Jump to content
yositosi

Συντήρηση Κλιματισμού Passat Cc

Recommended Posts

Είπα να κάνω ένα θεματάκι που να αφορά κάτι το οποίο συχνά παραβλέπουμε, και είναι αυτό της σωστής λειτουργίας του κλιματισμού ώστε να προλαμβάνουμε τυχόν ακριβές δυσλειτουργίες του συστήματος κλιματισμού.

Γενικότερα, είναι κανόνας οτι όσο πιο συνετά κάνουμε χρήση μια συσκευής, τόσο πιο μεγάλη διάρκεια ζωής θα έχει.

Στο Passat CC τα δεδομένα είναι τα εξής σαν στάνταρ εξοπλισμός:

-Climatronic, δύο ζωνών, κατασκευής της DENSO

Συμβουλές:

-Οπως και ένα κλιματιστικό σπιτιού, έτσι και στο αυτοκίνητο μας, η όλη λειτουργία βασίζεται στη χρήση ενός συμπιεστή (κομπρέσορα) λαδιού. Δεδομένου του ότι ο κομπρέσορας είναι σφραγισμένος, είναι ζωτικής σημασίας να βεβαιωθούμε ότι δεν θα αφήνουμε τα λάδια του να κάθονται σε "ακινησία" για πολύ μεγάλο διάστημα. Αυτό σημαίνει ότι είναι καλό συχνά πυκνά (ανά μερικές μέρες) να βάζουμε σε λειτουργία το σύστημα του κλιματισμού ώστε να γυρνάνε τα λάδια καθώς δουλεύει ο κομπρέσορας.

--- ΠΡΟΣΟΧΗ --- Λέγοντας το παραπάνω ΔΕΝ εννοούμε να το δουλεύουμε στο econ! Στη λειτουργία econ, πρακτικά ο κομπρέσορας μένει απενεργοποιημένος, και το όλο κύκλωμα δουλεύει σαν τα παλιά καλά καλοριφέρ τα οποία τραβούσαν θερμό αέρα από το χώρο του μοτέρ! Επομένως πρέπει να το βάζουμε στην ένδειξη AC!

-Ως γνωστό, ένα κλιματιστικό τραβάει ισχύ από το μοτέρ, και παράλληλα αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Οσο περισσότερο το χρησιμοποιούμε, τόσο περισσότερο καύσιμο καταναλώνουμε. Επομένως, είναι μεγάλης σημασίας να ξέρουμε να χρησιμοποιούμε ΑΠΟΔΙΤΙΚΑ το σύστημα κλιματισμού. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να επιλέγουμε ρυθμίσεις που απέχουν τρομακτικά πολύ από τις συνθήκες εξωτερικού περιβάλλοντος! Από πλευράς λογισμικού, το αυτοκίνητο καταλαβαίνει μεν, αλλά από την άλλη δεν παύει να ζορίζεται να πιασει μια θερμοκρασία η οποία είναι ανέφικτη (π.χ. έξω να έχει -5C, και εμείς να επιλέγουμε επιθυμητή θερμοκρασία στην καμπίνα 25C)! Το αποτέλεσμα είναι άνευ λόγου και αιτίας να κάνουμε το όλο σύστημα να υπερλειτουργεί και να πηγαίνει χαμένο καύσιμο

-Προκειμένου να μην εισέρχονται τόσο στο κύκλωμα, όσο και στην καμπίνα βρωμιές, φυλλαράκια, και μικροσωματίδια κτλ, το σύστημα κλιματισμού διαθέτει ένα φίλτρο (φίλτρο γύρης). Το φίλτρο αυτό, ανάλογα με τις συνθήκες όπου οδηγούμε (πχ αν παρκάρουμε κάτω από δέντρα, ή αν οδηγάμε σε δρόμους με έντονη σκόνη) σιγά σιγά γεμίζει με βρωμιές. Οσο περισσότερες οι βρωμιές, τόσο μικρότερη η ωφέλιμη επιφάνεια για να τραβάει το κύκλωμα τον αέρα. Αμεσο επακόλουθο αυτού, να αυξάνονται οι αντιστάσεις, και το σύστημα να προσπαθεί πιο έντονα να αποδόσει. Μια εύκολη λύση είναι ανά 5000χλμ να κάνουμε έναν οπτικό έλεγχο στο φίλτρο ώστε και να το τινάζουμε (ΟΧΙ ΠΛΥΣΙΜΟ καθότι έιναι χαρτί) από τα χοντρά σκουπίδια!

Το φίλτρο βρίσκεται πάνω από τα πόδια του συνοδηγού, και πίσω από το ντουλαπάκι. Σε περίπτωση που χρειαστεί να αντικατασταθεί, μπορούμε πολύ εύκολα να προμηθευτούμε ένα ανταλλακτικό από ένα κατάστημα με ανταλλακτικά VAG ή από μια αντιπροσωπεία (κωδ ανταλλακτικού 1K1 819 653B) με κόστος που δεν υπερβαίνει τα 20 ευρώ.

Οδηγίες αντικατάστασης του φίλτρου στο PASSAT CC:

Removing and installing dust and pollen filter.pdf

-Υγρά κυκλώματος (το λεγόμενο φρέον). Με την πάροδο του χρόνου, ενδέχεται το κύκλωμα να έχει μικρο-διαρροές. Σε περίπτωση που πεσει η πίεση του ψυκτικού υγρού μέσα στο κύκλωμα, τότε ο κλιματισμός γίνεται λιγότερο αποδοτικός. Κοινώς δεν αποδίδει τα μέγιστα που μπορεί, και άρα καταβάλει υπερπροσπαθεια καθότι εμείς σαν οδηγοί αναγκαζόμαστε να το δουλεύουμε σε υψηλότερη ρύθμιση. Σε μια τακτική συντήρηση του κυκλώματος ψύξης, γίνεται εύκολα έλεγχος της πίεσης, και συμπληρώνεται το ψυκτικό αν χρειαστεί. Καλό είναι τουλάχιστον μια φορά κάθε δύο χρόνια να κάνουμε έναν μικρό έλεγχο για τυχόν θέματα.

-Καθαριότητα από οσμές στο κύκλωμα. Η εναλλαγή κρύου με ζεστό ως προς τις τρέχουσες εξωτερικές συνθήκες, οδηγούν στη δημιουργία υγρασίας εντός των σωληνώσεων. Σχεδιαστικά, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει πρακτικά να μην κλείνει ποτέ το κύκλωμα αεροστεγώς, έτσι ώστε να "γυρνάει αέρας" και αν στεγνώνει. Παρόλα αυτά, εν καιρώ ενδέχεται να αρχίσει να εμφανίζεται μια δυσοσμία λόγω της δημιουργίας μυκήτων, οι οποιοι κιόλας μπορεί να ενοχλήσουν και στην αναπνοή μας (ιδιαιτερα σε μικρά παιδιά). Σε πρώτο στάδιο, ένα καλό μέτρο πρόληψης είναι να σβήνουμε τον κλιματισμό τουλάχιστον 5 λεπτα πριν ΠΑΡΚΑΡΟΥΜΕ (και όχι ενώ είμαστε ακινητοποιημένοι). Με αυτό τον τρόπο, φρέσκος αέρας περνάει μέσα από το κύκλωμα παθητικά, και το στεγνώνει με τον πλεον φυσικό τρόπο. Σε περίπτωση που έχουμε ήδη δυσοσμία, τότε μπορούμε πολύ εύκολα είτε να κάνουμε μια συντήρηση σε κάποιο συνεργείο/αντιπροσωπεία, είτε να προμηθευτούμε από την αγορά ειδικό υγρό καθαρισμού κλιματιστικών και να κάνουμε την όλη διαδικασία μόνοι μας. (σχετικό προιόν της Wurth που έχω δοκιμάσει έχει πολύ καλά αποτελέσματα, και το είχα προμηθευτεί από βενζινάδικο).

Με βάση τα παραπάνω, θεωρώ ότι ένας έλεγχος και συντήρηση του συστήματος κλιματισμού, τουλάχιστον μια φορά στη διετία είναι καλό και για την τσέπη, αλλά και για την υγεία μας!

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο ψηλέ!!!! Το σεντονάκι πάει καπνός!!!!

Για το θέμα συμπλήρωσης φρέον, εννοείται ότι συμπληρώνουμε μόνο όταν καταλάβουμε κάποια μειωμένη απόδοση του A/C . Πέρσι μου έτυχε πρόβλημα, μετά από προληπτικό έλεγχο σε άλλο πασσάτ που οδηγούσα, στην ανεπίστροφη βαλβίδα φρέον (πολύ μικρή διαρροή φρέον) που μόνο μετά από 3 επισκέψεις σε συνεργείο εντοπίστηκε και αλλάχτηκε. Μου έβγαλε την πίστη μέχρι να βρούν ότι η ανεπίστροφη λόγω παλαιότητας δεν έκλεινε καλά!!!

Επίσης, να προσθέσω ότι το καλοκαίρι μετά από έκθεση του αυτοκινήτου στον ήλιο για ώρες, δεν απαιτούμε να παγώσει το αμάξι σε 10 λεπτά!!!! Εγώ προσωπικά ανοίγω όλα τα παράθυρα για να δροσίσει γρήγορα και μετά το 5λεπτο βάζω το A/C στο φουλ.

Link to comment
Share on other sites

Κώστα μου, warm up κάνουμε ακόμα. Η πάπυρος θα είναι στο θέμα "αναρτήσεις" :laugh:

Και φυσικά, το θέμα της χρήσης κατά τους καλοκαιρινούς μήνες (ιδιαίτερα τα μεσημέρια μετά τη θάλασσα όπου βράζει ο τόπος) όπως το ανέφερες είναι πολύ σωστό και το παρέβλεψα!

Edited by yositosi
Link to comment
Share on other sites

Μια μικρή παρένθεση (κομματάκι άσχετη) αλλα επειδή είχε παρει κάτι το αφτί μου σε κάποια φάση.

Να έχετε κατά νου, ότι από το 2002 και μετά, σε όλα τα μοντέλα του ομίλου, όταν πατάμε το γκάζι τέρμα αυτομάτως το αυτοκίνητο (ο εγκέφαλος) κόβει την παροχή στον συμπιεστή του κλιματισμού, γιατί θεωρεί ότι π.χ. κάνουμε ένα προσπέρασμα και θέλει να μας δώσει όλη την ισχύ του μοτέρ! Σε απλα Ελληνικά, ο όρος "κόλλησε ο κλιματισμός" δεν υφίσταται, καθότι θα πρέπει να έχει χαλάσει κάποια πλακέτα του εν λόγω κυκλώματος (νομίζω η comfort) :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Συγνώμμη που ανοίγω πάλι το θέμα. Οι αντιπροσωπείες από αυτά που βλέπω κάνουν απλά μια μέτρηση θερμοκρασίας στους αεραγωγούς κι αν είναι από 6 βαθμούς κελσίου και χαμηλότερα τότε δεν προβαίνουν σε άλλες ενέργειες. Επίσης ο εγκέφαλος του clima έχει σίγουρα δικλείδες ασφαλείας που δεν επιτρέπουν τη λειτουργία του κομπρέσορα αν υπάρχει ενδεχόμενο βλάβης (πχ πολύ χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες ή εξαιρετικά χαμηλή στάθμη φρέον). Να επαναπαφθούμε σε αυτά??? να τους βάλω να μετρήσουν πιέσεις στο κύκλωμα??? Γίνεται να προστεθεί απλά λίγο φρέον ή μήπως πρέπει να βγεί όλο και να ξαναμπεί η σωστή ποσότητα??? Στα διαγνωστικά vag com φαίνεται αν η πίεση λειτουργίας είναι εντός των προβλεπόμενων ορίων?  Συγνώμμη για τις πολλές ερωτήσεις αλλά κι εγώ αισθάνομαι ότι η απόδοση του κλιματισμού είναι κάπως μειωμένη αλλά η αντιπροσωπεία διαφωνεί μαζί μου. Ευχαριστώ πολύ. 

Link to comment
Share on other sites

Δικλειδες αν δεν επαρκει το φρεον δεν υπαρχουν. Χαλαει το κομπρεσσερ.

Το υπαρχον ψυκτικο μεσο βγαινει και μπαινει νεο ισο με το προβλεπομενο βαρος.

Προληπτικα και εναν ελεγχο με φωσφορο για διαρροες. (Αν εχει μεγαλη χασουρα).

Η πιεση φαινεται απο vagcom.

Sent from my iPhone5 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει  πρεσσοστάτης χαμηλής  και  υψηλής  πίεσης, ο  οποίος  ενεργεί  στη  λειτουργία  του  συμπιεστή  και  τον  απομονώνει  εάν  υπάρχει  χαμηλή  πίεση  λόγω  διαρροής  και  όταν  υπάρχει  υψηλή  πίεση  λόγω  κακής  συμπύκνωσης  του  ψυκτικού  υγρού,

Link to comment
Share on other sites

ok... Τουλάχιστον αφού φαίνεται η πίεση στο vag com έχουμε κάτι πιο σίγουρο. Η αμπούλα φωσφόρου είναι ένα κολπάκι όχι κακό που το είχα εφαρμόσει στο προηγούμενο αυτοκίνητο μου τη μία και μοναδική φορά που είχα κάνει προληπτική συντήρηση. Κόστος αν δεν κάνω λάθος 15 ευρώ και νομίζω ότι αξίζει τον κόπο. Γνωρίζω ότι υπάρχουν αναφορές του κατασκευαστή σχετικά με την ελάχιστη και μέγιστη ποσότητα φρέον που μπορεί να δεχτεί το κύκλωμα. Το φαντάζομαι κάτι σαν το λάδι της μηχανής. Δηλ. μπορεί το μοτέρ να δεχτεί 4,7 λίτρα αλλά αν λειτουργεί και με 4,5 δεν θα πάθει τίποτα. Το θέμα είναι ποιον εμπιστευόμαστε να κάνει τον έλεγχο και το συμπλήρωμα σωστά. Θα το ψάξω και θα επανέλθω γιατί πιστεύω ότι η απόδοση του κλιματισμού μου έχει πέσει και ας λέει η αντιπροσωπεία ότι θέλει.

Link to comment
Share on other sites

Παρολο που υπαρχουν οι δυο βαλβιδες, μου ετυχε αμαξι να χαλασει η μια, να συνεχισει το κονπρεσσερ να δουλευει μεχρι που διαλυθηκε.

Ο ελεγχος με vagcom θα σε βοηθησει να τα δεις αναλυτικα.

Εγω θα εβαζα και την αμπουλα.

Sent from my iPhone5 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Μετά από επίσκεψη σε εξειδικευμένο group vag συνεργείο έγινε εκ νέου μέτρηση με ψηφιακό θερμόμετρο στον κεντρικό αεραγωγό βάση των οδηγιών του εργοστασίου και το passat κατέβασε τη θερμοκρασία σε 10 λεπτά στους 2,5 βαθμούς C!!! Με έδιωξαν χωρίς δεύτερη κουβέντα λέγοντας μου ότι δεν χρειάζεται να γίνει τίποτα απολύτως στο θέμα συμπλήρωμα φρέον. Δεν ξέρω τι να πω... αν κάποιος έχει κάνει καλύτερη μέτρηση ας το αναφέρει. Ευχαριστώ πολύ.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε jsk, εφόσον δεν βρήκες άκρη με την απόδοση του κλιματιστικού, γιατί δεν προσπαθείς να βελτιώσεις την κατάσταση με άλλα μέτρα; Π.χ. αν δεν έχεις ήδη, βάλε οπωσδήποτε αντιηλιακές μεμβράνες στα 5 περιφερειακά κρύσταλλα και στην ηλιοροφή (συνιστώ τις πιο σκούρες στα 3 πίσω και στην ηλιοροφή, τις νόμιμες στα 2 μπροστά και καθόλου στο παρμπρίζ). Αν το κάνεις αυτό να πεις στο μάστορα που θα στις βάλει να είναι πολύ προσεκτικός στην τοποθέτηση της πίσω γιατί λόγω μεγάλης κλίσης τείνουν να κάνουν "νερά" στα σημεία που το κρύσταλλο έχει τις αντιστάσεις θερμότητας (αυτά τα νερά γίνονται αντιληπτά το βράδυ με τα φώτα των αυτοκινήτων που ακολουθούν). Επίσης προσπάθησε να αφήνεις το αυτοκίνητο στη σκιά, να βάζεις σκίαστρο στο παρμπρίζ εκτός αυτοκινήτου όταν το παρκάρεις, να κλείνεις το σκίαστρο της ηλιοροφής, να την αφήνεις λίγο ανοιχτή, όταν ξεκινάς το αυτοκίνητο να ανοίγεις πρώτα όλα τα παράθυρα και να τα κλείνεις μόνο αφού ανανεωθεί καλά ο αέρας και λειτουργήσει το A/C για ένα λεπτό με το αμάξι εν κινήσει. Τέλος βεβαιώσου ότι είναι ανοιχτοί όλοι οι επάνω αεραγωγοί του κλιματισμού και ότι σκοπεύουν όσο πιο ψηλά γίνεται.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ Wisdom. Το αυτοκίνητο έχει τα φιμέ κρύσταλλα στα 3 πίσω παράθυρα από το εργοστάσιο και εγώ έχω βάλει στα δύο εμπρός παράθυρα το alu light της Lumar. Όλα αυτά που λες τα κάνω και νομίζω γενικά ότι η κατάσταση είναι κάπως βελτιωμένη. Το μαύρο χρώμα στον Ηλιο είναι καμίνι ενώ και το σκιάδιο της ηλιοροφής δεν είναι αδιαπέραστο από τις ακτίνες του Ήλιου αφού έχει τη μορφή πυκνού διχτυού.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.