καλησπερα παιδια,ειμαι μηχανικος αλλα σε αλλο αντικειμενο σε καραβια.
απλα σκεφτειτε οτι στις μεγαλες μηχανες,πριν τις βαλουν μπροστα προθερμαινονται με κυκλοφορια του νερου τους απο ειδικους λεβητες για ωρες η και μερες ωστε να ειναι ηδη σε θερμοκρασια 50-60 βαθμων κατα την εκινηση.αυτο γινεται κυριως επειδη τα μεταλα εχουν μεγαλα παχη,να μην χρειαζεται να αποροφουν μεγαλες διαφορες θερμοκρασιας απο το εσωτερικο της μηχανης προς το εξωτερικο,γιατι σπανε απο χιτωνια μεχρι μπλοκ.
φυσικα ο κατασκευαστης του κινητηρα αυτοκινητου το εχει προβλεψει αυτο αλλα δεν ενσωματωνει συστημα προθερμανσης στηριζομενος στο γεγονος οτι χρησιμοποιει καλυτερα μεταλλα και φυσικα ο κινητηρας του ειναι δεκαδες φορες μικροτερος και μπορει και αποροφα πολυ πιο ανετα τη διαφορα θερμοκρασιας. Αλλα δεν παυει να ισχυει το γεγονος οτι το π.χ.πρωτο λεπτο λειτουργιας συμβαινουν τα εξης σημαντικα που μου ερχονται προχειρα.
1.η θερμοκρασια των εμβολων ανεβαινει κατευθειαν με αποτελεσμα τη διαστολη τους.το μπλοκ ομως οχι.αρα εχουμε μικροτερα διακενα-σφιχτα εμβολα.
2. η πιεση του λαδιου ειναι πολυ ηψηλη λογω του οτι ειναι ακομα κρυο και παχυρευστο και αρα ζοριζεται η αντλια λαδιου ειδικα αν ανεβασει αρκετες στροφες.
3. τα διακενα των βαλβιδων σε κινητηρες με μηχανικα ωστηρια ειναι ακομα μεγαλα γιατι η κεφαλη δεν εχει ζεσταθει ακομα ομοιομορφα.αυτα τα διακενα ειναι υπολογισμενα και ρυθμιζονται με κρυο κινητηρα ωστε μολις λειτουργει σε σωστη θερμοκρασια αυτο το διακενο σχεδον να μηδενιζεται.
4. σε κινητηρες με τουρμπο η φτερωτη ζεσταινεται πολυ πιο γρηγορα αποτι το σαλιγκαρι.αρα το ηδη πολυ μικρο διακενο φτερωτης σαλιγκαριου μικραινει κι αλλο, με ευνοητους κινδυνους ειδικα για μια ταλαιπωρημενη τουρμπινα με λιγο φθαρμενα κουζινετα.
αυτα τα ολιγα.
φυσικα ο κατασκευαστης οπως προειπα τα εχει υπολογισει αυτα, αλλα οτι και να μου λεει πιστευω οτι ενα λεπτακι χαλαρης λειτουργιας αποκλειεται να κανει κακο παρα μονο καλο.