Jump to content
bbp

Golf 5/6 1.4 Tsi - Έφτασαν τα 200άρια? [ Βελτίωση 1ου & 2ου Σταδίου]

Recommended Posts

Υπαρχει καποιος να μας πει και για το προγραμμα των E-TUNERS?

Επιδοσεις, εξυπηρετηση, after sale support, κλπ....

Thnks

....και για τον Κρίτωνα έχω ακούσει πολύ καλά λόγια...

Link to comment
Share on other sites

....και για τον Κρίτωνα έχω ακούσει πολύ καλά λόγια...

Εγω εχω ακουσει καλα λογια για ολους τους προαναφερομενους αλλα και απο προσωπικη επαφη που ετυχε εχω θετικες εντυπωσεις.

Πιστευω οτι ολοι θελουν να κανουν τη δουλεια τους οσο καλυτερα γινεται γιατι στο κατω-κατω και μεσω της ηλεκτρονικης ενημερωσης τα ασχημα φαινονται πιο πολυ απο τα καλα, και ολα αυτα τα παιδια/εταιρειες σε αυτο βασιζονται (οπως προαναφερθηκε) για τα προς το ζειν (και το ευ ζειν βεβαια).

Ουτε και τα κονσερβα προγραμματα οπως αποκαλουνται ειναι κατι μεμπτο, αντιθετα για καποιον που δεν ενδιαφερεται να ξεζουμισει τις δυνατοτητες του μοτερ του αλλα απλα να εχει ενα πιο δυνατο μοτερ ειναι μια αξιοπιστη και καλη λυση, αλλα και οι custom (e-tuners) φυσικα εχουν το κοινο τους για αυτους που ενδιαφερονται για το κατι παραπανω και σχετικα με τα γουστα τους, εχουν δε (τουλαχιστον απο τους συγκεκριμενους μεχρτι την ωρα και απο οτι ξερω) αμεση υποστηριξη γιατι ειναι πιο προσωπικη η σχεση (οχι οτι των αλλων δεν ειναι).

Παντως για να εχουμε πληρη εικονα θα πρεπει να περασει αρκετος καιρος με τα συγκεκριμενα προγραμματα πανω σε αυτοκινητα (με διαφορους τροπους χρησης), αντικειμενικη αναφορα απο αυτους που εχουν βαλει, ωστε να μπορουμε και εμεις να κρινουμε τι ταιριαζει στα μετρα/οδηγηση μας.

Παντως να εχουμε και υπ'οψιν μας οτι σε καθε τετοιου ειδους βελτιωση ειναι πιθανον να υπαρχουν παραπλευρες 'απωλειες'

και να μην αναζηταμε το τελειο καθοτι ουτε υπαρχει ουτε θα υπαρξει ποτε.

Εξαλλου αυτη ειναι και η ομορφια του, να το ψαχνεις.

Φυσικα

Link to comment
Share on other sites

Εγω εχω ακουσει καλα λογια για ολους τους προαναφερομενους αλλα και απο προσωπικη επαφη που ετυχε εχω θετικες εντυπωσεις.

Πιστευω οτι ολοι θελουν να κανουν τη δουλεια τους οσο καλυτερα γινεται γιατι στο κατω-κατω και μεσω της ηλεκτρονικης ενημερωσης τα ασχημα φαινονται πιο πολυ απο τα καλα, και ολα αυτα τα παιδια/εταιρειες σε αυτο βασιζονται (οπως προαναφερθηκε) για τα προς το ζειν (και το ευ ζειν βεβαια).

Ουτε και τα κονσερβα προγραμματα οπως αποκαλουνται ειναι κατι μεμπτο, αντιθετα για καποιον που δεν ενδιαφερεται να ξεζουμισει τις δυνατοτητες του μοτερ του αλλα απλα να εχει ενα πιο δυνατο μοτερ ειναι μια αξιοπιστη και καλη λυση, αλλα και οι custom (e-tuners) φυσικα εχουν το κοινο τους για αυτους που ενδιαφερονται για το κατι παραπανω και σχετικα με τα γουστα τους, εχουν δε (τουλαχιστον απο τους συγκεκριμενους μεχρτι την ωρα και απο οτι ξερω) αμεση υποστηριξη γιατι ειναι πιο προσωπικη η σχεση (οχι οτι των αλλων δεν ειναι).

Παντως για να εχουμε πληρη εικονα θα πρεπει να περασει αρκετος καιρος με τα συγκεκριμενα προγραμματα πανω σε αυτοκινητα (με διαφορους τροπους χρησης), αντικειμενικη αναφορα απο αυτους που εχουν βαλει, ωστε να μπορουμε και εμεις να κρινουμε τι ταιριαζει στα μετρα/οδηγηση μας.

Παντως να εχουμε και υπ'οψιν μας οτι σε καθε τετοιου ειδους βελτιωση ειναι πιθανον να υπαρχουν παραπλευρες 'απωλειες'

και να μην αναζηταμε το τελειο καθοτι ουτε υπαρχει ουτε θα υπαρξει ποτε.

Εξαλλου αυτη ειναι και η ομορφια του, να το ψαχνεις.

Φυσικα

...συμφωνώ 1000%.....

Link to comment
Share on other sites

Εγω εχω ακουσει καλα λογια για ολους τους προαναφερομενους αλλα και απο προσωπικη επαφη που ετυχε εχω θετικες εντυπωσεις.

Πιστευω οτι ολοι θελουν να κανουν τη δουλεια τους οσο καλυτερα γινεται γιατι στο κατω-κατω και μεσω της ηλεκτρονικης ενημερωσης τα ασχημα φαινονται πιο πολυ απο τα καλα, και ολα αυτα τα παιδια/εταιρειες σε αυτο βασιζονται (οπως προαναφερθηκε) για τα προς το ζειν (και το ευ ζειν βεβαια).

Ουτε και τα κονσερβα προγραμματα οπως αποκαλουνται ειναι κατι μεμπτο, αντιθετα για καποιον που δεν ενδιαφερεται να ξεζουμισει τις δυνατοτητες του μοτερ του αλλα απλα να εχει ενα πιο δυνατο μοτερ ειναι μια αξιοπιστη και καλη λυση, αλλα και οι custom (e-tuners) φυσικα εχουν το κοινο τους για αυτους που ενδιαφερονται για το κατι παραπανω και σχετικα με τα γουστα τους, εχουν δε (τουλαχιστον απο τους συγκεκριμενους μεχρτι την ωρα και απο οτι ξερω) αμεση υποστηριξη γιατι ειναι πιο προσωπικη η σχεση (οχι οτι των αλλων δεν ειναι).

Παντως για να εχουμε πληρη εικονα θα πρεπει να περασει αρκετος καιρος με τα συγκεκριμενα προγραμματα πανω σε αυτοκινητα (με διαφορους τροπους χρησης), αντικειμενικη αναφορα απο αυτους που εχουν βαλει, ωστε να μπορουμε και εμεις να κρινουμε τι ταιριαζει στα μετρα/οδηγηση μας.

Παντως να εχουμε και υπ'οψιν μας οτι σε καθε τετοιου ειδους βελτιωση ειναι πιθανον να υπαρχουν παραπλευρες 'απωλειες'

και να μην αναζηταμε το τελειο καθοτι ουτε υπαρχει ουτε θα υπαρξει ποτε.

Εξαλλου αυτη ειναι και η ομορφια του, να το ψαχνεις.

Φυσικα

να σου υπενθυμησω για καποιον που ειχε προγραμμα πανω κοντα χρονο και... εκανε καπου στα 80.000 χλμ μεσα σε πιστες σε κοντρες σε ταξιδια σε track days σε σε σε... και το αμαξι δεν εκανε κιχ. ξερεις πολυ καλα για ποιον μιλαμε! :blink: και το αμαξι αυτο ακομα υπαρχει και συνεχιζει να κανει χιλιομετρα σε ποιο ηπιους ασ πουμε ρυθμους γιατι το εχει ο πατερας του!

Link to comment
Share on other sites

Δε μου λέτε βρε συνάδελφοι, οι εργοστασιακοί χάρτες λειτουργίας της VW/Bosch είναι κονσέρβα ή μήπως όχι? Καθότανε οι γερμαναράδες με τα λαπτόπια και κάνανε κατά περίπτωση ρύθμιση στο κάθε αυτοκίνητο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής?

"Μα αυτά είναι όλα μαμά", "άρα είναι όλα ίδια" θα μου πείτε ... Παράξενο ... Τότε γιατί το ECE/324 Add.23/R2 προβλέπει αποδεκτή διορθωμένη/κανονικοποιημένη απόκλιση της τάξης του 5% μεταξύ των τιμών ροπής του μοτέρ αναφοράς και του Χ τυχαίου δείγματος παραγωγής - μετρημένα σε ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΟ ΠΑΓΚΟΥ με όλες τις μη ατμοσφαιρικές παραμέτρους σταθερές?

Όπως θα σας διαβεβαιώσει ο κάθε γνώστης του αντικειμένου, ένα καλό χειροποίητο κοστούμι - μετρημένο και ραμμένο πάνω σας από έναν άνθρωπο που γνωρίζει την τέχνη - είναι μακράν καλύτερο σε εφαρμογή από οποιοδήποτε ετοιματζίδικο. Αυτό όμως δεν σημαίνει - κατ ανάγκην - ότι κάθε ετοιματζίδικο Giorgio Armani υστερεί σε σχέση με τα μοναδικά χειροποίητα δημιουργήματα της κυρά Νίτσας της κοπτοραπτούς ...

Και επειδή δεν έχω δει κανέναν να αγοράζει κοστούμι χωρίς πρώτα να το τσεκάρει με τα χεράκια και τα ματάκια του (να το μετρήσει δηλαδή), καλό θα ήταν νομίζω όσοι (ανώνυμοι, επώνυμοι, σουβλατζίδες, μηχανολόγοι και γενικώς) φιλοδοξούν να μας πείσουν για την αξία της πραμάτειας τους, να ποστάρουν το αδιαμφισβήτητο κατιτίς τους (διαγράμματα δυναμομέτρησης πρίν και μετά, μετρήσεις στο δρόμο κτλ).

Link to comment
Share on other sites

Δε μου λέτε βρε συνάδελφοι, οι εργοστασιακοί χάρτες λειτουργίας της VW/Bosch είναι κονσέρβα ή μήπως όχι? Καθότανε οι γερμαναράδες με τα λαπτόπια και κάνανε κατά περίπτωση ρύθμιση στο κάθε αυτοκίνητο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής?

"Μα αυτά είναι όλα μαμά", "άρα είναι όλα ίδια" θα μου πείτε ... Παράξενο ... Τότε γιατί το ECE/324 Add.23/R2 προβλέπει αποδεκτή διορθωμένη/κανονικοποιημένη απόκλιση της τάξης του 5% μεταξύ των τιμών ροπής του μοτέρ αναφοράς και του Χ τυχαίου δείγματος παραγωγής - μετρημένα σε ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΟ ΠΑΓΚΟΥ με όλες τις μη ατμοσφαιρικές παραμέτρους σταθερές?

Όπως θα σας διαβεβαιώσει ο κάθε γνώστης του αντικειμένου, ένα καλό χειροποίητο κοστούμι - μετρημένο και ραμμένο πάνω σας από έναν άνθρωπο που γνωρίζει την τέχνη - είναι μακράν καλύτερο σε εφαρμογή από οποιοδήποτε ετοιματζίδικο. Αυτό όμως δεν σημαίνει - κατ ανάγκην - ότι κάθε ετοιματζίδικο Giorgio Armani υστερεί σε σχέση με τα μοναδικά χειροποίητα δημιουργήματα της κυρά Νίτσας της κοπτοραπτούς ...

Και επειδή δεν έχω δει κανέναν να αγοράζει κοστούμι χωρίς πρώτα να το τσεκάρει με τα χεράκια και τα ματάκια του (να το μετρήσει δηλαδή), καλό θα ήταν νομίζω όσοι (ανώνυμοι, επώνυμοι, σουβλατζίδες, μηχανολόγοι και γενικώς) φιλοδοξούν να μας πείσουν για την αξία της πραμάτειας τους, να ποστάρουν το αδιαμφισβήτητο κατιτίς τους (διαγράμματα δυναμομέτρησης πρίν και μετά, μετρήσεις στο δρόμο κτλ).

Στο σχετικο site των Ε-TUNERS υπαρχουν δυναμομετρησης απο TSI και GT φουλ Stage 1, αυτο δεν σημαινει οτι οι αλλοι υστερουν.

Και ουτε τοσο ρολο εχει τα 5 πανω 5 κατω αλογα....

Σημασια για τους περισσοτερους απο εμας εχει το καλυτερο δυνατο και με αξιοπιστια (αν γινεται).

Link to comment
Share on other sites

Sorry, αλλά δεν βλέπω πουθενά συγκριτικά αποτελέσματα (πρίν και μετά τον επαναπρογραμματισμό, το ίδιο αυτοκίνητο, με ίδιο καύσιμο, στο ίδιο δυναμόμετρο). Επίσης παρασιτικές απώλειες της τάξης του ~25/30% (~50/60ίππων) σε μπροστοκίνητο ~200/220 ίππων, δεν δείχνουν καθόλου πειστικές.

Τόσο καιρό κοροϊδεύαμε το Dynapack του Μαλλιώρα με το στανταράκι 1.15 συντελεστή διόρθωσης, και τα διαγράμματα του power techniques με τους αστρονομικούς συντελεστές εξομάλυνσης – μην επανα-ανακαλύπτουμε τον τροχό *και* για τα περί των δυναμομετρήσεων.

¶σε που για Χ λόγους τα δυναμόμετρα λένε σχεδόν πάντα μόνο το μισό της ιστορίας – το άλλο μισό το λένε οι μετρήσεις στο δρόμο (που καμία σχέση φυσικά δεν έχουν με τα αυτοσχέδια ανοίγματα της πλάκας).

Link to comment
Share on other sites

Sorry, αλλά δεν βλέπω πουθενά συγκριτικά αποτελέσματα (πρίν και μετά τον επαναπρογραμματισμό, το ίδιο αυτοκίνητο, με ίδιο καύσιμο, στο ίδιο δυναμόμετρο). Επίσης παρασιτικές απώλειες της τάξης του ~25/30% (~50/60ίππων) σε μπροστοκίνητο ~200/220 ίππων, δεν δείχνουν καθόλου πειστικές.

Τόσο καιρό κοροϊδεύαμε το Dynapack του Μαλλιώρα με το στανταράκι 1.15 συντελεστή διόρθωσης, και τα διαγράμματα του power techniques με τους αστρονομικούς συντελεστές εξομάλυνσης – μην επανα-ανακαλύπτουμε τον τροχό *και* για τα περί των δυναμομετρήσεων.

¶σε που για Χ λόγους τα δυναμόμετρα λένε σχεδόν πάντα μόνο το μισό της ιστορίας – το άλλο μισό το λένε οι μετρήσεις στο δρόμο (που καμία σχέση φυσικά δεν έχουν με τα αυτοσχέδια ανοίγματα της πλάκας).

Μια κ εγινε η κουβεντα για τους e-tuners υπαρχει παιδι με δυναμομετρηση πριν 156, με πρωτο σταδιο 200 παρα κατι, και με ''προχωρημενο'' πρωτο σταδιο 218 (ολα στο maha στα Σπατα) και με καθημερινα λογκ απο το vag com, οποτε οτι λενε ειναι αντικειμενικο...

και φανταζομαι οποισδηποτε παει να βαλει ενα προγραμμα θα πρεπει να κανει μια δυναμομετρηση πριν και μετα (στο ιδιο δυναμομετρο φυσικα) για να ξερει τι αγορασε!!! τοσα λεφτα θα δωσεις για το προγραμμα θα τσιγκουνεφτεις 50€ για τη δυναμομετρηση :o

Link to comment
Share on other sites

Υπαρχει καποιος να μας πει και για το προγραμμα των E-TUNERS?

Επιδοσεις, εξυπηρετηση, after sale support, κλπ....

Thnks

Εδω απο Ε-tuners!απο επιδοσεις το αμαξι παει τρελα!απο εξυπηρετηση τηλεφωνικη καθε 3 κ λιγο αψογος ο Κριτων!κατα τ αλλα δεν εχω αντιμετωπισει καποιο προβλημα 7 μηνες που το σκιζω.

Ειμαι υπερευχαριστημενος και απο οτι διαβαζω εδω μεσα εχω κανει μια απο μερικες σωστες επιλογες.(αποψη μου)

Link to comment
Share on other sites

Εδω απο Ε-tuners!απο επιδοσεις το αμαξι παει τρελα!απο εξυπηρετηση τηλεφωνικη καθε 3 κ λιγο αψογος ο Κριτων!κατα τ αλλα δεν εχω αντιμετωπισει καποιο προβλημα 7 μηνες που το σκιζω.

Ειμαι υπερευχαριστημενος και απο οτι διαβαζω εδω μεσα εχω κανει μια απο μερικες σωστες επιλογες.(αποψη μου)

Εχω σχηματισει και εγω πολυ θετικη αποψη για τους Ε-TUNERS και μετα το πρεωτο σερβις που εχω Παρασκευη παω για TUNNING. Ειμαι μεταξυ των 2 που ακουγονται πιο πολυ (REVO και Ε-TUNERS) οχι οτι δεν υπαρχουν και αλλοι αξιολογοι.

Εχεις κανει δυναμομετρηση? Ποσο ειναι η υποδυναμη και ροπη?

Link to comment
Share on other sites

Εχω σχηματισει και εγω πολυ θετικη αποψη για τους Ε-TUNERS και μετα το πρεωτο σερβις που εχω Παρασκευη παω για TUNNING. Ειμαι μεταξυ των 2 που ακουγονται πιο πολυ (REVO και Ε-TUNERS) οχι οτι δεν υπαρχουν και αλλοι αξιολογοι.

Εχεις κανει δυναμομετρηση? Ποσο ειναι η υποδυναμη και ροπη?

Δεν εχω κανει ακομα γιατι δεν εχω χρονο αλλα και που θα κανω τι να λεει?με καλυπτει στο δρομο καθως περναω τα μεγαλυτερα αδερφακια του!!!!ιπποδυναμη και ροπη αναφερεται καπου εδω μεσα.

Link to comment
Share on other sites

Δεν εχω κανει ακομα γιατι δεν εχω χρονο αλλα και που θα κανω τι να λεει?με καλυπτει στο δρομο καθως περναω τα μεγαλυτερα αδερφακια του!!!!ιπποδυναμη και ροπη αναφερεται καπου εδω μεσα.

Μονο προγραμμα φορας ?

Edited by BillVWRuleZ
Link to comment
Share on other sites

Μονο προγραμμα φορας ?

Προγραμμα,φιλτρο,ενα μεγαλυτερο μεσαιο καζανακι και εως πισω ελευθερο.καταλυτη απο cupra θελω να βαλω αμεσα.

Link to comment
Share on other sites

Προγραμμα,φιλτρο,ενα μεγαλυτερο μεσαιο καζανακι και εως πισω ελευθερο.καταλυτη απο cupra θελω να βαλω αμεσα.

μη βαλεις καταλυτη τσαμπα λεφτα,βγαλτον για να ακους και καμια βροντη απο την εξατμιση.. ;)

Link to comment
Share on other sites

να σου υπενθυμησω για καποιον που ειχε προγραμμα πανω κοντα χρονο και... εκανε καπου στα 80.000 χλμ μεσα σε πιστες σε κοντρες σε ταξιδια σε track days σε σε σε... και το αμαξι δεν εκανε κιχ. ξερεις πολυ καλα για ποιον μιλαμε! ;) και το αμαξι αυτο ακομα υπαρχει και συνεχιζει να κανει χιλιομετρα σε ποιο ηπιους ασ πουμε ρυθμους γιατι το εχει ο πατερας του!

H περιπτωση του Μιχαλη ("γιατρου") ειναι χαρακτηριστικη για το οτι η αντοχη του TSI κινητηρα ειναι αντιστοιχη με αυτη των 20vt και 2.0 ΤFSI. Δεν ειναι δυνατον να βλεπω την ΟΕΜ ρυθμιση με 13+:1 AFR σε ενα GT (που εχει και δυναμη ψηλα) να το εγγυαται ο κατασκευαστης και να μη σπανε με οποιαδηποτε χρηση. Το αυτοκινητο του γιατρου, οντως μετα απο 80000χλμ και απιστευτη χρηση δεν εκανε "τσικ"... VAG 4 ever!!! Ενα colt CZT πχ με τετοια ρυθμιση που δινει το εργοστασιο θα ειχε κατεβασει λουκια εμβολων στην πρωτη αποπειρα για τελικη...

Link to comment
Share on other sites

μη βαλεις καταλυτη τσαμπα λεφτα,βγαλτον για να ακους και καμια βροντη απο την εξατμιση.. ;)

ηδη ακουω ετσι οπως ειναι! :o

Link to comment
Share on other sites

να σου υπενθυμησω για καποιον που ειχε προγραμμα πανω κοντα χρονο και... εκανε καπου στα 80.000 χλμ μεσα σε πιστες σε κοντρες σε ταξιδια σε track days σε σε σε... και το αμαξι δεν εκανε κιχ. ξερεις πολυ καλα για ποιον μιλαμε! ;) και το αμαξι αυτο ακομα υπαρχει και συνεχιζει να κανει χιλιομετρα σε ποιο ηπιους ασ πουμε ρυθμους γιατι το εχει ο πατερας του!

Αυτο το εχω σαν γνωμονα (και του δικου σου) ωστε να μπορω να εκφραζομαι θετικα για τα παιδια.

Δεν εχω ακουσει κατι αρνητικο και αυτο ειναι αναδιαμφισβητητο.

Οπως βεβαια δεν εχω ακουσει και για τους αλλους (στο συγκεκριμενο θεμα) κατι αρνητικο, οποτε δεν εχουμε να κανουμε με το καλο η κακο αλλα με το καλο η το καλυτερο.

Το 'καλυτερο' ειναι προσωπικη επιλογη του καθενος και σιγουρα το δικο μου 'καλυτερο' εχει αλλα κριτηρια απο το οπιοδηποτε

αλλο 'καλυτερο' χωρις αυτο να ειναι και αντικειμενικα σωστο. Υποκειμενικα σωστο ειναι γιατι απευθυνεται προσωπικα σε μενα.

Υπαρχουν και αλλοι (powerlogic, unitronic) που ασχολουνται με επιτυχια, ιδιως για την δευτερη εχω ακουσει αρκετα θετικα για αλλα αυτοκινητα και φιλου μου (οχι tsi), αλλα με τα τωρινα δεδομενα ξερεις οτι εχουμε την ιδια επιλογη, απλως δεν θελω να πιστευω οτι δεν υπαρχουν και αλλοι που κανουν δουλεια. Το ποια ειναι καλυτερη ειναι σε αυτο το σταδιο περισσοτερο υποκειμενικο παρα αντικειμενικο, οσο και αν τα περεχομενα στοιχεια εχουν την αληθεια τους.

Περιμενω αυτο τον μηνα το dsg και κατα τα Χριστουγεννα οποτε θα εχει πατησει λιγο θα κανω την επισκεψη μου.

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν κανω λαθος ο Γιατρος επαιζε για αρκετα χιλιομετρα με προγραμμα Ανδριαννακη και τον τελευταιο καιρο πριν το αφησει στον πατερα του πηγε e-tuners

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν κανω λαθος ο Γιατρος επαιζε για αρκετα χιλιομετρα με προγραμμα Ανδριαννακη και τον τελευταιο καιρο πριν το αφησει στον πατερα του πηγε e-tuners

Σωστός 100%

Link to comment
Share on other sites

Σωστός 100%

Παιδια παντως για να μην ξεχνιομαστε οπιος 8ελει δοκιμη ειμαι και εγω..η σκστρα μου εκλασε και απο εβδομαδα που 8α την αλλαξω 8α ειναι το αυτοκινητο παλι ετοιμοπολεμο.. ;) Etuners προγραμμα εχω εγω.

Link to comment
Share on other sites

Παιδια παντως για να μην ξεχνιομαστε οπιος 8ελει δοκιμη ειμαι και εγω..η σκστρα μου εκλασε και απο εβδομαδα που 8α την αλλαξω 8α ειναι το αυτοκινητο παλι ετοιμοπολεμο.. :) Etuners προγραμμα εχω εγω.

Αυτο το κακο βγαζει ο TSI οταν προγραμματιζετε. Θες και μια σκαστρα παραμασχαλα !! Για αυτο και ενδεικνητε να εχεις και μπαρομετρακι για τσεκαρισμα

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.