Jump to content
haris_golf-gt

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΟΜΠΡΕΣΟΡΑ Tsi

Recommended Posts

τελικα εχει γινει αναβαθμιση σε κομπρεσορα? :D εχει μαθει κανεις τπτ?ολο για τροχαλια λεμε και τπτ δεν ξερουμε.οποιος γνωριζει η εχει κανει κατι αντιστοιχο ας μας δωσει τα φωτα του...η τη γνωμη του :D

Link to comment
Share on other sites

τελικα εχει γινει αναβαθμιση σε κομπρεσορα? ;) εχει μαθει κανεις τπτ?ολο για τροχαλια λεμε και τπτ δεν ξερουμε.οποιος γνωριζει η εχει κανει κατι αντιστοιχο ας μας δωσει τα φωτα του...η τη γνωμη του ;)

H αποψη μου, Χαρη, ειναι οτι και να υπαρχει aftermarket τροχαλια πρεπει να μην χρησιμοποιηθει γιατι 1) θα καταπονησει τον κομπρεσσορα , μειωνοντας τη διαρκεια ζωης του και 2) η περιοχη στροφων που θα υπαρχει το οφελος ειναι ανουσια ως προς τη δυναμη που θα βγαλει το μοτερ, απλα ροπη μεχρι τις 3000 σαλ... Ο κομπρεσσορας ειναι ακριβο ανταλλακτικο και πρεπει να παρακαλαμε να μην χαλασει , ειδικα τον καιρο που το αυτοκινητο θα ειναι εκτος εγγυησης.

Edited by golf-agu
Link to comment
Share on other sites

H αποψη μου, Χαρη, ειναι οτι και να υπαρχει aftermarket τροχαλια πρεπει να μην χρησιμοποιηθει γιατι 1) θα καταπονησει τον κομπρεσσορα , μειωνοντας τη διαρκεια ζωης του και 2) η περιοχη στροφων που θα υπαρχει το οφελος ειναι ανουσια ως προς τη δυναμη που θα βγαλει το μοτερ, απλα ροπη μεχρι τις 3000 σαλ... Ο κομπρεσσορας ειναι ακριβο ανταλλακτικο και πρεπει να παρακαλαμε να μην χαλασει , ειδικα τον καιρο που το αυτοκινητο θα ειναι εκτος εγγυησης.

ευχαριστω κριτωνα...απλα σκευτομαι για να βαλω και εγω την κ04 και αντλια οπως και ο αποστολης και το σκευτηκα ως λυση για να γεμιζει πιο γρηγορα την τουρμπινα και να εχουμε και αποκριση στις μεσαιες στροφες κατι για τον κομπρεσορα.το τσι κακα τα ψεματα βλεπουμε οτι αρπαζει πολυ ψηλα λογω της μεταβασης του κομπρεσορα νομιζω.οταν παταμε γκαζι ακομα και στις 3000 στρφες δεν εχει το αρπαγμα που θα επρεπε για τα αλογα του..και προσπαθω να βρω λυσεις...του αποστολη πιστευεις οτι αμα αλλαξει dp και καταλυτη η να τον καταργησει θα εχει καλυτερα μεσαια???και κατι τελευταιο...ξερουμε στο περιπου το παχος απο τις μπιελες του τσι?για να σχηματισουμε στο περιπου αποψη για τις αντοχες του μοτερ σε ροπη?συγνωμη για το μεγαλο ποστ και ευχαριστω για το ενδιαφερον.. <_<

Link to comment
Share on other sites

ευχαριστω κριτωνα...απλα σκευτομαι για να βαλω και εγω την κ04 και αντλια οπως και ο αποστολης και το σκευτηκα ως λυση για να γεμιζει πιο γρηγορα την τουρμπινα και να εχουμε και αποκριση στις μεσαιες στροφες κατι για τον κομπρεσορα.το τσι κακα τα ψεματα βλεπουμε οτι αρπαζει πολυ ψηλα λογω της μεταβασης του κομπρεσορα νομιζω.οταν παταμε γκαζι ακομα και στις 3000 στρφες δεν εχει το αρπαγμα που θα επρεπε για τα αλογα του..και προσπαθω να βρω λυσεις...του αποστολη πιστευεις οτι αμα αλλαξει dp και καταλυτη η να τον καταργησει θα εχει καλυτερα μεσαια???και κατι τελευταιο...ξερουμε στο περιπου το παχος απο τις μπιελες του τσι?για να σχηματισουμε στο περιπου αποψη για τις αντοχες του μοτερ σε ροπη?συγνωμη για το μεγαλο ποστ και ευχαριστω για το ενδιαφερον.. ;)

αν θες 'άρπαγμα' δοκίμασε να βαλεις τo spind booster του Μπουλέκου (για δοκιμή κ βλέπεις) ο Κρίτωνας βέβαια λεει οτι γίνετε πιο αποτομο και δεν κερδίζεις τπτ στην ουσια κ εχει απόλυτο δίκιο... αλλα κάνε μια δοκιμή... η αίσθηση στο πόδι σου θα αλλάξει!!!

Link to comment
Share on other sites

Ήδη ο κομπρέσσοράς μας με την τροχαλία που έχει στις 3.000 στροφές είναι πολύ πολύ κοντά στο όριο περιστροφής του (που είναι περίπου 20.000 στροφές ανά λεπτό). Γι' αυτό και ακούγεται αρκετά έντονα η λειτουργία του στα TSI. Οποιαδήποτε κίνηση αύξησης του ρυθμού περιστροφής θα μειώσει δραστικά την διάρκεια ζωής του.

Link to comment
Share on other sites

Το sprint booster μπορει να μην σου δινει φυσικα παραπανω αλογα αλλα βελτιωνει αρκετα την αποκριση του γκαζιου,εχοντας φυσικο επακολουθο και καποια αυξηση στην καταναλωση.

Edited by KIRRA
Link to comment
Share on other sites

Μηπως 200.000 στροφες το λεπτο?

Oχι Παντελη, καλα το εγρψε ο Nismo. Με τοσες στροφες γυρναει ενας μικρος ακτινiκος συμιεστης (σαν κι αυτο που χρησιμοποιουν ολα τα turbochargers).

Link to comment
Share on other sites

αν θες 'άρπαγμα' δοκίμασε να βαλεις τo spind booster του Μπουλέκου (για δοκιμή κ βλέπεις) ο Κρίτωνας βέβαια λεει οτι γίνετε πιο αποτομο και δεν κερδίζεις τπτ στην ουσια κ εχει απόλυτο δίκιο... αλλα κάνε μια δοκιμή... η αίσθηση στο πόδι σου θα αλλάξει!!!

Aυτο που πιστευω , Φανη , ειναι οτι δεν χρειαζεται κανενα ανταπτορακι για κατι που ξεγελαει τη γραμμικη συμπεριφορα του πενταλ , πολυ περισσοτερο απο τη στιγμη που πολυ πιο αναλυτικα (συναρτησει φορτιου , στροφων κλπ) μπορεις να το κανεις απο τους χαρτες πεταλουδας μεσα απο το προγραμμα.

Link to comment
Share on other sites

ευχαριστω κριτωνα...απλα σκευτομαι για να βαλω και εγω την κ04 και αντλια οπως και ο αποστολης και το σκευτηκα ως λυση για να γεμιζει πιο γρηγορα την τουρμπινα και να εχουμε και αποκριση στις μεσαιες στροφες κατι για τον κομπρεσορα.το τσι κακα τα ψεματα βλεπουμε οτι αρπαζει πολυ ψηλα λογω της μεταβασης του κομπρεσορα νομιζω.οταν παταμε γκαζι ακομα και στις 3000 στρφες δεν εχει το αρπαγμα που θα επρεπε για τα αλογα του..και προσπαθω να βρω λυσεις...του αποστολη πιστευεις οτι αμα αλλαξει dp και καταλυτη η να τον καταργησει θα εχει καλυτερα μεσαια???και κατι τελευταιο...ξερουμε στο περιπου το παχος απο τις μπιελες του τσι?για να σχηματισουμε στο περιπου αποψη για τις αντοχες του μοτερ σε ροπη?συγνωμη για το μεγαλο ποστ και ευχαριστω για το ενδιαφερον.. ;)

Αυτο που πιστευω ειναι οτι δεν χρειαζεται καμια επεμβαση στο τουρμπο. Ο λογος ειναι οτι ειναι ετσι το σχημα του κελυφους του συμπιεστη οπου το reprofiling και η αντικατασταση της φτερωτης δεν μπορει να αποδωσει τα μεγιστα, ΑΠΟ Η ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Η ΔΥΣΜΕΝΗΣ ΔΙΑΤΟΜΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ.

Σε πολλα αλλα μοντελα (πχ 207 Rallye ...) μπορεις να αναβαθμισεις τον υπερσυμπιεστη και να δεις σημαντικη διαφορα δυναμης.

Αυτο που ειναι απαραιτητο ειναι η ΑΝΤΛΙΑ Υ.Π.

Αυτο ειναι το κλειδι για να αποδιδει με σωστο μιγμα πανω απο 28-29 kgrm ροπη ο κινητηρας . Η ΟΕΜ σε ενα φασμα στροφων απο 4000 μεχρι 6000 ειναι ανεαρκτης , ακομα και για 1ο σταδιο με μονο προγραμμα. Οποιος παρει λογκς απο πιεση μπεκιερας το διαπιστωνει ανετα... Αυτο προκαλει την κλασικα βλαβη "Ν276...Mechanical malfunction". μιλωντα με τη γλωσσα των αριθμων , οποιος θελει super safe μιγμα της ταξεως του 11,2:1 , η αντλια επαρκει για ισχυ της ταξεως των 200ΗΡ , ενω για 12,3:1 μπορουμε να ξεπερασουμε οριακα τα 220ΗΡ. Αυτο βεβαια αλλαζει και απο αυτοκινητο σε αυτοκινητο , αλλα ειναι μικρες οι διαφορες. Η ΟΕΜ τουρμπινα με σωστα περιφερειακα ( downpipe , cat , catback , intake kit , intercooler ) μπορει να αποδωσει και περισσοτερα , αλλα χωρις αντλια ειναι αδυνατον να δουλεψει σωστα.

Οσον αφορα στο αυτοκινητο του Αποστολη, μεχρι στιγμης, με ΟΕΜ Downpipe/cat, εχουμε δει 240ΗΡ @ 11,2:1. Πιστευω πως αλλα 8-10ΗΡ μπορουμε να δουμε με downpipe και μετα χρειαζεται κατι μεγαλυτερο σε turbo kit πλεον, και οχι turbo σκετο. Εδω τιθεται και θεμα με τα μπεκ. Για 300ΗΡ μαλλον δεν φτανουν , αφου οι χρονοι ψεκασμου ειναι ηδη υψηλοι (με υψηλοτερη πιεση πεκιερας εννοειται)και δεν ξερουμε απο τι αυτοκινητο μπορει να ταιριαζουν μεγαλυτερα. Οι μπιελες δεν θα παθουν τιποτα, γιατι το μεγεθος που καθοριζει την αντοχη τους ειναι η ροπη , και στο 1,6bar αποδεδειγμενα αντεχουν.

Τωρα αν καποιος δεν τον φτανουν τα 250ΗΡ και 32kgrm απο 1,4lt το καλυτερο που μπορει να κανει ειναι να αλλαξει αυτοκινητο και να παρει ενα με μεγαλυτερο κινητηρα.

Link to comment
Share on other sites

Aυτο που πιστευω , Φανη , ειναι οτι δεν χρειαζεται κανενα ανταπτορακι για κατι που ξεγελαει τη γραμμικη συμπεριφορα του πενταλ , πολυ περισσοτερο απο τη στιγμη που πολυ πιο αναλυτικα (συναρτησει φορτιου , στροφων κλπ) μπορεις να το κανεις απο τους χαρτες πεταλουδας μεσα απο το προγραμμα.

Συμφωνώ, είχα και εγώ το ίδιο πρόβλημα με απόκριση παλιότερα σε άλλο αυτοκίνητο και το φτιάξαμε με το πρόγραμμα, χωρίς ανταπτορες κλπ

Link to comment
Share on other sites

Aυτο που πιστευω , Φανη , ειναι οτι δεν χρειαζεται κανενα ανταπτορακι για κατι που ξεγελαει τη γραμμικη συμπεριφορα του πενταλ , πολυ περισσοτερο απο τη στιγμη που πολυ πιο αναλυτικα (συναρτησει φορτιου , στροφων κλπ) μπορεις να το κανεις απο τους χαρτες πεταλουδας μεσα απο το προγραμμα.

Το ανταπτοράκι δεν αλλάζει την γραμμική συμπεριφορά του πεντάλ γκαζιού! Το μόνο που κάνει είναι να επεξεργάζεται γρηγορότερα το σήμα που παίρνει από το ποσοστό % βύθισης του πεντάλ. Σε γραφική παράσταση του ποσοστού % του γκαζιού ως προς τον αριθμό στροφών του κινητήρα το μόνο που αλλάζει είναι η χρονική καθυστέρηση, αλλιώς η κυρτότητα της καμπύλης μένει η ίδια.

Link to comment
Share on other sites

Το ανταπτοράκι δεν αλλάζει την γραμμική συμπεριφορά του πεντάλ γκαζιού! Το μόνο που κάνει είναι να επεξεργάζεται γρηγορότερα το σήμα που παίρνει από το ποσοστό % βύθισης του πεντάλ. Σε γραφική παράσταση του ποσοστού % του γκαζιού ως προς τον αριθμό στροφών του κινητήρα το μόνο που αλλάζει είναι η χρονική καθυστέρηση, αλλιώς η κυρτότητα της καμπύλης μένει η ίδια.

Το ανταπτοράκι δεν έχει τη δυνατότητα να επεξεργαστεί δεδομένα, αυτά τα επεξεργάζεται ο εγκέφαλος ο οποίος είναι που προκαλεί την καθυστέρηση στο άνοιγμα του γκαζιού για λόγους οικονομίας και βέλτιστης απόδοσης από άποψης εξοικονόμησης καυσίμου.

Τα sprint booster αυτό που κάνουν είναι να λαμβάνουν σαν είσοδο το σήμα του γκαζιού που πατάει ο οδηγός και να το αντιστοιχίζουν σε μεγαλύτερη βύθιση. Έτσι ο κινητήρας λαμβάνει σήμα αίτησης εντονότερης επιτάχυνσης από το γκάζι, παρακάμπτει κάποιες από τις διαδικασίες οικονομικής λειτουργίας (ομαλότερο άνοιγμα πεταλούδας κλπ) και δίνει πιο γρήγορα γκάζι, με αποτέλεσμα αμεσότερη επιτάχυνση.

Κοινώς είναι σαν να πατούσατε εσείς περισσότερο γκάζι, μόνο που το sprint booster κάνει πολύ πιο εξισορροπημένα αυτή την αντιστοίχιση βύθισης-σήματος από ότι μπορεί προφανώς να κάνει ένας απλός οδηγός (δλδ η λογική πατάω το γκάζι σχεδόν μέχρι το τέρμα για να επιταχύνω λίγο αλλά γρήγορα, είναι σχεδόν αδύνατο να εφαρμοστεί πρακτικά από τον οδηγό).

:angry2:

Edited by Nismo
Link to comment
Share on other sites

Το ανταπτοράκι δεν έχει τη δυνατότητα να επεξεργαστεί δεδομένα, αυτά τα επεξεργάζεται ο εγκέφαλος ο οποίος είναι που προκαλεί την καθυστέρηση στο άνοιγμα του γκαζιού για λόγους οικονομίας και βέλτιστης απόδοσης από άποψης εξοικονόμησης καυσίμου.

Τα sprint booster αυτό που κάνουν είναι να λαμβάνουν σαν είσοδο το σήμα του γκαζιού που πατάει ο οδηγός και να το αντιστοιχίζουν σε μεγαλύτερη βύθιση. Έτσι ο κινητήρας λαμβάνει σήμα αίτησης εντονότερης επιτάχυνσης από το γκάζι, παρακάμπτει κάποιες από τις διαδικασίες οικονομικής λειτουργίας (ομαλότερο άνοιγμα πεταλούδας κλπ) και δίνει πιο γρήγορα γκάζι, με αποτέλεσμα αμεσότερη επιτάχυνση.

Κοινώς είναι σαν να πατούσατε εσείς περισσότερο γκάζι, μόνο που το sprint booster κάνει πολύ πιο εξισορροπημένα αυτή την αντιστοίχιση βύθισης-σήματος από ότι μπορεί προφανώς να κάνει ένας απλός οδηγός (δλδ η λογική πατάω το γκάζι σχεδόν μέχρι το τέρμα για να επιταχύνω λίγο αλλά γρήγορα, είναι σχεδόν αδύνατο να εφαρμοστεί πρακτικά από τον οδηγό).

:angry2:

Εγώ θα επιμένω στα προλεγόμενά μου καθότι αυτά που λέω έχουν εξακριβωθεί μηχανικά και τηλεμετρικά από μηχανολόγους και ηλεκτρολόγους, σε πολλές αντιπροσωπείες που δούλεψα.

Εντελώς φιλικά λοιπόν αυτά που γράφεις Nismo είναι λάθος. Έχουν μετρηθεί οχήματα με sprint booster και χωρίς και έχει βγει το συμπέρασμα ότι η κατανάλωση καυσίμου στα αυτοκίνητα με το sprint booster ήταν πολλές φορές η ίδια αλλά και ελάχιστα μικρότερη! Αυτό γιατί δεν ανοίγει περισσότερο η πεταλούδα γκαζιού αλλά ανοίγει γρηγορότερα με αποτέλεσμα να μην καταναλώνεται περισσότερη βενζίνη καθώς πιέζουμε λιγότερο τον κινητήρα. Δηλαδή με λιγότερη πίεση παράγουμε περισσότερο έργο!

Είναι κοινός γνωστό ότι τα ηλεκτρόγκαζα έχουν χρονική καθυστέρηση σε σχέση με το γκάζι σύρμα!

Όλα αυτά φιλικά.

Link to comment
Share on other sites

sorry, κατα λάθος το έστειλα δύο φορές παρακαλώ τους administrators αν μπορουν να σβήσουν το Post 15

Edited by ta6ape
Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα επιμένω στα προλεγόμενά μου καθότι αυτά που λέω έχουν εξακριβωθεί μηχανικά και τηλεμετρικά από μηχανολόγους και ηλεκτρολόγους, σε πολλές αντιπροσωπείες που δούλεψα.

Εντελώς φιλικά λοιπόν αυτά που γράφεις Nismo είναι λάθος. Έχουν μετρηθεί οχήματα με sprint booster και χωρίς και έχει βγει το συμπέρασμα ότι η κατανάλωση καυσίμου στα αυτοκίνητα με το sprint booster ήταν πολλές φορές η ίδια αλλά και ελάχιστα μικρότερη! Αυτό γιατί δεν ανοίγει περισσότερο η πεταλούδα γκαζιού αλλά ανοίγει γρηγορότερα με αποτέλεσμα να μην καταναλώνεται περισσότερη βενζίνη καθώς πιέζουμε λιγότερο τον κινητήρα. Δηλαδή με λιγότερη πίεση παράγουμε περισσότερο έργο!

Είναι κοινός γνωστό ότι τα ηλεκτρόγκαζα έχουν χρονική καθυστέρηση σε σχέση με το γκάζι σύρμα!

Όλα αυτά φιλικά.

Δυστυχώς είμαστε off topic, αλλά είναι ευχάριστο να συζητάς με ανθρώπους που έχουν επιχειρήματα και γράφουν με βάση πράγματα που έχουν όντως διαπιστώσει :angry2:

Όμως, θα σου πω ότι η πτυχιακή μου εργασία αφορά την ψηφιακή επεξεργασία σήματος και συγκεκριμένα στην εφαρμογή της στα ηλεκτρονικά συστήματα των αυτοκινήτων. Δεν σου απαιτώ να δεχτείς αυτά που λέω φυσικά! :lol:

Αυτά που λες πράγματι ισχύουν απόλυτα και φυσικά έχουν εξακριβωθεί από ηλεκτρολόγους μηχανολόγους κλπ γιατί είναι όντως έτσι. Για την γενική κατανάλωση καυσίμου με το sprint booster δεν μπορώ να αποφανθώ καθώς είναι κάτι που δεν έχω μελετήσει, μπορεί υπό περιπτώσεις οι επιταχύνσεις που απαιτούνται να είναι τέτοιες που τελικά η λειτουργία του sprint booster ευνοεί την κατανάλωση (άμεσο άνοιγμα πεταλούδας αντί για καθυστέρησή της, με αποτέλεσμα στη διάρκεια της καθυστέρησης ο οδηγός να δίνει κι άλλο γκάζι αφού το αμάξι δεν επιταχύνει ικανοποιητικά κι έτσι τελικά να καις περισσότερο).

Το sprint booster όντως δεν αλλάζει την αντιστοίχιση στροφών-βυθίσματος του γκαζιού όπως είπες. Κι αυτό γιατί δεν έχει γραμμική αντιστοίχιση για περισσότερο βύθισμα αλλά δυναμική. Το κύκλωμα, αν και δίνει σήμα για περισσότερο γκάζι προκειμένου να επιτευχθεί καλύτερη επιτάχυνση, όταν φτάσει το σημείο στροφών που προκύπτει και απ το κανονικό γκάζι του αυτοκινήτου, αναδιαμορφώνει την έξοδό του προκειμένου οι στροφές να μην ξεπεράσουν αυτές που εργοστασιακά θα είχε το αμάξι. Η ενδιάμεση επιτάχυνση όμως είναι πολύ πιο άμεση γιατί παρακάμπτονται οι καθυστερήσεις από τους ηλεκτρονικούς ελέγχους. Είναι δλδ ένα μελετημένο κύκλωμα συμβατό με το συγκεκριμένο αμάξι, γι αυτό και δεν ταιριάζουν όλα τα sprint boosters σε όλα τα αμάξια.

Είναι φυσικά γνωστό ότι τα ηλεκτρόγκαζα έχουν καθυστέρηση σε σχέση με τη ντίζα γιατί εξ'αρχής κατασκευάζονται έτσι. Το σήμα του γκαζιού περνάει από ένα σωρό συναρτήσεις ελέγχου που μπορεί να έχουν να κάνουν από την οικονομία μέχρι το ESP και την κατανομή φρεναρίσματος (εξ'ου ότι το μύτη-τακούνι δεν παίζει σε κάποια αυτοκίνητα πια γιατί ο εγκέφαλος δεν επιτρέπει ανέβασμα στροφών όσο το όχημα φρενάρει).

Όλα αυτά τα κυκλώματα πριν τυπωθούν στο τσιπάκι του sprint booster σχεδιάζονται και προσομοιώνονται σε μορφή προγράμματος σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Στην πράξη είναι κώδικας που μεταφράζεται σε υλικό (ψηφιακά κυκλώματα και datapaths) που αποτελεί το τσιπάκι. Αν είχαμε τα μέσα να τυπώνουμε κυκλώματα, θα μπορούσαμε να φτιάξουμε και τα δικά μας sprint boosters στην Ελλάδα τροποποιημένα στις ανάγκες μας μέσα από μερικές γραμμές κώδικα tongue.gif

Συγγνώμη για το off topic και χαίρομαι για την συζήτησή μας

φιλικά,

Κώστας :lol:

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς είμαστε off topic, αλλά είναι ευχάριστο να συζητάς με ανθρώπους που έχουν επιχειρήματα και γράφουν με βάση πράγματα που έχουν όντως διαπιστώσει :lol:

Όμως, θα σου πω ότι η πτυχιακή μου εργασία αφορά την ψηφιακή επεξεργασία σήματος και συγκεκριμένα στην εφαρμογή της στα ηλεκτρονικά συστήματα των αυτοκινήτων. Δεν σου απαιτώ να δεχτείς αυτά που λέω φυσικά! :rolleyes:

Αυτά που λες πράγματι ισχύουν απόλυτα και φυσικά έχουν εξακριβωθεί από ηλεκτρολόγους μηχανολόγους κλπ γιατί είναι όντως έτσι. Για την γενική κατανάλωση καυσίμου με το sprint booster δεν μπορώ να αποφανθώ καθώς είναι κάτι που δεν έχω μελετήσει, μπορεί υπό περιπτώσεις οι επιταχύνσεις που απαιτούνται να είναι τέτοιες που τελικά η λειτουργία του sprint booster ευνοεί την κατανάλωση (άμεσο άνοιγμα πεταλούδας αντί για καθυστέρησή της, με αποτέλεσμα στη διάρκεια της καθυστέρησης ο οδηγός να δίνει κι άλλο γκάζι αφού το αμάξι δεν επιταχύνει ικανοποιητικά κι έτσι τελικά να καις περισσότερο).

Το sprint booster όντως δεν αλλάζει την αντιστοίχιση στροφών-βυθίσματος του γκαζιού όπως είπες. Κι αυτό γιατί δεν έχει γραμμική αντιστοίχιση για περισσότερο βύθισμα αλλά δυναμική. Το κύκλωμα, αν και δίνει σήμα για περισσότερο γκάζι προκειμένου να επιτευχθεί καλύτερη επιτάχυνση, όταν φτάσει το σημείο στροφών που προκύπτει και απ το κανονικό γκάζι του αυτοκινήτου, αναδιαμορφώνει την έξοδό του προκειμένου οι στροφές να μην ξεπεράσουν αυτές που εργοστασιακά θα είχε το αμάξι. Η ενδιάμεση επιτάχυνση όμως είναι πολύ πιο άμεση γιατί παρακάμπτονται οι καθυστερήσεις από τους ηλεκτρονικούς ελέγχους. Είναι δλδ ένα μελετημένο κύκλωμα συμβατό με το συγκεκριμένο αμάξι, γι αυτό και δεν ταιριάζουν όλα τα sprint boosters σε όλα τα αμάξια.

Είναι φυσικά γνωστό ότι τα ηλεκτρόγκαζα έχουν καθυστέρηση σε σχέση με τη ντίζα γιατί εξ'αρχής κατασκευάζονται έτσι. Το σήμα του γκαζιού περνάει από ένα σωρό συναρτήσεις ελέγχου που μπορεί να έχουν να κάνουν από την οικονομία μέχρι το ESP και την κατανομή φρεναρίσματος (εξ'ου ότι το μύτη-τακούνι δεν παίζει σε κάποια αυτοκίνητα πια γιατί ο εγκέφαλος δεν επιτρέπει ανέβασμα στροφών όσο το όχημα φρενάρει).

Όλα αυτά τα κυκλώματα πριν τυπωθούν στο τσιπάκι του sprint booster σχεδιάζονται και προσομοιώνονται σε μορφή προγράμματος σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Στην πράξη είναι κώδικας που μεταφράζεται σε υλικό (ψηφιακά κυκλώματα και datapaths) που αποτελεί το τσιπάκι. Αν είχαμε τα μέσα να τυπώνουμε κυκλώματα, θα μπορούσαμε να φτιάξουμε και τα δικά μας sprint boosters στην Ελλάδα τροποποιημένα στις ανάγκες μας μέσα από μερικές γραμμές κώδικα tongue.gif

Συγγνώμη για το off topic και χαίρομαι για την συζήτησή μας

φιλικά,

Κώστας :lol:

Συγνώμη και εκ μέρους μου για το off topic! Χαίρομαι και εγώ που υπάρχουν κάποια άτομα μορφωμένα μέσα στο club, και χαίρομαι που συζητώ και συμφωνώ μαζί σου! Αν θες τα λέμε και μέσω pm για να μην γεμίζουμε το forum.

Φιλικά,

Αντώνης :D

Link to comment
Share on other sites

Απο προσωπικη μου εμπειρια καθοτι ειχα sprint booster στο Vectra μου, η καταναλωση ανεβαινει κατα 0.3-0.4

λιτρα/100 χλμ αλλα δεν με απασχολουσε τοσο γιατι ειχε πραγματι καλυτερη αποκριση το γκαζι και απο σταση αλλα και σε ρεπριζ. Το αλλο λιγωτερο αρνητικο ηταν οτι σε ανηφορες σπινιαρε πολυ πιο ευκολα πλεον(1η,2η ταχυτητα) με αποτελεσμα να ειναι λιγο δυσκολο ειδικα οταν η ασφαλτος δεν ηταν και στα καλυτερα της.

Κατα τα αλλα κανενα αλλο προβλημα και το ειχα για πανω απο 50 χιλ χιλιομετρα.

Με την σειρα μου και εγω, τελος στο 'εκτος θεματος'.

(Αληθεια γιατι να χρησιμοποιουμε παντα αγγλικες φρασεις οταν υπαρχουν αντιστοιχες ελληνικες?)

Edited by KIRRA
Link to comment
Share on other sites

Απο προσωπικη μου εμπειρια καθοτι ειχα sprint booster στο Vectra μου, η καταναλωση ανεβαινει κατα 0.3-0.4

λιτρα/100 χλμ αλλα δεν με απασχολουσε τοσο γιατι ειχε πραγματι καλυτερη αποκριση το γκαζι και απο σταση αλλα και σε ρεπριζ. Το αλλο λιγωτερο αρνητικο ηταν οτι σε ανηφορες σπινιαρε πολυ πιο ευκολα πλεον(1η,2η ταχυτητα) με αποτελεσμα να ειναι λιγο δυσκολο ειδικα οταν η ασφαλτος δεν ηταν και στα καλυτερα της.

Κατα τα αλλα κανενα αλλο προβλημα και το ειχα για πανω απο 50 χιλ χιλιομετρα.

Με την σειρα μου και εγω, τελος στο 'εκτος θεματος'.

(Αληθεια γιατι να χρησιμοποιουμε παντα αγγλικες φρασεις οταν υπαρχουν αντιστοιχες ελληνικες?)

Για την κατανάλωση θα συμφωνήσω ΑΠΟΛΥΤΑ, και εγω ακριβως σε αυτα τα νουμερα εχω καταληξει (αλλα σε καμια περίπτωση δεν ειναι πιο οικονομκό) μιλαω τελειως εμπειρικα επειδη κάνω πολλα χλμ κ κοιταω συνεχως την κατανάλωση!

Ο Κρίωνας έχει απόλυτο δίκιο με το προγραμμα αλλαζει η απόκρυση στο γκάζι αλλα με το booster αλλάζει ακόμα περισσότερο :lol:

τώρα σε ανηφορα με κακή άσφαλτο υπάρχει δυσκολία, με βροχη χειρότερα κ με πάγο απλα πρεπει να σκίψεις κ να το αφαιρέσεις :lol:

(ας μεταφερθούν ολα τα ποστ για το booster σε ενα αντίστοιχο θεμα!!!)

Link to comment
Share on other sites

Για την κατανάλωση θα συμφωνήσω ΑΠΟΛΥΤΑ, και εγω ακριβως σε αυτα τα νουμερα εχω καταληξει (αλλα σε καμια περίπτωση δεν ειναι πιο οικονομκό) μιλαω τελειως εμπειρικα επειδη κάνω πολλα χλμ κ κοιταω συνεχως την κατανάλωση!

Ο Κρίωνας έχει απόλυτο δίκιο με το προγραμμα αλλαζει η απόκρυση στο γκάζι αλλα με το booster αλλάζει ακόμα περισσότερο :thumbsup:

τώρα σε ανηφορα με κακή άσφαλτο υπάρχει δυσκολία, με βροχη χειρότερα κ με πάγο απλα πρεπει να σκίψεις κ να το αφαιρέσεις :thumbsup:

(ας μεταφερθούν ολα τα ποστ για το booster σε ενα αντίστοιχο θεμα!!!)

+1

Edited by Nik GT
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.