Jump to content
DubbeR_ChRoniS

ελαφρωμα και ζυγιζμα κινουμενων μερων κινητηρα

Recommended Posts

μπορει καποιος να μου εξηγησει πως γινονται αυτα τι κερδος μπορει να βγει,αν θα εχει καποιο προβλημα το μοτερ, ποιος μπορει να το κανει,κοστος,κτλ κτλ...

^_^

Edited by NforN_xronis
Link to comment
Share on other sites

¶σ'το Χρόνη....

Πολύ περισσότερο κακό μπορεί να κάνει κανείς με αυτό παρά καλό.

Και το κόστος σε σχέση με την απόδοση είναι πολύ low...

Καλύτερα άλλες μοντιφιές....

Link to comment
Share on other sites

Ποιος ο λογος να ελαφρωσεις ενα βολαν σε ενα μαμα αυτοκινητο (συνεπαγεται και το μετεπειτα ζυγισμα του στροφαλου)?

Μικροτερη καταναλωση? Ισως (αλλα ποση πια?)! ΛΟΛ

Ουτε που να το σκεφτεσαι (αν το σκεφτεσαι δλδ).

Link to comment
Share on other sites

Το βολάν έχει μελετημένο βάρος ώστε να σηκώνει στροφές σε φάσμα που έχουν σχεδιάσει το μοτέρ να αποδίδει (από το εργοστάσιο), να κρατάει τις στροφές σε αυτό το φάσμα κ.α. που δε μπορώ τώρα να φανταστώ επειδή δεν είμαι μηχανολόγος. Κόβω το χέρι μου ότι κανείς βελτιωτής στην Ελλάδα δε πρόκειται να κάτσει να κάνει ολόκληρη μελέτη πάνω στο θέμα ώστε να ξέρει πόσο και που να ελαφρώσει. Γι'αυτό καλύτερα επώνυμα προϊόντα που θα το έχουν ψάξει λίγο παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites

Χρονη το βολαν τροχαλιες ανηκουν στα κινουμενα μερη ενος κινητηρα.

Εκτος απο αυτα ειναι ο στροφαλος , μπιελες, εμβολα , βαλβιδες , retainers , εκκεντροφοροι , γραναζια εκκεντροφορων , αντικραδασμικοι αξονες , βαλβιδες.

Οτιδηποτε απο αυτα σε βελτιωμενα μοτερ αξιωσεων (wrc, f1 etc) ειναι πιο ανθεκτικο και πιο ελαφρυ.

Αυτο εννοειται με την λογικη οτι ελαφρωνουμε τα κινουμενα μερη τα οποια καταναλωνουν καποιο μερος απο την ιπποδυναμη του κινητηρα για να κινηθουν.

Aν ειναι πιο ελαφρια χρειαζονται λιγοτερη ισχυ και οχι μονο.

Ετσι λοιπον υπαρχει κερδος και μαλιστα μεγαλο αν γινουν εκτεταμενες αλλαγες.

Τωρα οσον αφορα το ελαφρωμα βολαν σιγουρα αποδιδει και σε ισχυ σε καποιες περιπτωσεις και σε πιο ανετο στροφαρισμα κυριως.

Ομως οπως πολυ σωστα σου ειπανε καλο ειναι αυτες οι δουλειες να γινονται με ιδιαιτερη προσοχη και απο γνωστες γιατι το παραμικρο λαθος προκαλει ταλαντωσεις και με την σειρα τους φθορες και μετα bing bang.

Εγω προσωπικα προτεινω αλλαγη βολαν αλλα μονο με afterkmarket πχ unorthodox , fidanza , aem , sachs κλπ γιατι εχουν γινει πολλα.

Τουλαχιστον σε οσα παραδειγματα ξερω με επωνυμα προιοντα δεν εχει ακουστει κατι.

Εγω παλαιοτερα σε 2.0 16 v turbo ειχα ελαφρωσει βολαν σε καποιο ρεκτιφιε και το ιδιο βραδυ κοπηκε ο στροφαλος.

Στην συνεχεια αποδειχτηκε οτι δεν ειχε γινει σωστο ελαφρωμα ( ειχε φαει μονοπατα την επιφανεια του βολαν).

Kερδος υπαρχει ομως σε καθε περιπτωση ελαφρωματος !

Link to comment
Share on other sites

δεν ειπε κανεισ για μικροτερη καταλαναλωση.

και φυσικα δεν θα γινουν μονο αυτα.

απλως αυτα ειναι που δεν ξερω τι και πως.

Ναι ισως αυτο που ειπα να ηταν λιγο τραβηγμενο αλλα δεν μπορω να σκεφτω τι θα ωφελησει ενα μαμα αυτοκινητο?

Οταν λες "δεν θα γινουν μονο αυτα" τι ακριβως εννοεις?

Θα συμφωνησω με τον προλαλησαντα οτι καλο θα ηταν να ψαξεις κατι επωνυμο (και δη μη ελληνικο).Οι ανθρωποι σιιιιγουρ α θα το εχουν ψαξει κατα πολυ περισσοτερο.Βεβεαια το ελαφρωμα ειναι μερος ενος συνολου, οποτε γινεται με βαση το τι θες να πετυχεις.

Link to comment
Share on other sites

Eλάφρωμα βολάν γίνεται βασικά για καλύτερο στροφάρισμα. Από κει και πέρα όπως και σε κάθε μετατροπή, μπορεί να μπεις σε περιπέτειες! Κάπου είχα διαβάσει ότι μετά το ελάφρωμα το σταθερό ρελαντί του κινητήρα μπορεί να πάει περίπατο. Αν το έχεις αποφασίσει, καλύτερα κάνε αυτό που σου λέει ο GolfIVt και προτιμήσε κάποιο επώνυμο aftermarket ελαφρωμένο βολάν γιατί αμά μπλέξεις με κανένα μαστόρι της κακιάς ώρας που τα ξέρει όλα και αναλαμβάνει τα πάντα θα μετανιώσεις την ώρα και τη στιγμή που το σκάλισες!

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ και εγώ με τα παιδιά.Ναι θα στροφάρει καλύτερα αλλά σε μεγαλα ταξίδια το αμάξι θα ζορίζεται και θα καταπονείται περισσότερο καθώς η μέγιστη ροπή θα παράγεται σε υψηλότερες rpm και το βολάν δε θα κρατά την ενέργεια που ο κινητήρας παράγει λόγω ανομοιομορφίας με το στρόφαλο.Αν θα κάνεις κάτι θα πρέπει να είναι ολοκληρωμένο ως μετατροπή και να είναι επώνυμο και ειδικά σχεδιασμένο δια το μοντέλο σου.

Link to comment
Share on other sites

Guest stel-th

θα σου προτηνα να μην το πειραξεις

αν κανεις κατι μονο σε ετοιμη λυση και μονο αν εχεις πειραξει το μοτερ χοντρα

Link to comment
Share on other sites

Στο αυτοκίνητο έχουμε περίπου 3 είδη μάζας. "Απλή" (π.χ. το αμάξωμα), "παλινδρομούσα" (π.χ. πιστόνι, μπιέλα, βαλβίδα), και "περιστρεφόμενη" (π.χ. βολάν, στρόφαλος, τροχαλίες, τροχοί).

Όταν μία μάζα επιταχύνεται, απορροφά ενέργεια. Ή, σωστότερα, για να επιταχυνθεί μία μάζα απορροφά ενέργεια. Επίσης, για να επιταχυνθεί η περιστροφή μιάς μάζας, επίσης απορροφά ενέργεια. Οτιδήποτε πάνω στο αμάξι, προφανώς μετρά στο βάρος του, οπότε όσο ελαφρύτερο τόσο καλύτερη επιτάχυνση έχουμε. Στις περιστρεφόμενες μάζες όμως, αυτό ισχύει εις διπλούν, γιατί επιταχύνοντας εκτός απο το οτι πρέπει να επιταχυνθούν προς τα μπρός μαζί με το υπόλοιπο αυτοκίνητο, πρέπει να επιταχυνθεί και η περιστροφή τους, επιπρόσθετα. ΑΥτό μπορεί να σημαίνει οτι βγάζοντας π.χ. ένα κιλό περιστρεφόμενη μάζα, είναι στην επιτάχυνσή σου σά να βγάζεις π.χ. 5 κιλά αμάξωμα.

Ειδικά στην περίπτωση του στροφάλου/βολάν τώρα... Το ζύγισμα του στροφάλου με το βολάν, άν γίνουν σωστά, θα κάνουν καλό ακόμα και σε μαμά αυτοκίνητο, αφού το μοτέρ θα λειτουργεί πιό ομαλά και ομοιόμορφα απο το ρελαντί μέχρι τον κόφτη. Το ελάφρωμα, σημαίνει οτι το μοτέρ θα έχει λιγότερη αδράνεια. Αυτό σημαίνει οτι το ρελαντί υπάρχει περίπτωση να γίνει κάπως ασταθές (καμμιά φορά, και ιδίως σε συνδιασμό με άγριος εκκεντροφόρους), ή να μήν πάθει και τίποτα... ΤΟ μοτέρ θα είναι πολύ πιό πρόθυμο να ανεβάσει στροφές, το οποίο μεταφράζεται σε καλύτερη επιτάχυνση. Αυτό θα παίξει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο όσο καλύτερη επιτάχυνση έχει ήδη το αυτοκίνητό σου. Κανένα πρόβλημα δεν θα έχεις σε ταξίδια ή ανάλογα. Για την ακρίβεια, άν η δουλειά σου γίνει σωστά και με μέτρο, κανένα πρόβλημα δεν θα έχεις γενικά. Άν όμωως γίνουν υπερβολές, μπορεί να συναντήσεις προβλήματα αστάθειας στο ρελαντί, και αν η δουλειά δεν είναι σωστή, το μοτέρ μπορεί να κάνει ένα μπούμ και να κόψει στροφάλους κ.λπ. άν κάτι δεν ζυγιστεί σωστά. ΦΙλιά!!!

Edited by Quasar
Link to comment
Share on other sites

Guest Scorpio

Χρονάκο αγόρι μου αν είναι να βάλεις νυστέρι σε τέτοια πράγματα, καλύτερα πας για μεταμόσχευση καρδιάς και τελείωσες.... 1,8Τ

Link to comment
Share on other sites

και θα πρεπει να λυθει ολο το μοτερ για να γινουν αυτα.(ζυγισμα στροφαλου και βολαν)σωστα?

οποτε και μια ροικη και μπαινεις στο τριπακι...

Link to comment
Share on other sites

Και ενας σετ εκκεντροφορους και ενα σετ εμβολακια για συμπιεση και και .......

Xρονη φοβαμαι οτι θα μπλεξεις με αυτες τις δουλειες.

Θελουν πολυ προσοχη και υπευθηνοτητα.

Τι στοχο εχεις ;

Εννοω αλογα.

Μηπως και μια λυση 1.8 τ ειναι προτιμοτερη :thumbsup:

Τωρα οσων αφορα το ρελαντι σε σχεση με το ελαφρωμα εχει δικιο ο Quassar.

Το μονο προβλημα που ισως υπαρξει ειναι οταν αφηνεις το γκαζι με νεκρα.

Οπως ενας ελαφρωμενος κινητηρας ανεβαζει ευκολοτερα στροφες ετσι και κατεβαζει.

Αυτο εχει σαν συνεπεια ενα βουτηγμα στις στροφες οταν αφηνεις αποτομα γκαζι και μετα σταθεροποιειται.

Αυτο δεν συμβαινει παντα απαραιτητα αλλα και να συμβαινει με τροποποιηση στο προγραμμα διορθωνεται.

Edited by GOLF IVt
Link to comment
Share on other sites

Το Βολάν έχει συγκεκριμένο βάρος και για να αντισταθμίζει κάποιες δυνάμεις που προκύπτουν απο την περιστροφή του στροφάλου,κραδασμούς κλπ. Δέν είναι κάλο για τη μακροζωία του κινητήρα ένα ελαφρωμένο βολάν.Κατα πάσα πιθανότητα θα παρουσιάσει φθορές στα έδρανα-βάσεις του στροφάλου,που σημαίνει άλλο μοτέρ!

Το κέρδος σε επιδόσεις είναι οτι θα στροφάρει πολύ πιο εύκολα η μηχανή, και σε ανηφόρες θα κολώνει πιό γρήγορα όμως..

Κάποιος μηχανικός να μας δώσει τη γνώμη του??

Edited by moytro
Link to comment
Share on other sites

ας μιλησουμε υποθετικα.

ΑΝ γινει ελαφρωμα βολαν,ζυγιστει ο στροφαλος, ροικη εξελιξη, εκκεντροφορους, χταποδι και καταλητης,βαρελακι BMC το μεγαλο και ολα αυτα να ΅παντρευτουν΅ με ενα costum προγραμμα τι αποτελεσμα θα εχουμε?απο τα 105 που υποτιθετε πως ειμαι τωρα?

και φυσικα για τι κοστος μιλαμε?

Edited by NforN_xronis
Link to comment
Share on other sites

Αν είναι να κάνεις όλα αυτά που λες, θα πρέπει να αλλάξεις και την εισαγωγή σου... Κόστος ε??? Να μην θες 700 ροική, 700 εισαγωγή, 300 βαρελάκι, 1000 εκεντροφόρους, 400 για καλό πρόγραμμα custom, ελάφρωμα βολάν δεν ξέρω πόσο πάει! Μέτα από αυτά λογικά πας και για αλλαγή εξάτμισης από χταπόδι οπότε ξεφεύγει η κατάσταση... Και για να δουλέψουν όλα αυτά σωστά θες και λίγη ως πολύ τύχη. :wub:

Link to comment
Share on other sites

μας γ@μησες...

Δεν είχα τέτοια πρόθεση φίλε μου... Απλά το είχα ψάξει για το δικό μου και είδα ότι δεν συμφέρει η υπόθεση. Οπότε αποταμίευση και 1.8Τ είναι η μόνη καλή λύση! Σε όλα τα θέματα που έχουν ανοίξει κατά καιρούς μέλη από δω (μαζί και γω) η συζήτηση κάπου εκεί καταλήγει συνήθως. Δυστυχώς για όλους...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.