gmorfeas Posted February 21, 2009 Report Share Posted February 21, 2009 Έχω μια απορία σχετικά με την διάσταση των ελαστικών στο cross polo και θα ήθελα να με βοηθήσετε. Η εργοστασιακή διάσταση είναι 215/40 R17 και τα λάστιχα είναι τα Dunlop SP Sport Maxx. Θεωρώ την διάσταση αυτή υπερβολική ρε παιδιά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, τι λέτε και εσείς? Νομίζω πως το τσακίζει κυριολεκτικά τόσο σε επιδόσεις όσο και σε καταπόνηση. Μετά από 10k χμ το αμάξι τρίζει ολόκληρο. Με γνώμονα κυρίως την άνεση και την "ποιότητα κύλισης" θα μπορούσα να αλλάξω τα λάστιχα με κάποια άλλη διάσταση αλλά με την ίδια ζάντα (είναι και ωραία η άτιμη) πχ σε 205/50 R17 ή 195/50 R17? Θέλω να είναι λίγο άνετο και με το 40άρι προφίλ αυτό είναι μάλλον ουτοπία. Να ξεκαθαρίσω πως δεν με ενδιαφέρει να χάσω σε επιδόσεις. Ευχαριστώ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris_dIRE Posted February 21, 2009 Report Share Posted February 21, 2009 (edited) Φίλε μου αν δεν θες να "τσακίζει" όπως λες το αυτοκίνητό σου, θα πρέπει να αλλάξεις και ζάντα. Με μία 16 ιντσών για παράδειγμα, θα πηγαίνεις πιό άνετα, θα ρίξεις την κατανάλωση και δεν θα διαφοροποιήσεις την γεωμετρία του αυτοκινήτου σου. Δεν ξέρω τι έχει πάθει πάντως η VW με τις παράξενες διαστάσεις τελευταία, κάποιος λόγος θα υπάρχει... Ρίξε μια ματιά στον παρακάτω υπολογιστή, θα βρείς ποιά διάσταση είναι πιό κοντά σε αυτήν που ήδη έχεις καθώς και μία ανάλυση για τις επιπτώσεις αλλαγής διαστάσεων των ελαστικών. http://www.autobild.gr/index.php?static=tyre Με μια πρόχειρη ματιά, ξεχωρίζω: με αλλαγή ζάντας την 195/50R16 και χωρίς αλλαγή ζάντας την 195/45/R17. Edited February 21, 2009 by Christos4mot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiros23 Posted February 21, 2009 Report Share Posted February 21, 2009 έλα ρε φιλε δεν είχα στο μυαλό μου ότι το cross έχει τέτοιες διαστάσεις! πάντως σίγουρα μπορείς να το "ψιλώσεις" δηλαδή σε νούμερο 50 από 40 το χω κάνει και εγώ γιατί δεν παλεύετε και επίσης μέχρι 205 μπορείς να το πας σίγουρα. 195 δεν ξέρω θα πρέπει να ρωτήσεις μάλλον θα πρέπει να αλλάξεις k ζάντα μετά Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chp Posted February 22, 2009 Report Share Posted February 22, 2009 (edited) [...] τρίζει ολόκληρο.[...] ετσι κι αλλιως θα ετριζε.... Edited February 22, 2009 by chp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmorfeas Posted February 22, 2009 Author Report Share Posted February 22, 2009 ετσι κι αλλιως θα ετριζε.... Ο κουνιάδος μου στο δικό του (όχι cross) έχει 60k km και δεν ακούγεται κιχ. Το περίεργο είναι πως δεν το προσέχει καθόλου σε αντίθεση με εμένα που το έχω σκίσει στην σιλικόνη. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiros23 Posted February 22, 2009 Report Share Posted February 22, 2009 ναι τι φοράει όμως του κουνιάδου σου που δεν είναι το cross; σίγουρα μικρότερο νούμερο και πιο ψηλό προφίλ. είναι πολύ φαρδύ κατά την γνώμη μου 215 και το προφίλ επίσης. εγώ είχα 45 του έχω 50 και σκέφτομαι σε λίγο καιρό που θα τα αλλάξω να βάλω 55 μήπως δω κάποια "καλή" διαφορα αν και η άποψη μου είναι ότι πρέπει να βάλω και μικρότερο νούμερο σε πλάτος ελπίζω να το "παίρνει" η ζάντα. αλήθεια κανένας με 6n 100 να πει...;;; βεβαια εδώ που είμαι εγώ και είναι όλοι οι δρόμοι αίσχος τι να περιμένω από διαφορα αλλα αυτό είναι άλλο θέμα.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 ναι τι φοράει όμως του κουνιάδου σου που δεν είναι το cross; σίγουρα μικρότερο νούμερο και πιο ψηλό προφίλ. είναι πολύ φαρδύ κατά την γνώμη μου 215 και το προφίλ επίσης. εγώ είχα 45 του έχω 50 και σκέφτομαι σε λίγο καιρό που θα τα αλλάξω να βάλω 55 μήπως δω κάποια "καλή" διαφορα αν και η άποψη μου είναι ότι πρέπει να βάλω και μικρότερο νούμερο σε πλάτος ελπίζω να το "παίρνει" η ζάντα. αλήθεια κανένας με 6n 100 να πει...;;; βεβαια εδώ που είμαι εγώ και είναι όλοι οι δρόμοι αίσχος τι να περιμένω από διαφορα αλλα αυτό είναι άλλο θέμα.. Τα πραγματα ειναι απλα. Οταν θες ανεση μικραινει η ζαντα και μεγαλωνει το λαστιχο. Οταν θες κρατημα και εμφανιση μεγαλωνεις την ζαντα και μικραινεις το λαστιχο. Με τον υπολογιστη διαστάσεων μπορεις να κινηθεις στους σωστους συνδιασμους ωστε να μην εχεις προβλημα με το κοντερ και τα χιλιομετρα που δειχνει. Τωρα τη μ@λ@κια την εχει πιασει στην VW και βάζει 17 ζαντες με λαστιχο φλουδα σε αμαξι το οποιο εχει ως σκοπο να κινηθει και σε καπως πιο ανωμαλο δρομο δεν μπορω να καταλαβω. Με μια 16 αρα ζαντα και το αναλογο λαστιχο θα δεις μεγαλη διαφορα στην ανεση και καποια μικρη διαφορα στην καταναλωση και στις επιδοσεις. Σπυρο στο 6Ν το μαμα λαστιχο ειναι το 195/45/R15. Αν βάλεις 50αρι προφιλ που ειναι πολυ φθηνοτερο η ρόδα με τέρμα κομμένο τιμόνι θα βρίσκει στους θόλους. Με 55 αρι δεν θελω καν να ξερω τι γινεται... Μια καλη λυση ειναι να του βάλεις 14 αρα ζαντα και μετα να βαλεις 55 αρι λαστιχο. Εχω δει πολλους ηλικιωμένους με το συγκεκριμενο αμαξι να εχουν κανει την μια και μοναδική μοντα για να γλιτώσουν λεφτά απο τα λάστιχα και απο τον ορθοπεδικό, αφου με το 45αρι προφιλ κοπαναει πολυ. Το να μειώσεις το πλατος του ελαστικού δεν θα εχει αποτέλεσμα στην άνεση αλλα στην καταναλωση η οποια θα μειωθεί μαζι με τα κράτημα του αυτοκινήτου. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiros23 Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 κοίτα φιλε μου capamaru γερος πάντως δεν είμαι ακόμα... έχω πολλά πολλά χρονια μέχρι τότε αν φτάσω βεβαια. αλλα επειδή είναι πραγματικά αίσχος όσο δεν πάει οι δρόμοι εδώ αν μπορούσα κάτι να με βολέψει περισσότερο. αλλα τελοσπάντων αστο γιατί ούτε ζάντα σκέφτομαι να αλλάξω. όσο για το προφίλ τώρα sorry αλλα πρέπει να κανεις λάθος. είναι 2 χρονια περίπου που έχω το 50άρι προφίλ και δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο και μάλιστα πίστευα ότι θα "αντέξει" και άλλο ένα νούμερο πάνω Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gpap Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 κοίτα φιλε μου capamaru γερος πάντως δεν είμαι ακόμα... έχω πολλά πολλά χρονια μέχρι τότε αν φτάσω βεβαια. αλλα επειδή είναι πραγματικά αίσχος όσο δεν πάει οι δρόμοι εδώ αν μπορούσα κάτι να με βολέψει περισσότερο. αλλα τελοσπάντων αστο γιατί ούτε ζάντα σκέφτομαι να αλλάξω. όσο για το προφίλ τώρα sorry αλλα πρέπει να κανεις λάθος. είναι 2 χρονια περίπου που έχω το 50άρι προφίλ και δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο και μάλιστα πίστευα ότι θα "αντέξει" και άλλο ένα νούμερο πάνω με αυτη την διασταση (195/50/15) εχεις αλλαξει το βημα του αυτοκινητου κατα 3,6%, με το 55αρι (195/55/15) που θες να βαλεις θα αλλαξει κατα 6,8%... Με το 55αρι το πιο πιθανο να βρισκει... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 κοίτα φιλε μου capamaru γερος πάντως δεν είμαι ακόμα... έχω πολλά πολλά χρονια μέχρι τότε αν φτάσω βεβαια. αλλα επειδή είναι πραγματικά αίσχος όσο δεν πάει οι δρόμοι εδώ αν μπορούσα κάτι να με βολέψει περισσότερο. αλλα τελοσπάντων αστο γιατί ούτε ζάντα σκέφτομαι να αλλάξω. όσο για το προφίλ τώρα sorry αλλα πρέπει να κανεις λάθος. είναι 2 χρονια περίπου που έχω το 50άρι προφίλ και δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο και μάλιστα πίστευα ότι θα "αντέξει" και άλλο ένα νούμερο πάνω Το περισσότερο που θα βολευτείς ειναι με το 50αρι προφιλ. Δεν ειπα οτι εισαι γερος φιλε μου απλα σου ανεφερα κατι που βλεπω να κανουν κυριως ηλικιωμένοι ανθρωποι. Δυο χρονια που εχεις τα λαστιχα επανω εχουν φαγωθει οι θόλοι και μπρος και πισω και δεν ακουγεται τιποτα πλεον , δεδομένο αυτό το εχω δει σε φιλο μου. Αν βάλεις 55 αρι θα αρχίσει πάλι να ακουγεται μεχρι να ξαναφαγωθεί και να σταματήσει. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dark Angel Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 αφίστε τα 45αρία όπως είναι και βαλτέ ποιο μαλακά ελατήρια (βέβαια θα είναι βάρκα στον γυαλό) :lol: :lol: :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucifer Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 Παιδιά στα λάστιχα ο κάθε αριθμός ή γράμμα έχει τη δική σημασία και τρόπο που μετριέται... π.χ. 205/45R16 83W 205 -> πέλμα από το λάστιχο σε χιλιοστά 45 -> λογος πέλματος με προφίλ ελαστικού, δηλ. 45% του 205 = 92,25 χιλιοστά R -> κατασκευαστικός τύπος ελαστικού R(adial) 16 -> διάμετρος ζάντας σε ίντσες 83 -> δείκτης βάρους που αντέχει το ελαστικό W -> δείκτης μέγιστης ταχύτητας που αντέχει το ελαστικό... Η αλλαγή 205/45 (92mm) με 215/40 (82mm) είναι πολύ λίγα χιλιοστά που σχεδόν δεν αλλάζεις την διάμετρο του τροχού, οπότε και το τράνταγμα κ.τ.λ. είναι τα ίδια... Για να διαφοροποιηθείς σε αυτό πρέπει να αλλάξεις διάμετρο τροχού για να βάλεις μεγαλύτερο σε χιλιοστά προφίλ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiros23 Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 ωραία οποτε σε λίγο που αλλάζω ξαναβάζω 45 με πείσατε, αν και δεν νομίζω να παίζει αυτό με τους θόλους τουλάχιστον στο 50 που είναι το δικό μου, βεβαια τίποτα δεν αποκλείεται μπορεί να έχω και άδικο φιλε capamaru με καλή διάθεση το είπα για τους γερους άλλωστε έβαλα και δηλαδή με το 50 που έχω πάνω τώρα τι έχει αλλάξει γενικά πρακτικά; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 ωραία οποτε σε λίγο που αλλάζω ξαναβάζω 45 με πείσατε, αν και δεν νομίζω να παίζει αυτό με τους θόλους τουλάχιστον στο 50 που είναι το δικό μου, βεβαια τίποτα δεν αποκλείεται μπορεί να έχω και άδικοφιλε capamaru με καλή διάθεση το είπα για τους γερους άλλωστε έβαλα και δηλαδή με το 50 που έχω πάνω τώρα τι έχει αλλάξει γενικά πρακτικά; Πρακτικα με το 50 αρι εχουν αλλαξει ελαχιστα πραγματα απο ζητημα αποδοσης αλλα εχει αλλαξει αρκετα απο ανεση, προς το καλυτερο. Αν εισαι κοντα στο να αλλαξεις ελαστικα τοτε βάλε παλι 50αρια (δεν θελω να σε παρω στο λαιμό μου) γιατι το κοστος των 45αριων ειναι 150 ευρω επανω τουλαχιστον και απο ανεση ειναι χειρότερα. Το αμαξι φοραει ελατηρια χαμηλώματος? Το οτι βρίσκει στους θόλους ειναι σίγουρο (ειδικά με κομμένο το τιμόνι τέρμα) απλα μετά απο λιγο τρωγεται το λαστιχο, τρωγεται και ο θόλος και δεν ακουγεται τιποτα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dark Angel Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 παντως εδώ ένα φίλος μου με το 75άρι του έχει 14αρα ζάντα και 185/65 και μου ζήτησε να του δώσω τις παλιές μου ζάντες με 195/45 15... δεν θα να εχει πρόβλημα ετσι? δεν το έχει κατεβάσει, δεν νομίζω να τον κόψει και πολύ έτσι? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiros23 Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 όχι το αμάξι δεν φοράει ελατήρια χαμηλώματος. κοίτα για να επιμένεις για τους θόλους σίγουρα δεν μπορεί να κανεις λάθος κάτι θα ξέρεις παραπάνω ok. το θέμα είναι που δεν ξέρω τι να κάνω όταν αλλάξω γιατί στους "ανώμαλους" δρόμους που είμαι αν βάλω 45 μήπως μου φαίνεται μεγάλη η διαφορα από το 50. πάντως για την τιμή ειλικρινά δεν ξέρω και μου φαίνεται μεγάλη η διαφορα πάντως. σε οικονομία επηρεάζει τίποτα γενικά οι διαστάσεις; φιλε dark angel μήπως βοηθήσει το προγραμματάκι που έβαλε κάποιος φίλος πριν λίγες μέρες; http://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?showtopic=26366 ...νομίζω είναι αρκετή η διαφορα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dark Angel Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 πολλά κμ εσφαλμένα δίχνει... εαν βάλει της παλιές ζάντες μου... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiros23 Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 όντως μεγάλη η διαφορα στα 170 θα δείχνει 150 και δύσκολα και μεταβολή στην διάμετρο -7,1%, αυτό πρέπει να κοιτάξεις δεν ξέρω ακριβώς τι παίζει μετά.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dark Angel Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 (edited) με 16άρα διορθώνετε το πρόβλημα :o :lol: μόλης -0,88% ??? και 205/45 R16??? απο 185/65 R14??????????? Edited February 24, 2009 by Dark Angel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiros23 Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 και με 205/40 και 17άρα ζάντα λύνεται το πρόβλημα τελείως! μόλις 0,05 μεταβολή!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dark Angel Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 πολύ τουμπανο θα φενετε και μέτα το φαντάζεσε με τα 75αλογα με 275.000κμ πυ έχει κάνει?????? που σήγουρα τα 75... (εγιναν 68... και μπορεί και λιγότερα) :lol: :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiros23 Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 τούμπανο όμως όχι αστεία, φάση θα χει... 275.000 km;;; και μετά λέω εγώ που έχω πολλά;; έχω δρόμο ακόμα... όχι πολύ βεβαια.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dark Angel Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 έσυ έχεις και το 101... αυτο που είναι το 75... τι 75 68πες και πόσα ακόμα θα έχουνε ψοφίσει... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiros23 Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 κοίτα εμενα τουλάχιστον δόξα το θεό μια χαρά κρατιέται... για την ώρα... βεβαια εξωτερικά δεν το συζητώ δεν παλεύετε καθόλου.. είμαι και εγώ μωρέ που το συντηρώ καλά.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dark Angel Posted February 26, 2009 Report Share Posted February 26, 2009 (edited) βοηθειά μας εεεε???? Y.Γ. τελικά τις έδωσα και μου λέει... φίλε τώρα εχω εργαελίο πετάει το αμαξι μου λέει μπενει στις στροφες με χίλια... τον κοίταζα καλα... και έλεγα.. είδε ο άνθρωπος χαρά.... :lol: :lol: Edited February 26, 2009 by Dark Angel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...