leftlane Posted March 5, 2016 Report Share Posted March 5, 2016 (edited) Το cc ειναι στα χέρια μου 2,5 χρόνια και δεν ξερω αν εχει αλλαξει ο πρωην κατοχος μπαταρια η οποια ειναι μια VARTA 60Αh μολυβδου κλειστου τυπου. Τον τελευταιο καιρό έχω το νου μου σ'αυτη γιατι, παρολο που γυρνά σχετικά καλα την μιζα, ειπα να την ελεγξω. Μετρω λοιπον με πολυμετρο, 12,1volt σβηστό απο ακινησια 5 ημερών, 12,4volt σε λειτουργια μετα απο μερικα χλμ. Ειδικα στην μετρηση απο ακινησια, οταν πρωτοσυνδεω το βολτομετρο, δειχνει 11,8 που ανεβαινει και σε 1 λεπτο δειχνει 12,1volt. Εχοντας συνδεδεμενο το οργανο, ανοιξα την πορτα, οπου ανοιγουν φωτα κτλ, και βλεπω οτι πεφτει 11,8v παλι και επανερχεται στα 12,1 σε μισο λεπτο... Εχω την εντυπωση οτι η καλη μπαταρια πρεπει να δειχνει 12,4v σβηστο και 12,7 περιπου σε λειτουργία. Καταρχάς, το αυτ/το πρωτοκυκλοφορησε τελη του 2008, ειναι δυνατον να ειναι η ίδια μπαταρια ? (η μανισια ειναι αυτη ή άλλη ?) όπως και να'χει αγορασα φορτιστή αργης φορτισης για να την ανανεωσω. Ηθελα να ρωτησω: 1) εσεις ποτε αλλαξατε και ποσο κραταει η μαμισια μπαταρια ? 2) εαν εχει φορτισει καποιος αλλος, συστηνεται η αποσυνδεση απο το κυκλωμα του αυτ/του ή να πιασω απέυθειας πανω στους πόλους χωρις να την βγαλω? Και αν την βγαλω , θα χρειαστει να κανω καποιο σεταρισμα σε ενδεχομενο reset που μπορει να κανει το αυτ/το ? Ευχαριστω Edited March 5, 2016 by leftlane 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAF JOHN Posted March 5, 2016 Report Share Posted March 5, 2016 (edited) Φίλε και εγώ που πήρα το passat μου 1,8tsi bzb πριν ένα χρόνο είχε την μαμά μπαταρία και μάλιστα 42αρα varta ολόκληρο καράβι με 42αρα και κράτησε 7 χρόνια. Πήγα εγώ και την άλλαξα προληπτικά επειδή έμπαινε ο χειμώνας δεν με άφησε απλά πήγα και την άλλαξα οικειοθελώς. Οπότε ναι είναι δυνατόν να κρατάει τόσα χρόνια. Αν βγάλεις τους πόλους της μπαταρίας μετά θες διαγνωστικό για να σβήσεις τα σφάλματα. Edited March 5, 2016 by RAF JOHN 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vassilis63 Posted March 5, 2016 Report Share Posted March 5, 2016 5 hours ago, leftlane said: Το cc ειναι στα χέρια μου 2,5 χρόνια και δεν ξερω αν εχει αλλαξει ο πρωην κατοχος μπαταρια η οποια ειναι μια VARTA 60Αh μολυβδου κλειστου τυπου. Τον τελευταιο καιρό έχω το νου μου σ'αυτη γιατι, παρολο που γυρνά σχετικά καλα την μιζα, ειπα να την ελεγξω. Μετρω λοιπον με πολυμετρο, 12,1volt σβηστό απο ακινησια 5 ημερών, 12,4volt σε λειτουργια μετα απο μερικα χλμ. Ειδικα στην μετρηση απο ακινησια, οταν πρωτοσυνδεω το βολτομετρο, δειχνει 11,8 που ανεβαινει και σε 1 λεπτο δειχνει 12,1volt. Εχοντας συνδεδεμενο το οργανο, ανοιξα την πορτα, οπου ανοιγουν φωτα κτλ, και βλεπω οτι πεφτει 11,8v παλι και επανερχεται στα 12,1 σε μισο λεπτο... Εχω την εντυπωση οτι η καλη μπαταρια πρεπει να δειχνει 12,4v σβηστο και 12,7 περιπου σε λειτουργία. Καταρχάς, το αυτ/το πρωτοκυκλοφορησε τελη του 2008, ειναι δυνατον να ειναι η ίδια μπαταρια ? (η μανισια ειναι αυτη ή άλλη ?) όπως και να'χει αγορασα φορτιστή αργης φορτισης για να την ανανεωσω. Ηθελα να ρωτησω: 1) εσεις ποτε αλλαξατε και ποσο κραταει η μαμισια μπαταρια ? 2) εαν εχει φορτισει καποιος αλλος, συστηνεται η αποσυνδεση απο το κυκλωμα του αυτ/του ή να πιασω απέυθειας πανω στους πόλους χωρις να την βγαλω? Και αν την βγαλω , θα χρειαστει να κανω καποιο σεταρισμα σε ενδεχομενο reset που μπορει να κανει το αυτ/το ? Ευχαριστω Όταν λειτουργεί το αυτοκίνητο και η μπαταρία είναι σε φάση φόρτισης είναι σε απλά συστήματα 14.4 V (σε bluemotion φτάνει και τα 15V) και όταν ολοκληρωθεί η φόρτιση γυρίζει σε τάση διατήρησης από 13.5V έως 13.8V. Όταν το αυτοκίνητο είναι σβηστό μια μπαταρία σε καλή κατάσταση 100% φορτισμένη πρέπει να έχει τάση τουλάχιστο 12.8V μετά από ώρες ακινησίας του αυτοκινήτου. H μπαταρία που έχει τάση 11.8V είναι σχεδόν άδεια και αν μείνει μεγάλο διάστημα αφόρτιστη δεν επανέρχεται με φόρτιση λόγω θειίκωσης που οδηγεί σίγουρα σε αντικατάσταση της μπαταρίας. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vassilis63 Posted March 5, 2016 Report Share Posted March 5, 2016 (edited) 8 minutes ago, Vassilis63 said: εαν εχει φορτισει καποιος αλλος, συστηνεται η αποσυνδεση απο το κυκλωμα του αυτ/του ή να πιασω απέυθειας πανω στους πόλους χωρις να την βγαλω? Και αν την βγαλω , θα χρειαστει να κανω καποιο σεταρισμα σε ενδεχομενο reset που μπορει να κανει το αυτ/το ? Με το φορτιστή αργής φόρτισης δεν χρειάζεται να αποσυνδέσεις τη μπαταρία. Edited March 5, 2016 by Vassilis63 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yositosi Posted March 5, 2016 Report Share Posted March 5, 2016 Μπακάλικος τρόπος για να δεις αν η μπαταρία έχει αλλαχθεί ποτέ είναι να ελέγξεις αν στο "καπάκι" της (επάνω μέρος) γράφει κωδικό VW. Αν ναι τότε είναι κατά 90% η μαμά (γιατί ελάχιστος κόσμος την αλλάζει με μπαταρία από την αντιπροσωπεία με τα τρελά ποσά που ζητάνε, όπου και εκεί το πιθανότερο να σου βάλουν του εμπορίου). Από την άλλη η μαμά έχει και ματάκι για να βλέπεις την κατάσταση της (πράσινο είναι το υγιές). Βέβαια μπαταρία από το 2008 ως σήμερα αν δεν πέθανε τότε είναι στα τελευταία της. Στο CC μου χάλασε πριν 2 χρόνια (Ιούνιος 2009 κατασκευή). Στο Leon που επίσης φοράει την ίδια μπαταρία και είναι και αυτό αγορασμένο ακριβώς ίδια εποχή με το CC, η μπαταρία με άφησε σε μια μέρα έτσι ξαφνικά φέτος. Έπαιρνε κανονικά και απροβλημάτιστα μέχρι που ένα απόγευμα που πήγα να φύγω από τη δουλειά, είπε το ποίημα και προφανώς ξεφύχησε. Βγάζοντας τον πόλο από το αμάξι έχεις τα εξής: 1) μπλοκάρισμα του ηχοσυστήματος και μετά θέλει το pin για να ξεκλειδώσει (το έπαθα στο Leon), 2) ένδειξη σφάλματος τιμονιού (το φέρνεις το αμάξι ευθεία και στατικά στρέφεις τέρμα αριστερά κρατάς για μερικά δεύτερα και αμέσως μετά τέρμα δεξιά και κρατάς για μερικά δεύτερα), 3) ξεσετάρισμα τα παράθυρα όπου ένα ένα τα πας τέρμα κάτω και εν συνεχεία τέρμα πάνω (κρατώντας για μερικά δεύτερα το διακοπτάκι πατημένο στο τερμάτισμα της κάθε διαδρομής) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leftlane Posted March 5, 2016 Author Report Share Posted March 5, 2016 παιδια ευχαριστω πολυ για τις πολυ χρησιμες πληροφορίες! Απορω πως και κανεις αλλος δεν εβαλε αντιστοιχο topic για μπαταρια... Vasilis η ταση σταθεροποιειται στα 12,1 volt , οχι στα 11,8.... Υοsitosi αναλυτικότατος οπως παντα! Το διακόπτη απο τα παραθυρα τον κρατας για λιγα sec οταν ειναι τερμα κατω ή πανω ? Η μπαταρια (τωρα δεν θυμαμαι αν εχει το vw πανω...) ,εχει ομως ματακι το οποιο ειναι πρασιμο αλλα οχι εντονο, ψιλοσκουρο θα ελεγα...Ειναι σημαδι οτι ειναι στα ψιλοτελειωματα. Απο αυτα που μου λετε ειναι μαμισια, δλδ 7+ ετων !!!! Οπως ανεφερα, εως τωρα ευτυχως δεν ειχα θεμα στην εκκινηση, ακομη και αν το αυτ/το κινειται περιπου 1 φορα/εβδομαδα, απλα στο πατημα της μιζας δεν ειναι "σπίρτο" (χωρις να σημαινει οτι γονατιζει) . Ο φορτιστης που πηρα και ετοιμαζομαι τωρα να τον συνδεσω, ειναι της einhell και αναφερει φορτιση 4,6Αmp αριθμητικο και 6,5Αmp πραγματικο... Απο αυτα που γνωριζω, το ιδανικο ρευμα φορτισης πρεπει να ειναι 1/10 της χωρητικοτητας της μπαταριας ή λίγοτερο , δλδ 60Αh / 10=6Amp > 4,6Αmp , επομενως ειμαστε ΟΚ. Ελπιζω τωρα που θα τον κουμπωσω να μειωθει το ρευμα φορτισης συντομα, πραγμα που σημαινει οτι η μπαταρια θα εχει λίγο ζωη ακομη, απλα με προβληματιζει αν πρεπει να αποσυνδεσω τους πολους ή οχι , ακομη και αν ο φορτιστης ειναι αυτοματος...Στο μανουαλ του λεει οτι οι περισσοτεροι κατασκευαστες αυτ/των συνιστουν την αποσυνδεση της μπαταριας απο το δικτυο πριν την φορτιση για το ενδεχόμενο ύπαρξης τάσεων κορυφής με συνεπεια τον πιθανη προκληση ζημιας στα ηλεκτρονικα δομοστοιχεια (ετσι ακριβως το αναφερει...) Θα σας ενημερωσω για τα αποτελεσματα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yositosi Posted March 5, 2016 Report Share Posted March 5, 2016 Αν θυμάμαι καλά και στο κάτω και στο πάνω χρειάζεται να το κρατήσεις. Πάντως εγώ στη θέση σου θα την έδινα πόδι την μπαταρία. Όπως σου προανέφερα στο Λεόν κάπως έτσι με άφησε. ΟΛΑ τέλεια και στο μιζάρισμα έπαιρνε μια χαρά (λίγο πιο "άτονα" βέβαια σε σχέση με την καινούργια), με ΜΟΝΑΔΙΚΟ σημάδι από όπου το πήρα πρέφα το επερχόμενο τέλος, ότι κατά το μιζάρισμα έβλεπα στιγμιαία να αναβοσβήνουν τα λαμπάκια από τους διακόπτες (ανοίγματος παραθύρων κλπ στην κονσόλα και στις πόρτες). Γενικά σου το λέω γιατί ο ρημαδιασμένος ο νόμος του Μέρφι λέει ότι θα σε κρεμάσει στην πιο λάθος στιγμή! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leftlane Posted March 5, 2016 Author Report Share Posted March 5, 2016 Δεν αντιλεγω, το καλο ειναι ομως οτι εχουμε οδικη σε περιπτωση αναγκης και απλα λογω της οικονομικης δυσχέριας ελπιζεις να γλυτωσεις με την φόρτιση κανα 6μηνο ακομη... Ακομη παντως δεν μου εδωσε καποια σαφή σημαδια τελους, δεν αντιλεγω δε, οτι μπορει να σε αφησει και αποτομα οπως αναφερετε Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
j_kalai Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 7 hours ago, Vassilis63 said: Όταν λειτουργεί το αυτοκίνητο και η μπαταρία είναι σε φάση φόρτισης είναι σε απλά συστήματα 14.4 V (σε bluemotion φτάνει και τα 15V) και όταν ολοκληρωθεί η φόρτιση γυρίζει σε τάση διατήρησης από 13.5V έως 13.8V. Όταν το αυτοκίνητο είναι σβηστό μια μπαταρία σε καλή κατάσταση 100% φορτισμένη πρέπει να έχει τάση τουλάχιστο 12.8V μετά από ώρες ακινησίας του αυτοκινήτου. H μπαταρία που έχει τάση 11.8V είναι σχεδόν άδεια και αν μείνει μεγάλο διάστημα αφόρτιστη δεν επανέρχεται με φόρτιση λόγω θειίκωσης που οδηγεί σίγουρα σε αντικατάσταση της μπαταρίας. Εμένα που μου δείχνει συνέχεια το όργανο που έχω τοποθετήσει και παίρνει εντολή από την obd 12.8-13.0 βολτ εν λειτουργία, τι συμβαίνει? Σε εξειδικευμένο συνεργείο VW που ρώτησα μου είπαν ότι είναι εντάξει. Βλάβη δεν έχει βγάλει. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vassilis63 Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 Στο obd τσεκάρισε γιατί δείχνει 2 τιμές μια για την μπαταρία και μια για την τάση τροφοδοσίας του obd που είναι χαμηλότερη, πιθανότατα είδες αυτή. Όσο για το εξειδικευμένο συνεργείο VW, ουδέν σχόλιον................ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vassilis63 Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 11 hours ago , leftlane said: παιδια ευχαριστω πολυ για τις πολυ χρησιμες πληροφορίες! Απορω πως και κανεις αλλος δεν εβαλε αντιστοιχο topic για μπαταρια... Vasilis η ταση σταθεροποιειται στα 12,1 volt , οχι στα 11,8.... Υοsitosi αναλυτικότατος οπως παντα! Το διακόπτη απο τα παραθυρα τον κρατας για λιγα sec οταν ειναι τερμα κατω ή πανω ? Η μπαταρια (τωρα δεν θυμαμαι αν εχει το vw πανω...) ,εχει ομως ματακι το οποιο ειναι πρασιμο αλλα οχι εντονο, ψιλοσκουρο θα ελεγα...Ειναι σημαδι οτι ειναι στα ψιλοτελειωματα. Απο αυτα που μου λετε ειναι μαμισια, δλδ 7+ ετων !!!! Οπως ανεφερα, εως τωρα ευτυχως δεν ειχα θεμα στην εκκινηση, ακομη και αν το αυτ/το κινειται περιπου 1 φορα/εβδομαδα, απλα στο πατημα της μιζας δεν ειναι "σπίρτο" (χωρις να σημαινει οτι γονατιζει) . Ο φορτιστης που πηρα και ετοιμαζομαι τωρα να τον συνδεσω, ειναι της einhell και αναφερει φορτιση 4,6Αmp αριθμητικο και 6,5Αmp πραγματικο... Απο αυτα που γνωριζω, το ιδανικο ρευμα φορτισης πρεπει να ειναι 1/10 της χωρητικοτητας της μπαταριας ή λίγοτερο , δλδ 60Αh / 10=6Amp > 4,6Αmp , επομενως ειμαστε ΟΚ. Ελπιζω τωρα που θα τον κουμπωσω να μειωθει το ρευμα φορτισης συντομα, πραγμα που σημαινει οτι η μπαταρια θα εχει λίγο ζωη ακομη, απλα με προβληματιζει αν πρεπει να αποσυνδεσω τους πολους ή οχι , ακομη και αν ο φορτιστης ειναι αυτοματος...Στο μανουαλ του λεει οτι οι περισσοτεροι κατασκευαστες αυτ/των συνιστουν την αποσυνδεση της μπαταριας απο το δικτυο πριν την φορτιση για το ενδεχόμενο ύπαρξης τάσεων κορυφής με συνεπεια τον πιθανη προκληση ζημιας στα ηλεκτρονικα δομοστοιχεια (ετσι ακριβως το αναφερει...) Θα σας ενημερωσω για τα αποτελεσματα... Την τάση να την μετρήσεις αφού έχει το αυτοκίνητο τουλάχιστο 12 ώρες ακίνητο , αν πράγματι είναι 12.1 V τότε με τη φόρτιση έχει ελπίδες σωτηρίας. Όλοι οι σύγχρονοι φορτιστές έχουν σταθεροποίηση τάσης και κυκλώματα προστασίας από υπέρταση, έτσι αν πάθει κάποια βλάβη η σταθεροποίηση η τάση θα ανέβαινε πάνω από τα 18V θέτοντας σε κίνδυνο πολλά από τα πολύτιμα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου, αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει λόγω των κυκλωμάτων προστασίας. Το manual αναφέρεται σε παλιούς φορτιστές (δεν υπάρχουν πλέον, εγώ λόγω ηλικίας τους έχω προλάβει)με σταθεροποίηση ρεύματος (Α) και όχι τάσης (V). Σε αυτούς τους φορτιστές η τάση ξεκινά από τα 18V-20V και παλιά βέβαια την εποχή των μπουζί-πλατίνες (έκφραση άγνωστη στους περισσότερους) σχεδόν κανείς δεν έβγαζε πόλους γιατί απλά η παραπάνω τάση δεν είχε τίποτα να κάψει. Βάλε το φορτιστή απ΄ευθείας πάνω στη μπαταρία 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
j_kalai Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 45 minutes ago, Vassilis63 said: Στο obd τσεκάρισε γιατί δείχνει 2 τιμές μια για την μπαταρία και μια για την τάση τροφοδοσίας του obd που είναι χαμηλότερη, πιθανότατα είδες αυτή. Όσο για το εξειδικευμένο συνεργείο VW, ουδέν σχόλιον................ Θα το ψάξω και θα μετρήσω και την μπαταρία με την μηχανή εν λειτουργία. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
j_kalai Posted March 14, 2016 Report Share Posted March 14, 2016 On 6/3/2016 at 10:18 AM, Vassilis63 said: Στο obd τσεκάρισε γιατί δείχνει 2 τιμές μια για την μπαταρία και μια για την τάση τροφοδοσίας του obd που είναι χαμηλότερη, πιθανότατα είδες αυτή. Όσο για το εξειδικευμένο συνεργείο VW, ουδέν σχόλιον................ Είχες δίκιο. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leftlane Posted March 15, 2016 Author Report Share Posted March 15, 2016 (edited) λοιπον παιδια την φορτισα, το αφησα ολο το βραδυ. Με το που συνδεσα την (αποσυνδεμενη) μπαταρια , ο φορτιστης εδειξε περιπου ρευμα φορτισης 2,5Amp το οποίο έγινε μεσα σε 10 λεπτα 0,5Amp και σε αλλα 10 λεπτα 0,2amp ενω στο μισαωρο ηταν πολυ κοντα στο 0 !!!! Το αυτ/το μετα την φορτιση και επειτα απο 5 ημερες ακινησιας μετρω και δειχνει 12,3 V (σβηστό) που σημαινει ότι πιθανον για φετος θα την γλυτωσουμε (?) την νεα μπαταρία.... Edited March 15, 2016 by leftlane 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jsk Posted March 26, 2016 Report Share Posted March 26, 2016 Κι εγώ την άλλαξα προληπτικά. Ήταν η εργοστασιακή και είχε 6,5 χρόνια στη πλάτη της. Κόστος 80 ευρώ για 63Α FIAMM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
makisg4 Posted December 3, 2016 Report Share Posted December 3, 2016 Φορτισα την μπαταρία και μετά την επανασυνδεση μου βγάζει ενδείξεις esp και την πίεση ελαστικών. τι παίζει; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
takpanos Posted December 3, 2016 Report Share Posted December 3, 2016 Φορτισα την μπαταρία και μετά την επανασυνδεση μου βγάζει ενδείξεις esp και την πίεση ελαστικών. τι παίζει; Βαλε πρωτη και φυγε. Θα σβησουν 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
activious Posted December 4, 2016 Report Share Posted December 4, 2016 μολις ξεκινησεις το αμαξι στα πρωτα 10 μετρα θα σβησουν φιλε μου... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
makisg4 Posted December 4, 2016 Report Share Posted December 4, 2016 Όλα οκ! ευχαριστώ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjgeorgio Posted December 25, 2016 Report Share Posted December 25, 2016 Έχω μία dvr που γράφει όταν οδηγώ. Αν την δώσω ρεύμα να γράφει με σβηστό το αμάξι υπάρχει κίνδυνος να με αδειάσει την μπαταρία σε 1-2 μέρες; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...