ilias63 Posted September 9, 2018 Report Share Posted September 9, 2018 (edited) Το τελευταίο δίμηνο διαπίστωσα ότι το a/c υποαποδίδει. Ο αέρας είναι ψυχρός αλλά όχι τόσο ώστε να νοιώθεις άνετα, με αποτέλεσμα η ζέστη να υπερισχύει μέσα στην καμπίνα. Παράλληλα ακούγεται ένας λεπτός (σχεδόν ανεπαίσθητος) ήχος σαν σφύριγμα που υπέθεσα αρχικά ότι είναι από τη μετάδοση, όμως διαπίστωσα ότι ναι μεν σταματάει όταν το όχημα δεν κινείται αλλά σταματάει και όταν δεν είναι σε λειτουργία το a/c άρα προφανώς σχετίζεται με τη λειτουργία του αλλά και την ταυτόχρονη κίνηση του οχήματος. Είναι άραγε μόνο θέμα φρέον (αναμενομένο βέβαια μετά από 19 χρόνια ζωής) ή υπάρχει και κάποιο άραγε ζήτημα με τη λειτουργία του κομπρέσορα ή και κάποιου ίσως ιμάντα μετάδοσης ή και του ψυγείου του a/c ή και κάτι άλλου; Edited October 28, 2018 by nikdev Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Passatoukos Posted September 9, 2018 Report Share Posted September 9, 2018 Αρχικα πηγαινε σε ενα συνεργειο να δουν το φρεον. και να δουν και απο που ακουγεται το σφυριγμα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilias63 Posted September 10, 2018 Author Report Share Posted September 10, 2018 Αυτό έχω προγραμματίσει να κάνω αρχικά (κυρίως έλεγχο φρέον) απλά αναρωτιέμαι μήπως είναι και κάτι άλλο σοβαρότερο καθώς και αν τχυόν ένα απλό πλύσιμο του ψυγείου του a/c λύνει άμεσα το πρόβλημα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilias63 Posted October 9, 2018 Author Report Share Posted October 9, 2018 (edited) Συμπλήρωσα φρέον (ο τεχνίτης είπε ότι έλειπε περισσότερο από το μισό) και το θερμόμετρο δείχνει στην έξοδο του κεντρικού εξαερισμού της κονσόλας (με τον ανεμιστήρα στη 2η ταχύτητα) μέχρι και 9 βαθμούς πράγμα που σημαίνει ότι λειτουργεί σωστά, πλην όμως έχω την εντύπωση ότι δεν αποδίδει διαρκώς, σαν δηλαδή να "κόβει" κάποιες φορές και να μην παρέχει κρύο αέρα. Αν κλείσω το διακόπτη και ανοίξω πάλι μετά από λίγες στιγμές τότε δίνει και πάλι κανονική παροχή κρύου αέρα. Μήπως άραγε υπάρχει κάποιο θέμα θερμοστάτη, αν υπάρχει κάποιος τέτοιος θερμοστάτης (πχ θερμοστάτης ασφαλείας-αντιπαγωτικός); Ο τεχνίτης που είπε βέβαια να το παρακολουθήσω για λίγο διάστημα και αν έχω πρόβλημα να ξαναπάω. Edited October 9, 2018 by ilias63 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikdev Posted October 28, 2018 Report Share Posted October 28, 2018 (edited) Το ψυκτικό μέσο λειτουργεί ταυτόχρονα και ως λιπαντικό, η έλλειψή του πιθανόν να δημιουργήσει προβλήματα. Βάλε ένα μεγάλο κατσαβίδι την ώρα που δουλέυει το κομπρεσέρ και άκου αν κάνει σαν κραδασμό και κόμπιασμα μεγάλο και ξανά δίνει. Edited October 28, 2018 by nikdev Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilias63 Posted October 31, 2018 Author Report Share Posted October 31, 2018 (edited) Χθες έκανα νέο τεστ με θερμόμετρο. Με το άνοιγμα του διακόπτη κομπλάρει ο κομπρέσορας και γυρίζει ο ανεμιστήρας του κοντένσερ. Η θερμοκρασία από 20-22 (περιβάλλοντος) κατεβαίνει γρήγορα στους 12 μέσα σε 20 ''-30 '' και μετά η ροή ψυχρού αέρα διακόπτεται και η θερμοκρασία αρχίζει και ανεβαίνει προς τους 18. Αν δηλαδή δεν γινόταν αυτή η διακοπή υπάρχει έντονη και γρήγορη πτωτική τάση της θερμοκρασίας και μάλλον θα υπήρχε κανονική λειτουργία. Είναι όμως προφανές ότι δεν λειτουργεί σωστά. Και για την ακρίβεια φαίνεται ότι ο κομπρέσορας αρχικά πιέζει και υγροποιεί και παράγεται στη συνέχεια ψύξη αλλά μετά από ελάχιστο χρόνο η λειτουργία αυτή διακόπτεται. Κλείνοντας και ανοίγοντας πάλι το διακόπτη μετά από 1-2 λεπτά δεν παράγεται καθόλου ψυχρός αέρας αν και τίθεται σε λειτουργία ο κομπρέσορας. Προβαίνοντας όμως μετά από 10 λεπτά στην ίδια διαδικασία τότε επαναλαμβάνεται ακριβώς το ίδιο φαινόμενο που περιέγραψα πιο πάνω, δηλαδή πτώση θερμοκρασίας έως τους 12 βαθμούς περίπου και μετά διακοπή ροής ψυχρού αέρα. Επισκέφθηκα τον τεχνίτη που είχε συμπληρώσει το φρέον και που όπως μου είχε πει είχε βάλει και αμπούλα και μου είπε ότι βλέπει ίχνη (μάλλον από το φώσφορο απ' ό,τι καταλαβαίνω) στην κεντρική βίδα του κομπρέσορα και ίσως και στο κοντένσερ και βλέπει ανάγκη για αλλαγή στις τσιμούχες του κομπρέσορα και αλλαγή εξωτερικού κοντένσερ. Εξακολουθώ να διερευνώ το θέμα και κάθε γνώμη σας είναι ευπρόσδεκτη. Edited October 31, 2018 by ilias63 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilias63 Posted November 2, 2018 Author Report Share Posted November 2, 2018 (edited) Τα νεότερα έχουν ως εξής: απευθύνθηκα στο μηχανικό μου και πήγαμε μαζί σε άλλο τεχνίτη, αφαιρέθηκε όλο το φρέον, έγινε vacuum και έγινε πλήρωση με νέο φρέον, μια διαδικασία περίπου 40~45 λεπτών και έγινε και έλεγχος για διαρροές με φως UV και κίτρινα γυαλιά. Αμέσως μετά την ολοκληρωση της διαδικασίας το σύστημα πάλι δεν λειτουργούσε, δηλαδή κατώτερη θερμοκρασία στους 12 βαθμούς και μετά διακοπή και λειτουργία κοντά στους 17~18 βαθμούς. Διάγνωση: ελαττωματικός συμπιεστής. Υπό συζήτηση είναι η αφαίρεση του συμπιεστή και σαν 1η επιλογή η επισκόπηση για την πιθανότητα επισκευής του. Η 2η επιλογή είναι αναγκαστικά η τοποθέτηση νέου συμπιεστή. Από την αγορά έχω λάβει προσφορές σε 2 επώνυμους στα 210 ευρώ περίπου (γαλλικού και γερμανικού εργοστασίου, αντίστοιχα). Ελέγχω και αν υπάρχουν προσφορές για άλλα 3 επώνυμα εργοστάσια που βλέπω σε ξένα sites και φαίνεται να είναι μάλλον λίγο πιο οικονομικά. Διατηρώ πάντα μια επιφύλαξη αν το πρόβλημα θα λυθεί επειδή έχω διαβάσει ότι και άλλοι ενώ άλλαξαν συμπιεστή δεν το έλυσαν. Κάθε γνώμη σας από αντίστοιχη εμπειρία είναι ευπρόσδεκτη. Edited November 2, 2018 by ilias63 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OMINUS Posted November 2, 2018 Report Share Posted November 2, 2018 4 hours ago , ilias63 said: Τα νεότερα έχουν ως εξής: απευθύνθηκα στο μηχανικό μου και πήγαμε μαζί σε άλλο τεχνίτη, αφαιρέθηκε όλο το φρέον, έγινε vacuum και έγινε πλήρωση με νέο φρέον, μια διαδικασία περίπου 40~45 λεπτών και έγινε και έλεγχος για διαρροές με φως UV και κίτρινα γυαλιά. Αμέσως μετά την ολοκληρωση της διαδικασίας το σύστημα πάλι δεν λειτουργούσε, δηλαδή κατώτερη θερμοκρασία στους 12 βαθμούς και μετά διακοπή και λειτουργία κοντά στους 17~18 βαθμούς. Διάγνωση: ελαττωματικός συμπιεστής. Υπό συζήτηση είναι η αφαίρεση του συμπιεστή και σαν 1η επιλογή η επισκόπηση για την πιθανότητα επισκευής του. Η 2η επιλογή είναι αναγκαστικά η τοποθέτηση νέου συμπιεστή. Από την αγορά έχω λάβει προσφορές σε 2 επώνυμους στα 210 ευρώ περίπου (γαλλικού και γερμανικού εργοστασίου, αντίστοιχα). Ελέγχω και αν υπάρχουν προσφορές για άλλα 3 επώνυμα εργοστάσια που βλέπω σε ξένα sites και φαίνεται να είναι μάλλον λίγο πιο οικονομικά. Διατηρώ πάντα μια επιφύλαξη αν το πρόβλημα θα λυθεί επειδή έχω διαβάσει ότι και άλλοι ενώ άλλαξαν συμπιεστή δεν το έλυσαν. Κάθε γνώμη σας από αντίστοιχη εμπειρία είναι ευπρόσδεκτη. Δεν περνάς μια βόλτα από εδώ. http://www.climagas.gr Πριν κάνεις το οτιδήποτε...? Να πάρεις μια γνώμη από αυτούς, και μετα να κινηθείς. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilias63 Posted November 5, 2018 Author Report Share Posted November 5, 2018 Μήπως γνωρίζετε τον ακριβή τύπο του συμπιεστή που έχει το συγεκριμένο όχημα (Golf 1.4 - 16V - 1999 - κινητήρας AHW - πλαίσιο 1JZ) ; Το καρτελάκι νομίζω είναι σε τέτοια θέση, που κρύβεται από το δυναμό και θα φανεί μόνο όταν λυθεί ο συμπιεστής. Θα ήταν χρήσιμο να γνώριζα από πριν το συγκεκριμένο τύπο για καλύτερη έρευνα της αγοράς. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbomaniac Posted November 5, 2018 Report Share Posted November 5, 2018 (edited) Ότι και να πάρεις κάνει. Υπάρχουν διαφορα που έβαζε μαμα η vw , όπως Valeo, sanden, κλπ. Για να είσαι σίγουρος ότι είναι πράγματι κομπρεσέρ πρέπει να έχεις χαμηλή υψηλή πίεση και ψηλή χαμηλή, που σημαίνει ότι δεν λειτουργούν καλά τα διαγράμματα μέσα. Κανονικά δουλεύει περίπου 25 psi ψηλή και 5 χαμηλή. Αν έχεις χαμηλή πχ 10 και ψηλή 15 σημαίνει κατά 99% κομπρεσέρ. Δες και το autodoc, έχει και καινούργια με 150 ευρω. Για μεταχειρισμένο απο car μη δώσεις πανω απο 80. Edited November 5, 2018 by turbomaniac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilias63 Posted November 5, 2018 Author Report Share Posted November 5, 2018 Σε ευχαριστώ για τις επισημάνσεις σου. Κι εγώ για ανακατασκευασμένο δεν θα έδινα πάνω από 100 αλλά δεν ξέρω που ακριβώς κυμαίνονται οι τιμές, ενώ βρίσκω και sanden καινούργιο κοντά στα 250. Κατ' αρχήν είναι διερευνητέα και η πιθανότητα να επισκευάζεται. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilias63 Posted November 15, 2018 Author Report Share Posted November 15, 2018 Τελικά η διάγνωση του 2ου τεχνίτη ήταν επιτυχής. Ο συμπιεστής αφαιρέθηκε από το μηχανικό μου, δόθηκε για επισκευή σε ειδικό εργαστήριο επισκευής και ανακατασκευής συμπιεστών, επανατοποθετήθηκε, έγινε νέα διαδιασία vacuum και φυσικά πλήρωσης με φρέον και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Η θερμοκρασία στους αεραγωγούς όπως φαίνεται και στη συνημμένη φωτογραφία κατέβηκε κάτω από τους 3 βαθμούς κελσίου. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OMINUS Posted November 15, 2018 Report Share Posted November 15, 2018 Δεν μας δίνεις και εμάς τα στοιχεία από τους μαστόρους, που πήγες για να τους έχουμε υπόψη μας στο μέλλον? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BILL5 Posted January 31, 2019 Report Share Posted January 31, 2019 σωστα στειλε link ωστε να τα εχουμε ευκαιρα αχρειαστοι να ειναι Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreasbar Posted July 23, 2019 Report Share Posted July 23, 2019 Τελικά ποια μαστόρια σε βοήθησαν; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreasbar Posted July 23, 2019 Report Share Posted July 23, 2019 On 15/11/2018 at 4:17 ΜΜ, ilias63 said: Τελικά η διάγνωση του 2ου τεχνίτη ήταν επιτυχής. Ο συμπιεστής αφαιρέθηκε από το μηχανικό μου, δόθηκε για επισκευή σε ειδικό εργαστήριο επισκευής και ανακατασκευής συμπιεστών, επανατοποθετήθηκε, έγινε νέα διαδιασία vacuum και φυσικά πλήρωσης με φρέον και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Η θερμοκρασία στους αεραγωγούς όπως φαίνεται και στη συνημμένη φωτογραφία κατέβηκε κάτω από τους 3 βαθμούς κελσίου. Τελικά ποια μαστόρια σε βοήθησαν; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gousias Posted July 23, 2019 Report Share Posted July 23, 2019 Συμφωνώ κι εγώ, θα ήθελα να έχω υπόψη τους τεχνικούς. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kostas_the Posted August 23, 2019 Report Share Posted August 23, 2019 Γειά χαρά σε όλους! Έχω ενα golf 4 gti AUQ και τελευταία δε μου βγάζει πολύ κρύο αέρα ο κλιματισμός!Είναι απλά δροσερός! Από Δευτέρα θα το πάω συνεργείο να το δει ο μάστορας. Η ερώτηση μου είναι εάν έχει κάποιος αλλάξει κομπρέσορα και έβαλε μεγαλύτερο ή από κάποιο άλλο μοντέλο! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Polakias TDI Posted August 23, 2019 Report Share Posted August 23, 2019 (edited) Καλησπέρα. Αν βγάζει κρύο αέρα, έστω και μειωμένης έντασης, γιατί να φταίει ο συμπιεστής; Τσεκαρε πρώτα αν θέλει προσθήκη φρέον στο κύκλωμα, μετά το ίδιο το κύκλωμα για απώλειες & τέλος ο συμπιεστης. Αν ακούγεται το χαρακτηριστικό κλικ του «κλειδώματος» του συμπιεστή όταν πατάς το κουμπί να ανοίξει ο κλιματισμός, τότε πιθανότατα να μη φταίει ο συμπιεστης (που κατά κανόνα προβλέπεται από τη μάνα του με επάρκεια για τα κυβικά μέτρα χώρου τιυ αυτοκινήτου που θα εξυπηρετήσει - αν αυτός δουλεύει σωστά βέβαια). Edited August 23, 2019 by Polakias TDI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kostas_the Posted August 23, 2019 Report Share Posted August 23, 2019 Τη Δευτέρα θα το πάω στον τεχνικο να το δει..η ερωτηση μου ειναι εαν εχει βαλει καποιος κομπρεσορα μεγαλυτερο η απο άλλο μοντελο! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Passatoukos Posted August 23, 2019 Report Share Posted August 23, 2019 Για ποιο λογο να βαλεις μεγαλυτερο κομπρεσσορα η απο αλλο μοντελο;τι δεν σου καλυπτει αυτος; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kostas_the Posted August 23, 2019 Report Share Posted August 23, 2019 Εαν κρυωνει την καμπινα γρηγοροτερα και μου κραταει πιο ευκολα τη θερμοκρασια γιατι να μην βαλω? μιλαμε για την περιπτωση που μπορει να μπει.Γιατι πέρυσι γύριζα απο βολο μεσημερι με 37 εξωτερικη και τα βρηκε σκουρα..ειναι και μαυρο χρωμα! Το picanto που εχω σε ενα τεταρτο γινεται ψυγειο,βεβαια μικροτερο αμάξωμα αλλα πεταει παγακι το A/C του! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Derv_7 Posted October 7, 2021 Report Share Posted October 7, 2021 (edited) καλησπέρα, Πήγα εχθές ένα μη VW αυτοκίνητο μου σε ένα φίλο μου εξειδικεύεται στην συντήρηση και επισκευή air condition για να κάνει το σέρβις στον κλιματισμό. Πάνω στην κουβέντα του είπα μήπως θέλει συμπλήρωμα φρέον και το vw polo μου. Μου είπε οτι αν είναι καινούργιο δέχεται μόνο ειδικό φρέον τύπου 1234yf και πως αυτός δεν μπορεί να το κάνει και θα πρέπει να το πάω στην αντιπροσωπεία με το αντίστοιχο τίμημα.... Μου επισήμανε οτι το καινούργιο φρέον είναι πολύ πιο ακριβό.... ισχύει? υπάρχει κανένας που να έχει συμπληρώσει από το καινούργιο αυτό φρέον να μας πεί τιμές? Υ.Γ όταν γύρισα είδα οτι το πόλο μου δέχεται μόνο 1234yf φρέον Edited October 7, 2021 by Derv_7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hellas4x4 Posted October 8, 2021 Report Share Posted October 8, 2021 Ισχύει ότι ο νέος τύπος για φρέον είναι ακριβός... Αλλά έχουν ανέβει και οι τιμές των παλαιότερων τύπων... Μηχάνημα που να παίρνει το νέο τύπο θα βρεις δύσκολα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...