Jump to content
moytro

Διαφορές Asr Και Esp

Recommended Posts

Το ΕSP (Electronic Stability Program=Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας) είναι μια λειτουργία που σαν σκοπό έχει να μειώσει τις πιθανότητες ολίσθησης του αυτοκινήτου.

Αυτό το πρόγραμμα συντελεί στο να ακολουθεί το αυτοκίνητο την πορεία που επιθυμεί ο οδηγός. Χρησιμοποιώντας μια σειρά από αισθητήρες και ενεργοποιητές, αναγνωρίζει την πορεία που «προστάζει» ο οδηγός μέσω των εντολών του σε πεντάλ και τιμόνι, και τη συγκρίνει με την πορεία που ακολουθεί το αυτοκίνητο. Εάν η μονάδα ελέγχου διαγνώσει διαφορές, επεμβαίνει φρενάροντας τον κατάλληλο τροχό.

Το σύστημα διορθώνει τις διαφορές αυτές, πάντα με τον περιορισμό των ορίων της Φυσικής. Πάνω από αυτά, το σύστημα αυτό, όπως και κανένα άλλο, δεν μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό!

copy paste απο seat.gr

Edited by Thief of Always
Link to comment
Share on other sites

Γεια σας κοπέλια. Έχω μια ερώτηση για τα όρια του ASR. Απ' ότι ξέρουμε όλοι είναι ένα πρόγραμμα που αποτρέπει την ολίσθηση των τροχών σε περίπτωση υπερβολικού γκαζιού. Προχτές προσπάθησα να ξεκινήσω το αμάξι μου σε ένα όχι τόσο ιδιαίτερο ανηφορικό δρόμο ο οποίος ήταν τσιμέντινος (όχι άσφαλτος) και το αμάξι σπίνιαρε σαν τρελλό! Δεν μπορούσα να το κουνήσω με τπτ! Μου έκανε τρομερή εντύπωση. Το ASR τι υπάρχει? Ποιά είναι τα όριά του? Αν δεν μπορεί να ξεκινήσει το αμάξι σε ένα (γλυστερό, δε λέω) τσιμεντένιο δρόμο τότε τι το έχουν βάλει. Τελικά, για την ιστορία, κατάφερα να το ξεκινήσω με τον απλό παραδοσιακό τρόπο. Έβαλα ένα φίλο μου να κάτσει στο φτερό πάνω από τον τροχό που σπίνιαρε, του έβαλε επιπρόσθετο βάρος και το λάστιχο είχε αρκετή πρόσφυση ώστε να ξεκινήσει. Αλλά ξανααναρωτιέμαι το ASR τι ακριβώς υπάρχει και κάνει? Έχω δει βίντεο που δοκιμάζουν και καλά το ASR, ESP κτλ καιξεκινάνε σε ανηφορικό δρόμο με χιόνι και ξεκινούν μια χαρά. Εμένα τι έπαθε? Να σημειώσω ότι τα λαστιχά μου έχουν πάνω 25.000 km.

Link to comment
Share on other sites

Γεια σας κοπέλια. Έχω μια ερώτηση για τα όρια του ASR. Απ' ότι ξέρουμε όλοι είναι ένα πρόγραμμα που αποτρέπει την ολίσθηση των τροχών σε περίπτωση υπερβολικού γκαζιού. Προχτές προσπάθησα να ξεκινήσω το αμάξι μου σε ένα όχι τόσο ιδιαίτερο ανηφορικό δρόμο ο οποίος ήταν τσιμέντινος (όχι άσφαλτος) και το αμάξι σπίνιαρε σαν τρελλό! Δεν μπορούσα να το κουνήσω με τπτ! Μου έκανε τρομερή εντύπωση. Το ASR τι υπάρχει? Ποιά είναι τα όριά του? Αν δεν μπορεί να ξεκινήσει το αμάξι σε ένα (γλυστερό, δε λέω) τσιμεντένιο δρόμο τότε τι το έχουν βάλει. Τελικά, για την ιστορία, κατάφερα να το ξεκινήσω με τον απλό παραδοσιακό τρόπο. Έβαλα ένα φίλο μου να κάτσει στο φτερό πάνω από τον τροχό που σπίνιαρε, του έβαλε επιπρόσθετο βάρος και το λάστιχο είχε αρκετή πρόσφυση ώστε να ξεκινήσει. Αλλά ξανααναρωτιέμαι το ASR τι ακριβώς υπάρχει και κάνει? Έχω δει βίντεο που δοκιμάζουν και καλά το ASR, ESP κτλ καιξεκινάνε σε ανηφορικό δρόμο με χιόνι και ξεκινούν μια χαρά. Εμένα τι έπαθε? Να σημειώσω ότι τα λαστιχά μου έχουν πάνω 25.000 km.

Λάστιχα, ανάρτηση και συνθήκες οδοστρώματος παίζουν μεγάλο ρόλο. Πάνω απ'όλα όμως έχει να κάνει και ο τρόπος με τον οποίο το αντιμετώπισες εσύ. Εννοώ οτι αν ξεκινούσες πατιναρισμένος με 2α (όσο τρελή κι αν ήταν η ανηφόρα) και με χειρόφρενο στο χέρι, σίγουρα θα ξεκινούσες. Φυσικά το γκάζι με ρέγουλα... Την έχω πατήσει κι εγώ σε λασπωμένη ανηφόρα με 4x4 όπου σπίνιαραν και οι 4 ακόμη και με το αργό. Οι guru του είδους μου είπαν αυτό το tip και από τότε έχω βρεί την υγειά μου :D

Link to comment
Share on other sites

Λάστιχα, ανάρτηση και συνθήκες οδοστρώματος παίζουν μεγάλο ρόλο. Πάνω απ'όλα όμως έχει να κάνει και ο τρόπος με τον οποίο το αντιμετώπισες εσύ. Εννοώ οτι αν ξεκινούσες πατιναρισμένος με 2α (όσο τρελή κι αν ήταν η ανηφόρα) και με χειρόφρενο στο χέρι, σίγουρα θα ξεκινούσες. Φυσικά το γκάζι με ρέγουλα... Την έχω πατήσει κι εγώ σε λασπωμένη ανηφόρα με 4x4 όπου σπίνιαραν και οι 4 ακόμη και με το αργό. Οι guru του είδους μου είπαν αυτό το tip και από τότε έχω βρεί την υγειά μου :clapping:

Σίγουρα παίζουν πολλοί παράγοντες σημασία και προφανώς δεν περιμένω από το ASR να με βγάζει ασπροπρόσωπο κάτω από οποισδήποτε συνθήκες. Όπως και το ESP απ' ότι γνωρίζω δεν μπορεί να επενβαίνει σωτήρια κάτω από οποισδήποτε συνθήκες! Αλλά μου έκανε εντύπωση που σε μια τόσο απλή ανηφορίτσα το ASR αποδείχτηκε αναποτελεσματικό! ΚΑι βέβαια χρησιμοποίησα ήπιο γκάζι για να την ανέβω, δεν μιλάω για τρελό γκάζι και τέτοια. Και όμως παρόλο που το γκάζι ήταν λίγο οι τροχοί σπίνιαραν σαν τρελλοί. Να τονίσω επίσης ότι οι τροχοί ήταν στριμμένοι και όχι σε ευθεία, ίσως και αυτό να έπαιξε το ρόλο του.

Link to comment
Share on other sites

φιλε μου απο οτι γνωριζω το ασρ δεν ειναι τοσο πολυ για να σε βοηθαει στην εκκινηση δεν ειναι δλδ launch control αλλα ειναι γ να σε βοηθαει εν κινηση μειωνοντας το σπινιαρισμα του εσωτερικου κυριος τροχου μεσα στην στροφη κ με πολυ γκαζι, ωστε να μαζεψει τα μουτρα του αυτοκινητου αρα την υποστροφη χωρις να πρεπει να κανεις διωρθωση με το γκαζι κ γ να σου παρεχει μεγαλυτερη ενεργητικη ασφαλεια ενεργοντας με αυτο τον τροπο...επομενος στην εκκινηση το μονο που σου προσφερει ειναι να αναχαιτηση το υπερβολικο σπινιαρισμα κ μαλιστα με αποτομο και αχαρο τροπο πραγμα π φανερωνει κιολας οτι ειναι σχεδιασμενογ αλλο πραγμα σαν κυρια λειτουργια...Ελπιζω να σε βοηθησα....

Link to comment
Share on other sites

φιλε μου απο οτι γνωριζω το ασρ δεν ειναι τοσο πολυ για να σε βοηθαει στην εκκινηση δεν ειναι δλδ launch control αλλα ειναι γ να σε βοηθαει εν κινηση μειωνοντας το σπινιαρισμα του εσωτερικου κυριος τροχου μεσα στην στροφη κ με πολυ γκαζι, ωστε να μαζεψει τα μουτρα του αυτοκινητου αρα την υποστροφη χωρις να πρεπει να κανεις διωρθωση με το γκαζι κ γ να σου παρεχει μεγαλυτερη ενεργητικη ασφαλεια ενεργοντας με αυτο τον τροπο...επομενος στην εκκινηση το μονο που σου προσφερει ειναι να αναχαιτηση το υπερβολικο σπινιαρισμα κ μαλιστα με αποτομο και αχαρο τροπο πραγμα π φανερωνει κιολας οτι ειναι σχεδιασμενογ αλλο πραγμα σαν κυρια λειτουργια...Ελπιζω να σε βοηθησα....

Ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Αν ισχύει αυτό που λες για ASR και τον τρόπο που λειτουργεί τότε δικαιολογεί γιατί είχα αυτό το φαινόμενο στην δικιά μου περίπτωση. Με λίγα λόγια, αν κατάλαβα καλά, λειτουργεί περισσότερο εν κινήση και όχι τόσο για την εκκίνηση του αυτοκινήτου.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Αν ισχύει αυτό που λες για ASR και τον τρόπο που λειτουργεί τότε δικαιολογεί γιατί είχα αυτό το φαινόμενο στην δικιά μου περίπτωση. Με λίγα λόγια, αν κατάλαβα καλά, λειτουργεί περισσότερο εν κινήση και όχι τόσο για την εκκίνηση του αυτοκινήτου.

Σωστα ειναι επικεντρωμενο στην χρηση εν κινηση παρα απο σταση...

Link to comment
Share on other sites

αν ειχες ESP θα το εγραφε...εγω εχω αλλα το πληρωσα extra

το ASR χοντρικα για να μη κοτσαρω ολοκληρο κατεβατο απο κανα site ειναι το αντισπιν

το ESP επαναφερει το αυτοκινητο πχ σε μια στροφη..

Link to comment
Share on other sites

To ASR είναι το σύστημα αποτροπής ολίσθησης (αντισπίν) κατά την επιτάχυνση. Μαζί με το MSR (σύστημα αποτροπής ολίσθησης κατά την επιβράδυνση με αλλαγή σε χαμηλότερη σχέση-"κατεβασιά"), αποτελούν το TCS (Traction Control System-Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης). Αν θυμάμαι καλά όλα τα αμάξια που έχουν ASR έχουν και MSR, απλά αλλού αναφέρεται σαν TCS και αλλού σαν ASR.

Το ESP είναι ένα σαφώς πιο εξελιγμένο σύστημα το οποίο ελέγχει την ευστάθεια του αυτοκινήτου κατά τον κάθετο άξονα (yaw). Εάν το αυτοκίνητο διαθέτει ESP τότε στο αντίστοιχο διακόπτη θα αναγράφει "ESP" και όχι "TCS" ή "ASR", ασχέτως αν δεν είναι το ESP που απεμπλέκεται ουσιαστικά, αλλά το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.

Πως λειτουργούν:

ASR: Κατά την φάση της επιτάχυνσης ελέγχεται μέσω των αισθητήρων του ABS η διαφορική ταχύτητα περιστροφής των κινητήριων τροχών και μέσω των φρένων σε πρώτη φάση και σε "κόψιμο" του κινητήρα σε δεύτερο προσπαθεί το σύστημα να επιτύχει την εξίσωση της περιστροφής των τροχών.

MSR: Κατά την επιβράδυνση με χρήση "κατεβασιάς" το σύστημα ανεβάζει ελαφρώς την παροχή του κινητήρα ώστε να μην φρενάρουν οι τροχοί από την απότομη αύξηση των στροφών.

ESP: Μέσω ενός γυροσκοπικού μηχανισμού το σύτημα ελέγχει την επιτάχυνση του αυτοκινήτου κατά τον κάθετο άξονα (επιτάχυνση θεωρείται και η μεταβολή της διεύθυνσης εκτός του μέτρου της ταχύτητας) και σε συνδιασμό με τον αισθητήρα του τιμονιού και ανάλογα με τον προγραμματισμό του αντιπαραθέτει το "που πάει το αυτοκίνητο" με το "που θέλουμε να πάει" και αναλόγως επενεργεί στα φρένα και στον κινητήρα ώστε να επαναφέρει το αυτοκίνητο στην επιθυμητή τροχιά.

Link to comment
Share on other sites

To ASR είναι το σύστημα αποτροπής ολίσθησης (αντισπίν) κατά την επιτάχυνση. Μαζί με το MSR (σύστημα αποτροπής ολίσθησης κατά την επιβράδυνση με αλλαγή σε χαμηλότερη σχέση-"κατεβασιά"), αποτελούν το TCS (Traction Control System-Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης). Αν θυμάμαι καλά όλα τα αμάξια που έχουν ASR έχουν και MSR, απλά αλλού αναφέρεται σαν TCS και αλλού σαν ASR.

Το ESP είναι ένα σαφώς πιο εξελιγμένο σύστημα το οποίο ελέγχει την ευστάθεια του αυτοκινήτου κατά τον κάθετο άξονα (yaw). Εάν το αυτοκίνητο διαθέτει ESP τότε στο αντίστοιχο διακόπτη θα αναγράφει "ESP" και όχι "TCS" ή "ASR", ασχέτως αν δεν είναι το ESP που απεμπλέκεται ουσιαστικά, αλλά το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.

Πως λειτουργούν:

ASR: Κατά την φάση της επιτάχυνσης ελέγχεται μέσω των αισθητήρων του ABS η διαφορική ταχύτητα περιστροφής των κινητήριων τροχών και μέσω των φρένων σε πρώτη φάση και σε "κόψιμο" του κινητήρα σε δεύτερο προσπαθεί το σύστημα να επιτύχει την εξίσωση της περιστροφής των τροχών.

MSR: Κατά την επιβράδυνση με χρήση "κατεβασιάς" το σύστημα ανεβάζει ελαφρώς την παροχή του κινητήρα ώστε να μην φρενάρουν οι τροχοί από την απότομη αύξηση των στροφών.

ESP: Μέσω ενός γυροσκοπικού μηχανισμού το σύτημα ελέγχει την επιτάχυνση του αυτοκινήτου κατά τον κάθετο άξονα (επιτάχυνση θεωρείται και η μεταβολή της διεύθυνσης εκτός του μέτρου της ταχύτητας) και σε συνδιασμό με τον αισθητήρα του τιμονιού και ανάλογα με τον προγραμματισμό του αντιπαραθέτει το "που πάει το αυτοκίνητο" με το "που θέλουμε να πάει" και αναλόγως επενεργεί στα φρένα και στον κινητήρα ώστε να επαναφέρει το αυτοκίνητο στην επιθυμητή τροχιά.

ευχαριστω πολη. εγω που εχω asr μπορω να βαλω και esp? μπενει σαν καπιο εξαρτημα στο αυτοκινητο η ειναι καιπια ρυθμηση?

Link to comment
Share on other sites

To ESP περιλαμβάνει αισθητήρες, καλωδίωση και διαφορετικό εγκέφαλο ABS, οπότε μόνο το κόστος των ανταλλακτικών είναι ασύμφορο, χωρίς καν να εξετάσουμε αν μπορεί να συνεργαστεί σαν retrofit (τοποθέτηση δλδ μετά το εργοστάσιο) με το υπόλοιπο αυτοκίνητο.

Link to comment
Share on other sites

To ESP περιλαμβάνει αισθητήρες, καλωδίωση και διαφορετικό εγκέφαλο ABS, οπότε μόνο το κόστος των ανταλλακτικών είναι ασύμφορο, χωρίς καν να εξετάσουμε αν μπορεί να συνεργαστεί σαν retrofit (τοποθέτηση δλδ μετά το εργοστάσιο) με το υπόλοιπο αυτοκίνητο.

Δεν μπορει να τοποθετηθει ESP μετα την κατασκευη του αυτοκινητου.Μονο στο εργοστασιο εξ'αρχης μπορει να τοποθετηθει.

Link to comment
Share on other sites

Δεν μπορει να τοποθετηθει ESP μετα την κατασκευη του αυτοκινητου.Μονο στο εργοστασιο εξ'αρχης μπορει να τοποθετηθει.

Ωπα...

Οταν ειχα παει να παρω το αμαξι επειδη θα περιμενα 6 μηνες μου ειχε πει πως σε κανα 2μηνο ερχετε ενα Γαλαζιο μπλα μπλα μπλα το πηρα. Μου ειπε ομως δεν εχει ESP. Θελεις να βαλουμε? Λεω ναι (που να μην ελεγα). 130++ το πληρωσα. Μην μου λετε τετοια τωρα..

Εχω και το χαρτι δηλαδη που λεει +ESP 130++ ευρω..!!

Link to comment
Share on other sites

Το ESP αξίζει τα λεφτά του μέχρι το τελευταίο ευρώ!μοναδικό μειονέκτημα ότι πρέπει να το απενεργοποιησεις όταν θές να κανείς τον καφρο αλλά δε πειράζει....κατα τα αλλά με έχει σώσει καμία δυο φορές μες τη νύστα μου.αλλά εκεί που ψαρωσα είναι όταν το δοκιμαζα τι μπορεί να κανει...έπαθα Πλάκα μόλις ένιωσα το ABS μόνο στον μπροστά δεξί τροχό!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ωπα...

Οταν ειχα παει να παρω το αμαξι επειδη θα περιμενα 6 μηνες μου ειχε πει πως σε κανα 2μηνο ερχετε ενα Γαλαζιο μπλα μπλα μπλα το πηρα. Μου ειπε ομως δεν εχει ESP. Θελεις να βαλουμε? Λεω ναι (που να μην ελεγα). 130++ το πληρωσα. Μην μου λετε τετοια τωρα..

Εχω και το χαρτι δηλαδη που λεει +ESP 130++ ευρω..!!

Σε κανα διμηνο που σου ειπε οτι θα ερχοταν το αμαξι ξερεις τι σημαινει αυτο;Οτι η σειρα προτεραιοτητας του για να μπει στη γραμμη παραγωγης ηταν στον εναμιση μηνα περιπου.6 μηνες θα περιμενες το δικο σου γιατι πριν απο το δικο σου προηγουνταν αλλα.Το συγκεκριμενο αυτοκινητο που σου ειπε, προφανως ειχε παραγγελθει 4 μηνες πριν και δεν ξερω για ποιο λογο ισως ειχε ακυρωθει η παραγγελια απο τον πελατη και του αντιπροσωπου θα του εμενε στην εκθεση.Το αυτοκινητο δηλαδη δεν ειχε καν ξεκινησει να φτιαχνεται φιλε μου και προφανως μπορουσε να αλλαξει την παραγγελια και να προσθεσει ESP.To ESP δηλαδη θα εμπαινε απο το εργοστασιο.Οι χρονοι αναμονης που σου λενε στην αντιπροσωπεια οταν πας να παραγειλεις ενα αμαξι, εχουν να κανουν καθαρα με την σειρα προτεραιοτητας των αυτοκινητων για να μπουν στη γραμμη παραγωγης.Με λιγα λογια οσο περισσοτερες παραγγελιες ανα τον κοσμο υπαρχουν, τοσο θα αυξανεται ο χρονος αναμονης.Στη δικη μου περιπτωση π.χ. ηταν 3 μηνες η αναμονη.Απαξ και μπει ενα αμαξι στη γραμμη παραγωγης, φτιαχνεται την ιδια μερα και σε μερικες μερες το εχεις στην κατοχη σου.Παντως για να μπει ESP, εκτος απο ξηλωμα,καλωδιωσεις κλπ χρειαζεσαι και αλλο εγκεφαλο.Εγω ξερω οτι δεν μπαινει ESP μετα.Μπορει και να κανω λαθος.Παντως ειναι διαδικασια δυσκολη,πολυεξοδη και δεν ξερω κατα ποσο θα εμπιστευομουν να το κανω εστω στην αντιπροσωπεια.Ποσες αντπροσωπειες νομιζεις ξερουν να κανουν τοποθετηση ESP;Δεν ειναι κατι που το κανουν καθε μερα.Στα ψαχτα θα πηγαινουν.Τα 130 ευρω που σου ειπαν ειναι στανταρ τοποθετηση απο εργοστασιο.ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να σου επερναν τοσο λιγα για να βαλουν ESP μετεπειτα.Εδω εμενα που το αμαξι εβαλε νερο λογω πλημμυρας, μου πηραν για ξηλωμα μοκετας,κονσολας και πλαινων πλαστικων κι επανατοποθετηση τους, 110 ευρω+ φπα.

Edited by NASOS_ea
Link to comment
Share on other sites

Νασο πραγματικα μολις μου εκανες τον υπνο μου ευκολοτερο.

Διαβασα αυτα ακριβως που ηθελα να διαβασω! Πωωωω μπραβο ρε συ ευχαριστω.

Link to comment
Share on other sites

Ποσο το πληρωσες τελικα επιπλεον το ESP??? Γιατι αν ειναι μονο 130 ευρω επιπλεον ειναι τζαμπα.!!!

Οντως κι εμενα λιγα μου φαινονται.Εγω πληρωσα 680 ευρω παραπανω.Υποψιαζομαι οτι ο αντιπροσωπος του εκανε μια πολυ δελεαστικη προσφορα προκειμενου να μην του μεινει στην εκθεση το αμαξι σε χρωμα γαλαζιο, ενα χρωμα που δυσκολα πωλειται.Παντως ESP να τοποθετειται μετα δεν εχω ακουσει ποτε.

Link to comment
Share on other sites

Για το ESP.. τοτε ηταν η εποχη που το ESP εβγαινε πλεον στανταρ. Το δικο μου δεν ξερω αν ειχε στανταρ ή οχι παντως τοσα πληρωσα 130 κατι.. Που μπορω να δω ποτε εγινε ακριβως το αμαξι για να μαθουμε τουλαχιστον αν πληρωσα 130 το ESP ή 130 γ@μησιατικα.

Το μονο που μπορω να πω ειναι οτι ειναι αρκετα "καινουριο" μοντελο και αυτο το λεω γιατι ειχε θερμοκρασια λαδιων οταν το πηρα

ενω παρατηρω καποιοι φιλοι δεν εχουν. Για αγορες του 2009 μιλαω.

Link to comment
Share on other sites

Εγω το 2004 το πληρωσα 800 γιουργια το ESP..................

Πολλά μεν , αλλα σε αποζημιώνει και με το παραπάνω ...

( έπρεπε να το είχες κλίσει τον Δεκέμβριο ή Νοέμβριο του 03 , όπου η VW έδινε δώρο το ESP για όσους κλείσουν αμάξι μέχρι κάποια συγκεκριμένη ημέρα του Δεκεμβρίου .... ;) )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.