (1.5 - 2 σε κάθε τροχό). Μπορείς να το κάνεις και με τους άξονες του Golf III, αλλά θα σου βγει ακριβότερα από προσθήκες, χωρίς λόγο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted July 9, 2005 Author Report Share Posted July 9, 2005 Τα έχω αλλάξει πλέον, με απλά λαστιχένια... είναι ήδη λίγο κουτσουράκι και το φοβόμουν να το παρακάνω... Θολόμπαρα και ψαλιδόμπαρα μπρός φοράω. Σκεφτόμουν και θολόμπαρα πίσω. Δεν ξέρω όμως τί αποτέλεσμα θα έχει. Για να μεγαλώσω το μετατρόχιο αρχίζει μετά να θέλει πολύ φαναρτζοδουλειά (να α΄νοίξω φτερά-θόλους) και επειδή είμαι σε περιορισμένο budget, ακόμα τουλάχιστον δεν το σκέφτομαι κάν. Μπορεί να προτείνει κανείς τίποτα για ελατήρια (μάρκες/σκληρότητα)? Είναι ώρα να πάρουν πόδι τα μαμά σιγά σιγά... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 βασικά τα powerflex παρα είναι ακριβά. Για prothane το είχες ψάξει καθόλου; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GOLF IVt Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 (edited) Σκεφτόμουν και θολόμπαρα πίσω. Δεν ξέρω όμως τί αποτέλεσμα θα έχει. ========= Δεν ειναι απαραιτητη πισω.Εκτος και αν εχεις σκοπο να βαλεις πολυ σκληρη αναρτηση. Περισσοτερο θα ελεγα οτι προτεινεται για πισωκινητα η 4κινητα λογω ελκτικης προσφυσης πισω.Εκτος και αν μιλαμε για αμαξωμα με προοπτικες αγωνα (κυριως χωματινου) πραγμα που δεν ισχυει φανταζομαι. Αλλωστε και ο αξονας εχει πιο στιβαρη κατασκευη απο ανεξαρτητα ψαλιδια πισω. ========== Μπορεί να προτείνει κανείς τίποτα για ελατήρια (μάρκες/σκληρότητα)? ========== Εγω θα προτεινω Bilstein / Eibach απο προσωπικη εμπειρια. Καλος συνδιασμος σε απολυτα κριτηρια αλλα οχι και τοσο ανετος. Οσο για το μετατροχιο ναι εχει αποτελεσμα αλλα ο πιο οικονομικος τροπος ειναι να γινει με προσθηκες.Αυτο θελει λιγο ψαξιμο και προσοχη.Μια αυξηση 2-4 εκ δεν σε υποχρεωνει σε αλλαγες στο αμαξωμα ( με νορμαλ offset η λιγο + παντα ) Μου εκανε εντυπωση που ανεφερες οτι το αμαξι ειναι υποστροφικο. Περα απο την γενικη συμπεριφορα του σαν μπροστοκινητο. Σε απολυτα κριτηρια ναι (τερμα γκαζι και 1η η 2α σε φουρκετα -υποστροφη ισχυος-) αλλα γενικα δεν ισχυει.ισως να φταιει και η αναρτηση γιαυτο.Με καλο setup αναρτησης το σασι του 2 κανει οτι θες αναλογα με τα κεφια και το στυλ οδηγησης.Ειναι πολυ ευκολο να παιζεις με φρενο η αφημα γκαζιου και να εξουδετερωνεις οποια ταση υποστροφης. Edited July 9, 2005 by GOLF IVt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 Εγώ θα σου πρότεινα αρχικά την αγορά μιας αντιστρεπτικής των 28μμ για τον πίσω άξονα. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεις την ακαμψία του που συνεπάγεται μειωμένη πρόσφυση πίσω. ¶ρα μπορείς να ανοίξεις πιο εύκολα την ουρά και να έχεις μια πιο ουδέτερη συμπεριφορά. Υπάρχουν άλλοι που φτάνουν να κάνουν μέχρι αυτό με ελάχιστο κόστος και πολύ καλά αποτελέσματα Μπορείς να το παρακάνεις αφαιρώντας εντελώς την μπροστινή, συνδιάζοντας με κούτσουρα ελατήρια. Θα έχεις σαφέστατα μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης μπροστά και μια ουρά που θα την έχεις όπου θες αλλά υποψιάζομαι μια πολύ πιο απότομη συμπεριφορά που δε ξέρω κατά πόσο είναι κατάλληλη για χρήση εκτός πίστας. Καπού εκεί πιστεύω αρχίζει να γίνεται αναγκαία και μια θολόμπαρα πίσω. Περιληπτικά αυτά έχω διαβάσει και έχω σκοπό να κάνω στο γκολφάκι μου όταν με το καλό μπει κάποια ανάρτηση. Θέλω να δω όμως και τις γνώμες των πιο έμπειρων πάνω στο συγκεκριμένο αμάξι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted July 10, 2005 Report Share Posted July 10, 2005 γιατί στο 80% των θεμάτων που αποφασίσω να γράψω αμέσως μετά σταματάνε όλοι να γράφουν;;; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted July 10, 2005 Author Report Share Posted July 10, 2005 Ο χριστός και η παναγία... Απο Π την κάνανε κιβωτιοειδή???? Αυτός ο άξονας απο ημιάκαμπτη στρεπτική ράβδος έγινε άκαμπτη ράβδος, χωρίς στρέψη! Αυτός ο άξονας δεν μπορεί πλέον να μεταφέρει κίνηση απο ρόδα σε ρόδα, καταννοείς! (το Π μπορεί να στρεβλωθεί, το Ο όχι) Δέν έχω σκοπό πάντως να το κάνω πιστάδικο... Υποστροφικό μάλλον είναι γιατί φοράει (λόγω μαμακίας προηγουμένου μηχανικού) σκληρότερα ελατήρια πίσω απο μπρός, με αποτέλεσμα να είναι απόλυτο πίσω και με μιά ελαφρά πλεύση μπροστά. Και ναί μπορώ να το χειριστώ με πατήματα/αφήματα γκαζιού/φρένου, αλλά θέλω να έχω μιά σωστή συμπεριφορά και απο κεί και πέρα να κάνω παιχνίδι, και όχι σε κάθε στροφή με λίγα χιλιόμετρα παραπάνω να διορθώνω τις μαμακίες του στησίματος... Μάλλον θα πάω για ένα σετάκι ελατήρια και αμορτισέρ μόλις πέσουν τα €€€, και απο κεί και πέρα αντιστρεπτικές, και θολομπαρίτσα πίσω, και βλέπουμε. ¶ν χρειαστεί κάποια διόρθωση, μάλλον με τα ελατήρια τη βλέπω, ή με τηρ ρύθμιση σκληρότητας της ανάρτησης (πάω για ΚΟΝΙ). Είδομεν. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted July 11, 2005 Report Share Posted July 11, 2005 βασικά αυτό που έκανε αυτός κάνοντας κόλληση σε όλον τον άξονα έχει τα ίδια αποτελέσματα με το να βάλεις εσύ πίσω μια αντιστρέπτική γουρούνι που θα την πληρώσεις 300ε. Για μπροστά αντιστρεπτική πάντως δε θα το πρότεινα αφού θα επιδεινώσει το πρόβλημα με τα μούτρα παρά θα βοηθήσει. Αν επιμένεις όμως με λίγο πείραγμα μπαίνει η αντιστρεπτική από vr6. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bassakos Posted July 11, 2005 Report Share Posted July 11, 2005 Εγω θα προτεινω Bilstein / Eibach απο προσωπικη εμπειρια.Καλος συνδιασμος σε απολυτα κριτηρια αλλα οχι και τοσο ανετος. ........................................................................................ Μου εκανε εντυπωση που ανεφερες οτι το αμαξι ειναι υποστροφικο. Περα απο την γενικη συμπεριφορα του σαν μπροστοκινητο. Σε απολυτα κριτηρια ναι (τερμα γκαζι και 1η η 2α σε φουρκετα -υποστροφη ισχυος-) αλλα γενικα δεν ισχυει.ισως να φταιει και η αναρτηση γιαυτο.Με καλο setup αναρτησης το σασι του 2 κανει οτι θες αναλογα με τα κεφια και το στυλ οδηγησης.Ειναι πολυ ευκολο να παιζεις με φρενο η αφημα γκαζιου και να εξουδετερωνεις οποια ταση υποστροφης. ← Ακριβως! Bilstein/ Eibach εχω με "μαμα" αντιστρεπτικες μπρος-πισω και κανω οτι θελω......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted July 11, 2005 Author Report Share Posted July 11, 2005 βασικά αυτό που έκανε αυτός κάνοντας κόλληση σε όλον τον άξονα έχει τα ίδια αποτελέσματα με το να βάλεις εσύ πίσω μια αντιστρέπτική γουρούνι που θα την πληρώσεις 300ε. Για μπροστά αντιστρεπτική πάντως δε θα το πρότεινα αφού θα επιδεινώσει το πρόβλημα με τα μούτρα παρά θα βοηθήσει. Αν επιμένεις όμως με λίγο πείραγμα μπαίνει η αντιστρεπτική από vr6. ← Μήν ψαρώνεις Γιώργο δέν έχει καμμία σχέση με κανένα γουρούνι αντιστρεπτική. Δεν μπορείς να φανταστείς τί τρομακτικές διαφορές έχει μιά μικρή διαφορά διαμέτρου... ¶ν ένα γουρούνι αντιστρεπτική ειναι 3.5 εκατοστά ξερω γώ και ο άξονας είναι 9-10 εκατοστά πάνω κάτω, μιλάμε για 50-80 φορές μεγαλύτερη ακαμψία στην περίπτωση του άξονα!!! Καμμία σχέση. (Στην ροπή αδρανείας (στρεπτική ακαμψία) η διάμετρος της ράβδου πάει στην 4η δύναμη) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted July 11, 2005 Report Share Posted July 11, 2005 Τέσπα εγώ δε μιλάω με τύπους και μαθηματικά που θέλουν πολλούς υπολογισμούς για να δώσουν την πραγματική εικόνα, μιλάω από τα σχόλια αυτού που το έκανε. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted July 11, 2005 Author Report Share Posted July 11, 2005 Ντάξει, οκ, πάντως το ζουμί της υπόθεσης είναι οτι με το να το κάνεις αυτό, έχεις σχεδιάσει μιά καινούρια ανάρτηση, γιατί, πίστεψέ με όταν σου λέω, δέν επιτρέπει ΚΑΜΜΙΑ στρεπτική μετακίνηση του άξονα, ενώ μιά σκληρή αντιστρεπτική, απλά τις περιορίζει. Είναι σαν να αντικαταστήσεις τα ελατήρια με μπλόκ απο ατσάλι, και να πείς οτι είναι σαν να έβαλες γαϊδούρια ελατήρια... Όπως και να έχει, δεν θα τό'κανα... Περι ορέξεως... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted July 12, 2005 Report Share Posted July 12, 2005 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted July 12, 2005 Author Report Share Posted July 12, 2005 Είσαι πολύ σωστός!!!!!!! Ένα πράγμα δεν καταλαβαίνω... ¶ν τα σκληρότερα ελατήρια και οι χοντρότερες αντιστρεπτικές μειώνουν την πρόσφυση εκεί που τα/τις βάζεις, ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΒΑΖΟΥΜΕ? Δεν ξέρω άν καταλάβατε τί λέω, ιαβάζοντας αυτό βλέπω οτι στην ουσία σου λέει, σκληρότερα ελατήρια/αντιστρεπτικές = λιγότερη πρόσφυση. ΓΙΑΤΙ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted July 12, 2005 Report Share Posted July 12, 2005 Χμ την ίδια απορία έχω και γω εδώ και καιρό. Αυτό που υποθέτω είναι ότι σε ένα αυτοκίνητο δε μας ενδιαφέρει η πρόσφυση σε κάθε τροχό ξεχωριστά αλλά η πρόσφυση ως σύνολο σε όλους τους τροχούς. Με τις αντιστρεπτικές προσπαθούμε λοιπόν να μοιράσουμε όσο γίνεται τις δυνάμεις και στα 4 άκρα, αλλού μειωνοντάς τις και αλλού αυξανοντάς τες. Ώστε να έχουμε ένα καλοζυγισμένο σύνολο. Βγάζει νόημα; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koukouroukou Posted July 12, 2005 Report Share Posted July 12, 2005 Χμ την ίδια απορία έχω και γω εδώ και καιρό. Αυτό που υποθέτω είναι ότι σε ένα αυτοκίνητο δε μας ενδιαφέρει η πρόσφυση σε κάθε τροχό ξεχωριστά αλλά η πρόσφυση ως σύνολο σε όλους τους τροχούς. Με τις αντιστρεπτικές προσπαθούμε λοιπόν να μοιράσουμε όσο γίνεται τις δυνάμεις και στα 4 άκρα, αλλού μειωνοντάς τις και αλλού αυξανοντάς τες. Ώστε να έχουμε ένα καλοζυγισμένο σύνολο. Βγάζει νόημα; ← Ακριβως Γιωργο το ιδιο πιστευω κι εγω! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted July 12, 2005 Author Report Share Posted July 12, 2005 I suppose... Μακάρι να είχα τρόπο να το δώ αλλιώς. Πρέπει κάποια στιγμή να κάτσω να σπαζοκεφαλιαστώ γιατί και πώς, γιατι έχω την εντύπωση πως τα πράγματα πρέπει να είναι πολύ ρευστά. Εννοώ, οτι π.χ. σκληραίνοντας τα ελατήρια πιθανότατα στην αρχή κερδίζεις πρόσφυση, και μετά απο αρκετή σκληράδα αρχίζεις να χάνεις γιατί έχει γίνει τόσο τραπέζι το αμάξι που θέλει λιγότερη camber κ.λπ., και τέτοιου είδους ζητήματα πρέπει να εμφανίζονται παντού. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...