matrian Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 (edited) Διάβασα σε κάτι διαφημιστικά ότι είναι προτιμότερο να φουσκώνουμε τα λάστιχα με άζωτο αντι για αέρα. Λέει ότι με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται καλύτερο κράτημα, αυξάνεται ο χρόνος ζωής του ελαστικού, μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου καθώς και ότι προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια... Και ιδού το ερώτημα: "Αληθεύουν όλα αυτά ή όχι??" Έχει ακούσει κάποιος τίποτα επί του θέματος??? Edited May 10, 2006 by matrian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meltemie Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 den simferh...nomizw oute sthn F1 den tous niazei... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matrian Posted May 10, 2006 Author Report Share Posted May 10, 2006 Απο ποιά άποψη δεν συμφέρει?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greg20 Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 Απο όσο γνωρίζω με το αζωτο ζεστένοντε γρηγορότερα και περισσότερο τα ελαστικά απο όσο ζεστένοντε με τον αέρα, γιαυτο έχουμε καλύτερα κρατήματα στις στροφές, ομως αυτο χρησιμοποιέιται μονο σε αγώνες dragster που είναι μονο για λίγα μέτρα και θέλουν να ζεσταθούν τα ελάστικα γρήγορα. Αν βάλεις αζωτο στο δικό σου το πιθανότερο είναι και κυρίως το καλοκαίρι είναι να σκάσουν τα ελαστικά σου, οπότε δεν στο συνιστώ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
proudbugowner Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 Εγώ έχω ακούσει πάλι ότι υπάρχει και ένας αφρός που βάζουν... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest VIDEOMIX Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 Επίσης, βοηθάει και στην απόσβεση των κακών σημείων του οδοστρώματος!!!!! Βοηθά τα αμορτισέρ δηλαδή. Μου το είπε γνώστης και μάλιστα μου είπε οτι θα εκπλαγώ εαν βάλω!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meltemie Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 O aeras pou bazeis exei hdh azwto....an 8es na baleis 100% azwto prepei na plhrwseis... Den simferh giati opws eipan poio panw kanei mono gia drag. An bebaia mporeis na baleis azwto tsampa kanto. Aliws den axizei thn diafora apo ton kanoniko aera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Renaissance Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 (edited) Το φουσκωμα των ελαστικων με αζωτο, αφου πιστοποιηθηκε στα φορτηγα και τα λεωφορεια,μπηκε δυναμικα και στον χωρο των επιβατικων οχηματων.Τη χρηση του αζωτου ενθαρρυνε τογεγονος οτι ειναι αδρανες και ανενεργο αεριο, και δεν περιεχει σκονη , λαδι,υγρασια και γενικοτερα στοιχεια που προκαλουν τη γηρανση των ελαστικων.Γι΄αυτες του τις ιδιοτητες, η χρηση του αζωτου ειναι συνυφασμενη με την ασφαλεια του ελαστικου και του οδηγου. Τα πλεονεκτηματα των ελαστικων που ειναι φουσκωμενα με αζωτο ειναι παρα πολλα.Το αζωτο διαπερνα πολυ δυσκολα το υλικο του ελαστικου και εμποδιζει την πτωση της πιεσης με τον χρονο.Αυτο μεταφραζεται σε διατηρηση των ελαστικων σε καλη κατασταση για πολυ περισσοτερο διαστημα, αφου το οξυγονο συμβαλλει καθοριστικα στην γηρανση των ελαστικων.Επισης η πιεση παραμενει παντα σταθερη και δεν επηρρεαζεται απο την θερμοκρασια των τροχων, τον τροπο οδηγησης ή τη διαρκεια ενος ταξιδιου.Ακομη ο αποξυγονοποιημενος αερας αποτρεπει τις οξειδωσεις στο εσωτερικο της ζαντας, οπως επισης και την υγρασια στο εσωτερικο των ελαστικων. Το πιο σημαντικο ειναι οτι μειωνει δραστικα το κλαταρισμα λογω της σταθερης του θερμοκρασιας.Αυτος ειναι και ο λογος που το αζωτο εχει ακομα και στην χωρα μας μεγαλη εφαρμογη σε φορτηγα αυτοκινητα.Δοκιμες εχουν δειξει οτι το αζωτο αυξανει κατα 26% τη χιλιομετρικη αποδοση και μειωνει τις πιθανοτητες βλαβης κατα 57%. Οι παραπανω δοκιμες εγιναν στο Τεξας και ελαστικα διαφορων διαστασεων καλυψαν συνολικα αποσταση 7.345.497 μιλιων. (συγγνωμη για το μακροσκελες ποστ) Πηγη AutoΤριτη Edited May 10, 2006 by Renaissance Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polakias Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 Σιγά μη σκάσουν ρε παιδιά το καλοκαίρι με το άζωτο! Μη λέμε και ό,τι θέλουμε!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefpatras Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 Και εγω πιστευω οτι το αζωτο ειναι ουδετερο και κραταει περισσοτερο σταθερη πιεση χωρις να εχει τα σκαμπανευασματα του απλου αερα. Πρεπει ομως να ξερεις την πιεση που θα χρησιμοποιησεις γιατι ειναι διαφορετικη απο τον αερα. Το κακο ειναι ομως οτι εχω πληροφοριες για φθορα του ελαστικου στο εσωτερικο μερος του. Το καταστρεφει το αζωτο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest VIDEOMIX Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 Αντε και έβαλες άζωτο. Εαν κάποια στιγμή βρίσκεσαι μακριά απο τα μέρη σου και ανακαλύψεις οτι χρειάζεσαι συμπλήρωμα, που θα βρείς να βάλεις; Τα βενζινάδικα ειναι ελλάχιστα που το διαθέτουν, το ίδιο και τα λαστιχάδικα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meltemie Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 (edited) USA pantos opou bazoun azoto xrewnoun $9...enw o aeras einai tsamba. Apo thn allh ...bale udrogono na elafrini ligo to baros stous troxous....kaliteres epidowseis 8a exeis...prosexe omws mhn trakareis kana pezodromio ! Edited May 10, 2006 by meltemie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MANOS GOLF Posted May 11, 2006 Report Share Posted May 11, 2006 ¶ζωτο έβαλα με την αλλαγή των ελαστικών , δωρεάν ( λόγω της αγοράς των ελαστικών ) και κανονικά η τιμή του και για τα τέσσερα λάστιχα είναι 10 € . Και πόσες φορές θα χρειαστεί να του ξαναβάλεις . Από τότε τα έχω τσεκάρει 2 φορές στο ίδιο βουλκανιζατέρ και δεν μου παίρνει χρήματα , και αν μήνης σε περιοχή που δεν υπάρχει άζωτο του βάζεις απλό αέρα και μετά του ξαναβάζεις άζωτο . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted May 11, 2006 Report Share Posted May 11, 2006 (edited) Ρε παιδιά σιγά!! Πολύ φόρα πολλά ακούγονται, αλλά μην τρελλαθούμε κι' όλας!! Γεγονότα α) Το άζωτο είναι αδρανές. Για αυτό τον λόγο εμποδίζει την απο μέσα γήρανση του ελαστικού. β) Οταν γίνεται η απο-οξυγόνωση, φεύγει μαζί υγρασία, σκόνη κ.λπ. που συμβάλλουν στη φθορά του ελαστικού αλλά και προκαλούν αρκετά σκαμπανεβάσματα στην πίεση. γ) Αν έχει πολύ πολύ πολύ υγρασία μέσα ο αέρας, θα μπορούσε να ζεσταίνεται λίγο πιο δύσκολα και να κρυώνει λίγο πιό δύσκολα. Μύθοι α) Το άζωτο φυσικά και αυξάνεται η πίεσή του όταν ζεσταίνεται, όπως και κάθε άλλο αέριο στον πλανήτη Γη και τον υπόλοιπο Γαλαξία. (Μπορεί όμως να κρατά ελαφρώς πιό σταθερή θερμοκρασία λόγω της έλλειψης υγρασίας) β) Το άζωτο προφανώς και δε βοηθά τα αμορτισέρ. Ούτε τα κρατήματα. Είναι πρακτικά το ίδιο συμπιεστό με τον αέρα και δεν αλλάζει η δυναμική του συμπεριφφορά απο 20% οξυγόνο της ατμόσφαιρας, που στην τελική τα δυο αέρια είναι πολύ συναφή, με κοντινά μοριακά βάρη και ίδια δομή (διατομικά). γ) Καί το οξυγόνο καί το άζωτο διαφεύγουν απο το ελαστικό σιγα σιγά. Μάλιστα το οξυγόνο είναι μεγαλύτερο μόριο απο του αζώτου και διαφεύγει (θεωρητικά μόνο γιατι η διαφορά τους είναι μηδαμινή!) δυσκολότερα. Αν θές να έχεις σταθερή πίεση στα λάστιχα, την τσεκάρεις όλη την ώρα. Αν δέν την τσεκάρεις, δεν σε σώζει το άζωτο!! δ)ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΦΙΛΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΝΟΡΑΜΙΞ. ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ. Θα αλλάξει όμως η ψυχολογία του οδηγού, και αυτό είναι πάντα ευχάριστο Edited May 11, 2006 by Quasar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stel-th Posted May 11, 2006 Report Share Posted May 11, 2006 Στο θεμα ΑΖΩΤΟ Η ΑΕΡΑΣ εχω ψαχτει αρκετα η διαφορα που υπαρχει ειναι οτι το λαστιχο γινεται λιγο πιο "ακαμπτο" και σου δινει πιο σαφη αισθηση στο τιμονι. απο εκει και περα θεωρητικα ειναι καλο πρακτικα δεν εχω παραπονο αν απο αζωτο συμπληρωσεις αερα δεν τρεχει τιποτα για την εμπειρια και μονο και για να ψαχτεις αξιζει τον κοπο Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikkosnet Posted May 12, 2006 Report Share Posted May 12, 2006 Mια χαρα ειναι και ο απλος αερας που βαζουμε. Αρκει να φροντιζουμε να τσεκαρουμε την σωστη τιμη πιεσης. Ε το να γλυτωσω να παω να τσεκαρω την πιεση 2-3 φορες παραπανω δεν νομιζω οτι θα με βλαψει......ετσι και αλλιως μια φορα την εβδομαδα την τσεκαρω παντα και ειμαι μια χαρα ψυχολογικα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DubbeR_ChRoniS Posted May 12, 2006 Report Share Posted May 12, 2006 ειχα διαβασει καπου πως εγινε τεστ σε ραλακια... μπηκαν 2 ραλακια σε πιστα με ιδια διασταση ελαστικων.το ενα με αερα και το αλλο με αζωτο και 30 psi και τα 2. μετα το τελος μετρηθηκαν και τα 2. αυτο με τον αερα ειχε 40+ και αυτο με το αζωτο ειχε ....31 και φυσικα αυτο με το αζωτο εκανε αλαχιστα καλυτερο χρονο. τωρα να ηταν αληθεια η μουφα θα σας γελασω... δεν ξερω Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted May 12, 2006 Report Share Posted May 12, 2006 λαστιχάς μου είπε ότι μόνη διαφορά με το άζωτο είνια ότι δεν αλλάζει η πίεση αναλόγως της θερμοκρασίας, όπως ακριβώς είπε και ο nfortn. Αλλά η διαφορά στο κράτημα είναι τόσο μικρή που τσάμπα πάνε τα 20e. Τώρα αν σώνει και καλά κάποιος θέλει να δει διαφορά πριν και μετά...θα δει.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koukouroukou Posted May 13, 2006 Report Share Posted May 13, 2006 Τι λετε ρε.. Με το αζωτο το αμαξι μπαινει τρενο παντου, καμμια σχεση με πριν! Ουτε σπινιαρισμα, ουτε καν σφυριγματα στις στροφες!!! Ασε που αμα αφησεις το τιμονι επανω στη στροφη λογω του αζωτου οι τροχοι εξακολουθουν να στριβουν μονοι τους... Σοβαρα τωρα, ρε παιδια αυτοκινητα καθημρινης μετακινησης εχουμε.. Ποοοσο διαφορα να δουμε? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefpatras Posted May 13, 2006 Report Share Posted May 13, 2006 Παιδια οπως ειπα και πριν το σωστο ειναι αυτο που ειπε ο xronis. Αυτο λοιπον ισχει απολυτα, αλλα στην καθημερινη χρηση δεν μας χρειαζετε. Εαν παμε καμια μερα και τα βαλουμε στην πιστα, τοτε το συζηταμε. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DubbeR_ChRoniS Posted May 16, 2006 Report Share Posted May 16, 2006 το μονo που δεν ξερω ειναι ποτε θα πεθανω Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest VIDEOMIX Posted May 17, 2006 Report Share Posted May 17, 2006 Όσον αφορά τις ιδιότητες και την βελτίωση στον τροχό, οι ειδήμονες λένε για καλύτερη πρόσφυση, λιγότερους κραδασμούς (-80%), δεν υγροποιείται, καλύτερο στην πίεση χειμώνα καλοκαίρι, παραμένει σε καλή κατάσταση το εσωτερικό του, οπότε και έχουμε μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του ελαστικού. Έμαθα επίσης ότι τα βενζινάδικα και δυστυχώς πολλά βουλκανιζατέρ, όταν σου λένε για άζωτο το σύστημά τους έχει 35% αζώτου. Ενώ σε ορισμένα είναι στο 100%. Όταν βλέπετε τιμή και για τα 4 στα 30 ευρό, μιλάμε για την απάτη του 35%. Ιδ'άλλως, ο κάθε τροχός στοιχίζει γύρω στα 15%. Αυτά απο επαγγελματία του χώρου ο οποίος είναι και φίλος, έχει μεγάλο κατάστημα στην Λ.Αθηνών και δεν είχε εμπορικό σκοπό όταν μου τα είπε, τον ξέρω καλά και είμαι σίγουρος γι'αυτό. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milix Posted May 17, 2006 Report Share Posted May 17, 2006 Ετσι κι αλλιώς καθε 2-3 χρόνια αλλάζουμε λάστιχα οπότε το πλεονεκτημα της γήρανσης μαλλον δεν μας πολυενδιαφέρει! Οπως είπε και ο Γεράσιμος το βασικό πλεονέκτημα είναι περισσότερο ψυχολογικό παρα πρακτικό. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted May 17, 2006 Report Share Posted May 17, 2006 (edited) Έμαθα επίσης ότι τα βενζινάδικα και δυστυχώς πολλά βουλκανιζατέρ, όταν σου λένε για άζωτο το σύστημά τους έχει 35% αζώτου. Ενώ σε ορισμένα είναι στο 100%. Όταν βλέπετε τιμή και για τα 4 στα 30 ευρό, μιλάμε για την απάτη του 35%. Ιδ'άλλως, ο κάθε τροχός στοιχίζει γύρω στα 15%.Αυτά απο επαγγελματία του χώρου ο οποίος είναι και φίλος, έχει μεγάλο κατάστημα στην Λ.Αθηνών και δεν είχε εμπορικό σκοπό όταν μου τα είπε, τον ξέρω καλά και είμαι σίγουρος γι'αυτό. Χωρίς να θέλω να γίνομαι σπαστικός, αυτό που σου είπε δεν έχει και πολύ νόημα. Δεν τίθεται θέμα 35% αζώτου, για τον απλούστατο λόγο οτι Ο ΑΕΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ 78% ΑΖΩΤΟ. Δεν έχει νόημα να συζητάμε για μίξη αζώτου/αέρα με αυτόν τον τρόπο... Οπως θα έβαζε και καλά 35% άζωτο μπορεί να βάλει και αέρα κοπανιστό και θα είναι το ίδιο πράγμα ακριβώς... Επίσης, η τιμή του αζώτου είναι τόσο μικρή που δεν τίθεται τετοιο θέμα των 5 η των 10 ή των 30. Αμφιβάλλω άν και οι τέσσερις τροχοί κοστίζουν πάνω απο 1-2 ευρώ στην πραγματικότητα... Edited May 17, 2006 by Quasar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DubbeR_ChRoniS Posted May 17, 2006 Report Share Posted May 17, 2006 1 με 2 ? και πολλα λες Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...