xristos86 Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 Επειδή ορισμένοι(π.χ. εγώ)είναι καινούριοι στα πράγματα σκέφτηκα να γράψει ο καθένας τις εμπειρίες του από την αλλαγή ζαντών από 14αρες σε 16αρες... Τι επιπτώσεις ακριβώς έχει αυτή η αλλαγή στο αμάξι(επιδόσεις,συμπεριφορά,και γιατί όχι αισθητική)?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Σπύρος Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 Τα θετικά είναι οτι θα μπαίνει καλύτερα στις στροφές και θα είναι πιο όμορφο Το αρνητικό είναι οτι θα καίει περισσότερο και θα είναι λίγο πιο μεγάλη η επιταχυνσή του. Επίσης θα νιώθεις καλύτερα τις λακούβες. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xristos86 Posted July 9, 2005 Author Report Share Posted July 9, 2005 (edited) Χμ,οκ...Πώς εξηγούνται τεχνικά όλα αυτά(αν κάποιος δε βαριέται να εξηγήσει...)?? P.S.:waiting for more opinions! Αααα,+πόσο περίπου παέι μια τέτοια δουλειά+που υπάρχουν καλές προσφορές σε ζάντες...??(αρκετά χαμηλό κόστος) Edited July 9, 2005 by xristos86 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bear Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 Λοιπόν θα πρέπει να μην αναφερόμαστε μόνο σε ζάντες, αλλά σε ζαντολάστιχα. Έτσι για μία αλλαγή από 14άρες (14/185/60) σε 16άρες (16/205/45) αλλάζουν πολλά. 1) Αλλάζει το βάρος του ζαντολάστιχο. Μεγαλύτερο ζαντολαστιχο --> Πιο βαρύ (συνήθως) 2) Αλλάζουμε την συνολική διάμετρο της ρόδας (συνολικά, δηλ. το βήμα που κάνει σε 1 περιστροφή) 3) Αλλάζουμε το προφίλ και πάμε σε πιο μικρό προφίλ 4) Συνήθως (δεν ισχύει παντα) αλλάζει και ο συντελεστής τριβής Αυτά οδηγούν α) Μικρό προφίλ --> πιο άμεσες αντιδράσεις στο τιμόνι + κοπάνημα στις λακούβες β) αλλαγή στην διάμετρο --> το κοντέρ "χάνει" χιλιόμετρα. Πχ. θα δείχνει 100χλ/ώρα ενώ στην πραγματικότητα θα είσαι 103χλ/ώρα γ) χάνεις σε επιταχύνσεις τόσο πχ 0 - 120 (συνήθως) , όσο και σε ρεπρίζ (κυρίως) δ) Έχεις λιγότερο σπινιάρισμα κατά την εκκίνηση ε) μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου (βλ. αυξημένο βάρος, τριβές) στ) έχεις καλύτερο κράτημα σε στροφές Όλα αυτά αν πας από 14/185/60 σε 16/205/45. Αν πας από 14/185/60 σε 15/195/50 η συνολική διάμετρος του ζαντολάστιχου παραμένει σχεδόν ίδια (μειώνεται ελάχιστα) οπότε δεν χάνεις σε ρεπρίζ (μπορεί ελάχιστα) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sir B Posted July 11, 2005 Report Share Posted July 11, 2005 + περισσότερος θόρυβος στην καμπίνα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Thundercat Posted July 11, 2005 Report Share Posted July 11, 2005 14-->15 Είδα μεγάλη διαφορά στις στροφές, κρατούσε καλύτερα τ'αμάξι (μάλλον επειδή είναι πιο φαρδύ το λάστιχο και πιο βαρύ το ζαντολάστιχο)... και φυσικά αισθητικά είναι άλλο πράμα! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polakias Posted July 11, 2005 Report Share Posted July 11, 2005 Εγώ έβαλα 195-45-16! Αυτό που είδα ήταν τα εξής! 1)Έχω καλύτερο κράτημα στις στροφές. 2)Καταλαβαίνεις κάθε λακούβα στο δρόμο πιο πολύ. 3)Αυξήθηκε η τελική ταχύτητα του αμαξιού. 4)Έχασε λίγο σε επιδόσεις από εκκίνηση αλλά όχι σε ρεπρίζ, μπορώ να πω πως είναι καλύτερα τα ρεπρίζ μου τώρα. και, 5)Έχει πιο ωραία εμφάνιση η ζάντα! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bear Posted July 12, 2005 Report Share Posted July 12, 2005 Μπορεί να αυξήθηκε στο κοντέρ η τελική ταχύτητα, δεν νομίζω ότι τα πραγματικά χιλιόμετρα/ώρα άλλαξαν. Όπως είπαμε όταν αλλάζεις διάσταση και δεν διατηρείς το πέλμα σταθερό (στην περίπτωση του πολάκια το βήμα άλλαζει νομίζω 2%) αλλάζουν και τα χιλιόμετρα στο κοντέρ. Το 195/45 είναι λίγο απαγορευτικό για τους Ελληνικούς δρόμους. Πολύ κοπάνημα. Από την άλλη το 205/45 είναι too much και το αμάξι χάνει παντου σε νούμερα. Και δεν νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να δώσεις τόσα extra λεφτά μόνο για look. (εκτός και αν δεν σε ενδιαφέρει να χάσει την όποια σπιρτάδα διαθέτει) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kostas kostopoulos Posted July 12, 2005 Report Share Posted July 12, 2005 και γω παιδια στο γκολφακι απο 205/55/16 πηγα σε 225/45/17 το αμαξι δεν μασησε μια .Αξιζουν τετοιου ειδους μετατροπες.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest super sayian Posted July 12, 2005 Report Share Posted July 12, 2005 Από την άλλη το 205/45 είναι too much και το αμάξι χάνει παντου σε νούμερα. Και δεν νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να δώσεις τόσα extra λεφτά μόνο για look. (εκτός και αν δεν σε ενδιαφέρει να χάσει την όποια σπιρτάδα διαθέτει) ← θα μου επιτρεψεις να διαφωνισω με την αποψη σου,καταρχας απο οτι ειχα δει κ υπολογισει το 205/45 χανει περιπου 1,60% που δε πιστευω οτι ειναι τοσο πολυ κ επειδη εχω οδηγησει κ με 15αρα δε θα το αλλαζα σε 15 ειναι πολυ καλη κ ασφαλεστερη οδηγηση η 16αρα ζαντα κ φυσικα πολυ εμφανισιμη απο σπιρταδα για λεμε τα συκα συκα δεν εχει ετσι κ αλλιως το αμαξακι μας Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bear Posted July 13, 2005 Report Share Posted July 13, 2005 Νομίζω ότι είναι παραπάνω (γύρω στο 2,5%), αλλά δεν είναι αυτό σοβαρό θέμα να διαφωνίσουμε. Συμφωνώ από την άλλη ότι το 9Ν δεν έχει την σπιρτάδα του προηγούμενου, αλλά δεν νομίζω ότι αξίζει να χαθεί η ΌΠΟΙΑ σπιρτάδα και αν έχει (έστω ελάχιστη) για να βάλεις 16άρες ζάντες. Θα μου πεις είναι θέμα προτεραιοτήτων του καθένα. ¶λλος γουστάρει το κράτημα που το προσφέρουν οι 16άρες. Πάω πάσο. Εγώ προτιμώ το γλύστρημα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadBull Posted July 13, 2005 Report Share Posted July 13, 2005 skeftomai na balw sto polaki mou pou einai 8v 16ares superllegera me 195/45/16 diastash 8a kopsei poli ??? 8a kaei ta antera tou?? twra exw kati mile mile 5star 14ares Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bear Posted July 13, 2005 Report Share Posted July 13, 2005 Ποια η ακριβής διάσταση του ζαντολάστιχου που έχεις τώρα? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo123ps Posted July 13, 2005 Report Share Posted July 13, 2005 θα μου επιτρεψεις να διαφωνισω με την αποψη σου,καταρχας απο οτι ειχα δει κ υπολογισει το 205/45 χανει περιπου 1,60% που δε πιστευω οτι ειναι τοσο πολυ κ επειδη εχω οδηγησει κ με 15αρα δε θα το αλλαζα σε 15 ειναι πολυ καλη κ ασφαλεστερη οδηγηση η 16αρα ζαντα κ φυσικα πολυ εμφανισιμη απο σπιρταδα για λεμε τα συκα συκα δεν εχει ετσι κ αλλιως το αμαξακι μας ← αφού δε σε νοιάζει ρε το γκάζι τόσο αφού έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει, γιατί έβαλες πρόγραμμα σε σάπιε? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadBull Posted July 13, 2005 Report Share Posted July 13, 2005 twra foraw 185/55/14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bear Posted July 13, 2005 Report Share Posted July 13, 2005 Αν έχεις το 6Ν θα σου έλεγα να βάλεις 15άρες. Το 9Ν (για το οποίο ξεκίνησε φαντάζομαι το τοπικ) έχει μεγάλους θόλους και ακόμα και οι 16άρες δεν φαίνονται μεγάλες πάνω του... Ρε γμτ κάπου είχα βρει μια διεύθυνση που υπολόγιζε την % διαφορά στην αλλαγή ζαντολάστιχου. Που θα πάει θα την βρω... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peryrho Posted July 14, 2005 Report Share Posted July 14, 2005 ...Ρε γμτ κάπου είχα βρει μια διεύθυνση που υπολόγιζε την % διαφορά στην αλλαγή ζαντολάστιχου. Που θα πάει θα την βρω... ← Ισως να εννοεις τον υπολογιστη για ζαντολαστιχα που εχει σε αυτη την σελιδα http://www.1010tires.com/TireSizeCalculato...p?action=submit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo123ps Posted July 14, 2005 Report Share Posted July 14, 2005 Έχω οδηγήσει κάνα δύο φορές το polo του sayian που έχει μαμά 205/45/16 και είδα αμελητέες διαφορές σε σχέση με το δικό μου. ← ή δεν είδες καθόλου διαφορα ή είδες και είναι άξια λόγου.Διότι αμελητέες διαφορές που να γίνονται αντιληπτές από την οδήγηση μόνο δεν υπάρχουν. Ελπίζω να κατάλαβες τι εννοώ παλιομανιάτη Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bear Posted July 14, 2005 Report Share Posted July 14, 2005 ναι... thanx Perycho... Λοιπόν (το γράφω απλά για να υπάρχει) 185/60/14 --> 205/45/16 / διαφορά = -2,24% 185/60/14 --> 195/50/15 / διαφορά = + 0,31% 185/55/14 --> 195/45/15 / διαφορά = - 3,89% (το site μου έβγαλε ότι είναι πολύ μεγάλη διαφορά και ενδεχομένως να προκαλέσει προβλήματα στο φρενάρισμα κλπ) ΥΓ) το +/- σημαίνει ότι κερδίζεις ή χάνεις στο βήμα αντίστοιχα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest super sayian Posted July 14, 2005 Report Share Posted July 14, 2005 αφού δε σε νοιάζει ρε το γκάζι τόσο αφού έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει, γιατί έβαλες πρόγραμμα σε σάπιε? ← ε αλλο να παρεις κοντα 10αλογα κ αλλο η χασουρα στο ελαστικο κ στην εκκινηση ειναι διαφορετικο ρε κατεστραμενε απο οτι ειδα η διαφορα 15 με 16 ειναι τελικα στο 2,4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raven Posted January 17, 2006 Report Share Posted January 17, 2006 μπορει καποιος να μου πει το ποσοστο απο 14 σε 17 με 215/35/17??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
airthan Posted June 20, 2006 Report Share Posted June 20, 2006 μπορει καποιος να μου πει το ποσοστο απο 14 σε 17 με 215/35/17??? Αυτό είναι το αποτελεσμα απο 14' σε 17'. Speedometer Difference: 0.782% too slow Diameter Difference: - Diameter Difference: +0.79% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menios Posted June 30, 2006 Report Share Posted June 30, 2006 14-->15Είδα μεγάλη διαφορά στις στροφές, κρατούσε καλύτερα τ'αμάξι (μάλλον επειδή είναι πιο φαρδύ το λάστιχο και πιο βαρύ το ζαντολάστιχο)... και φυσικά αισθητικά είναι άλλο πράμα! Συμφωνώ σ' αυτά που λες εκτός από ότι επειδή είναι βαρύτερο έχει και καλύτερο κράτημα. Το αντίθετο ισχύει σύμφωνα με τη θεωρία του μη αναρτώμενου βάρους. Όσο ελαφρύτερη είναι η μάζα τόσο καλύτερο σε κράτημα και χειρότερο σε άνεση. Για να μην αναλωθούμε σε επιστημονικές εξηγήσεις, όταν πιέζεται ο τροχός ανταποκρίνεται με το βάρος του, οπότε ο ελαφρύς ανταποκρίνεται πιο άμεσα και άρα εφάπτεται καλύτερα στο οδόστρωμα. Αντίθετα ο βαρύς επειδή καθυστερεί να αντιδράσει δεν εφάπτεται τόσο αλλά δεν μεταφέρονται έντονα οι ανωμαλίες του οδοστρώματος στο αμάξωμα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...