Jump to content
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
ilias63

Golf 4 - Προβλήματα με φρέoν (ψυκτικό μέσο) και A/C [Γενική Συζήτηση]

Recommended Posts

Το τελευταίο δίμηνο διαπίστωσα ότι το a/c υποαποδίδει. Ο αέρας είναι ψυχρός αλλά όχι τόσο ώστε να νοιώθεις άνετα, με αποτέλεσμα η ζέστη να υπερισχύει μέσα στην καμπίνα. Παράλληλα ακούγεται ένας λεπτός (σχεδόν ανεπαίσθητος) ήχος σαν σφύριγμα που υπέθεσα αρχικά ότι είναι από τη μετάδοση, όμως διαπίστωσα ότι ναι μεν σταματάει όταν το όχημα δεν κινείται αλλά σταματάει και όταν δεν είναι σε λειτουργία το a/c άρα προφανώς σχετίζεται με τη λειτουργία του αλλά και την ταυτόχρονη κίνηση του οχήματος.

Είναι άραγε μόνο θέμα φρέον (αναμενομένο βέβαια μετά από 19 χρόνια ζωής) ή υπάρχει και κάποιο άραγε ζήτημα με τη λειτουργία του κομπρέσορα ή και κάποιου ίσως ιμάντα μετάδοσης ή και του ψυγείου του a/c ή και κάτι άλλου;

Edited by nikdev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αρχικα πηγαινε σε ενα συνεργειο να δουν το φρεον.

και να δουν και απο που ακουγεται το σφυριγμα.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτό έχω προγραμματίσει να κάνω αρχικά (κυρίως έλεγχο φρέον) απλά αναρωτιέμαι μήπως είναι και κάτι άλλο σοβαρότερο καθώς και αν τχυόν ένα απλό πλύσιμο του ψυγείου του a/c λύνει άμεσα το πρόβλημα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμπλήρωσα φρέον (ο τεχνίτης είπε ότι έλειπε περισσότερο από το μισό) και το θερμόμετρο δείχνει στην έξοδο του κεντρικού εξαερισμού της κονσόλας (με τον ανεμιστήρα στη 2η ταχύτητα) μέχρι και 9 βαθμούς πράγμα που σημαίνει ότι λειτουργεί σωστά, πλην όμως έχω την εντύπωση ότι δεν αποδίδει διαρκώς, σαν δηλαδή να "κόβει" κάποιες φορές και να μην παρέχει κρύο αέρα. Αν κλείσω το διακόπτη και ανοίξω πάλι μετά από λίγες στιγμές τότε δίνει και πάλι κανονική παροχή κρύου αέρα. Μήπως άραγε υπάρχει κάποιο θέμα θερμοστάτη, αν υπάρχει κάποιος τέτοιος θερμοστάτης (πχ θερμοστάτης ασφαλείας-αντιπαγωτικός);

Ο τεχνίτης που είπε βέβαια να το παρακολουθήσω για λίγο διάστημα και αν έχω πρόβλημα να ξαναπάω.

Edited by ilias63

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το ψυκτικό μέσο λειτουργεί ταυτόχρονα και ως λιπαντικό, η έλλειψή του πιθανόν να δημιουργήσει προβλήματα.

Βάλε ένα μεγάλο κατσαβίδι την ώρα που δουλέυει το κομπρεσέρ και άκου αν κάνει σαν κραδασμό και κόμπιασμα μεγάλο και ξανά δίνει.

Edited by nikdev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χθες έκανα νέο τεστ με θερμόμετρο. Με το άνοιγμα του διακόπτη κομπλάρει ο κομπρέσορας και γυρίζει ο ανεμιστήρας του κοντένσερ. Η θερμοκρασία από 20-22 (περιβάλλοντος) κατεβαίνει γρήγορα στους 12 μέσα σε 20 ''-30 '' και μετά η ροή ψυχρού αέρα διακόπτεται και η θερμοκρασία αρχίζει και ανεβαίνει προς τους 18. Αν δηλαδή δεν γινόταν αυτή η διακοπή υπάρχει έντονη και γρήγορη πτωτική τάση της θερμοκρασίας και μάλλον θα υπήρχε κανονική λειτουργία.

Είναι όμως προφανές ότι δεν λειτουργεί σωστά. Και για την ακρίβεια φαίνεται ότι ο κομπρέσορας αρχικά πιέζει και υγροποιεί και παράγεται στη συνέχεια ψύξη αλλά μετά από ελάχιστο χρόνο η λειτουργία αυτή διακόπτεται. Κλείνοντας και ανοίγοντας πάλι το διακόπτη μετά από 1-2 λεπτά δεν παράγεται καθόλου ψυχρός αέρας αν και τίθεται σε λειτουργία ο κομπρέσορας. Προβαίνοντας όμως μετά από 10 λεπτά στην ίδια διαδικασία τότε επαναλαμβάνεται ακριβώς το ίδιο φαινόμενο που περιέγραψα πιο πάνω, δηλαδή πτώση θερμοκρασίας έως τους 12 βαθμούς περίπου και μετά διακοπή ροής ψυχρού αέρα. Επισκέφθηκα τον τεχνίτη που είχε συμπληρώσει το φρέον και που όπως μου είχε πει είχε βάλει και αμπούλα και μου είπε ότι βλέπει ίχνη (μάλλον από το φώσφορο απ' ό,τι καταλαβαίνω) στην κεντρική βίδα του κομπρέσορα και ίσως και στο κοντένσερ και βλέπει ανάγκη για αλλαγή στις τσιμούχες του κομπρέσορα και αλλαγή εξωτερικού κοντένσερ.

Εξακολουθώ να διερευνώ το θέμα και κάθε γνώμη σας είναι ευπρόσδεκτη.

Edited by ilias63

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα νεότερα έχουν ως εξής: απευθύνθηκα στο μηχανικό μου και πήγαμε μαζί σε άλλο τεχνίτη, αφαιρέθηκε όλο το φρέον, έγινε vacuum και έγινε πλήρωση με νέο φρέον, μια διαδικασία περίπου 40~45 λεπτών και έγινε και έλεγχος για διαρροές με φως UV και κίτρινα γυαλιά. Αμέσως μετά την ολοκληρωση της διαδικασίας το σύστημα πάλι δεν λειτουργούσε, δηλαδή κατώτερη θερμοκρασία στους 12 βαθμούς και μετά διακοπή και λειτουργία κοντά στους 17~18 βαθμούς.

Διάγνωση: ελαττωματικός συμπιεστής.

Υπό συζήτηση είναι η αφαίρεση του συμπιεστή και σαν 1η επιλογή η επισκόπηση για την πιθανότητα επισκευής του. Η 2η επιλογή είναι αναγκαστικά η τοποθέτηση νέου συμπιεστή.

Από την αγορά έχω λάβει προσφορές σε 2 επώνυμους στα 210 ευρώ περίπου (γαλλικού και γερμανικού εργοστασίου, αντίστοιχα). Ελέγχω και αν υπάρχουν προσφορές για άλλα 3 επώνυμα εργοστάσια που βλέπω σε ξένα sites και φαίνεται να είναι μάλλον λίγο πιο οικονομικά.

Διατηρώ πάντα μια επιφύλαξη αν το πρόβλημα θα λυθεί επειδή έχω διαβάσει ότι και άλλοι ενώ άλλαξαν συμπιεστή δεν το έλυσαν.

Κάθε γνώμη σας από αντίστοιχη εμπειρία είναι ευπρόσδεκτη.

Edited by ilias63

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago , ilias63 said:

Τα νεότερα έχουν ως εξής: απευθύνθηκα στο μηχανικό μου και πήγαμε μαζί σε άλλο τεχνίτη, αφαιρέθηκε όλο το φρέον, έγινε vacuum και έγινε πλήρωση με νέο φρέον, μια διαδικασία περίπου 40~45 λεπτών και έγινε και έλεγχος για διαρροές με φως UV και κίτρινα γυαλιά. Αμέσως μετά την ολοκληρωση της διαδικασίας το σύστημα πάλι δεν λειτουργούσε, δηλαδή κατώτερη θερμοκρασία στους 12 βαθμούς και μετά διακοπή και λειτουργία κοντά στους 17~18 βαθμούς.

Διάγνωση: ελαττωματικός συμπιεστής.

Υπό συζήτηση είναι η αφαίρεση του συμπιεστή και σαν 1η επιλογή η επισκόπηση για την πιθανότητα επισκευής του. Η 2η επιλογή είναι αναγκαστικά η τοποθέτηση νέου συμπιεστή.

Από την αγορά έχω λάβει προσφορές σε 2 επώνυμους στα 210 ευρώ περίπου (γαλλικού και γερμανικού εργοστασίου, αντίστοιχα). Ελέγχω και αν υπάρχουν προσφορές για άλλα 3 επώνυμα εργοστάσια που βλέπω σε ξένα sites και φαίνεται να είναι μάλλον λίγο πιο οικονομικά.

Διατηρώ πάντα μια επιφύλαξη αν το πρόβλημα θα λυθεί επειδή έχω διαβάσει ότι και άλλοι ενώ άλλαξαν συμπιεστή δεν το έλυσαν.

Κάθε γνώμη σας από αντίστοιχη εμπειρία είναι ευπρόσδεκτη.

Δεν περνάς μια βόλτα από εδώ.

 

http://www.climagas.gr

 

Πριν κάνεις το οτιδήποτε...?

 

Να πάρεις μια γνώμη από αυτούς, και μετα να κινηθείς.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μήπως γνωρίζετε τον ακριβή τύπο του συμπιεστή που έχει το συγεκριμένο όχημα (Golf 1.4 - 16V - 1999 - κινητήρας AHW - πλαίσιο 1JZ) ;

Το καρτελάκι νομίζω είναι σε τέτοια θέση, που κρύβεται από το δυναμό και θα φανεί μόνο όταν λυθεί ο συμπιεστής.

Θα ήταν χρήσιμο να γνώριζα από πριν το συγκεκριμένο τύπο για καλύτερη έρευνα της αγοράς.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ότι και να πάρεις κάνει. Υπάρχουν διαφορα που έβαζε μαμα η vw , όπως Valeo, sanden, κλπ. Για να είσαι σίγουρος ότι είναι πράγματι κομπρεσέρ πρέπει να έχεις χαμηλή υψηλή πίεση και ψηλή χαμηλή, που σημαίνει ότι δεν λειτουργούν καλά τα διαγράμματα μέσα. Κανονικά δουλεύει περίπου 25 psi ψηλή και 5 χαμηλή. Αν έχεις χαμηλή πχ 10  και ψηλή 15 σημαίνει κατά 99% κομπρεσέρ. Δες και το autodoc, έχει και καινούργια με 150 ευρω. Για μεταχειρισμένο απο car μη δώσεις πανω απο 80.

Edited by turbomaniac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε ευχαριστώ για τις επισημάνσεις σου. Κι εγώ για ανακατασκευασμένο δεν θα έδινα πάνω από 100 αλλά δεν ξέρω που ακριβώς κυμαίνονται οι τιμές, ενώ βρίσκω και sanden καινούργιο κοντά στα 250. Κατ' αρχήν είναι διερευνητέα και η πιθανότητα να επισκευάζεται.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τελικά η διάγνωση του 2ου τεχνίτη ήταν επιτυχής.

Ο συμπιεστής αφαιρέθηκε από το μηχανικό μου, δόθηκε για επισκευή σε ειδικό εργαστήριο επισκευής και ανακατασκευής συμπιεστών, επανατοποθετήθηκε, έγινε νέα διαδιασία vacuum και φυσικά πλήρωσης με φρέον και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.

Η θερμοκρασία στους αεραγωγούς όπως φαίνεται και στη συνημμένη φωτογραφία κατέβηκε κάτω από τους 3 βαθμούς κελσίου.

P81115-121443.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν μας δίνεις και εμάς τα στοιχεία από τους μαστόρους, που πήγες για να τους έχουμε υπόψη μας στο μέλλον?

Share this post


Link to post
Share on other sites

σωστα στειλε link ωστε να τα εχουμε ευκαιρα αχρειαστοι να ειναι

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τελικά ποια μαστόρια σε βοήθησαν; 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 15/11/2018 at 4:17 ΜΜ, ilias63 said:

Τελικά η διάγνωση του 2ου τεχνίτη ήταν επιτυχής.

Ο συμπιεστής αφαιρέθηκε από το μηχανικό μου, δόθηκε για επισκευή σε ειδικό εργαστήριο επισκευής και ανακατασκευής συμπιεστών, επανατοποθετήθηκε, έγινε νέα διαδιασία vacuum και φυσικά πλήρωσης με φρέον και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.

Η θερμοκρασία στους αεραγωγούς όπως φαίνεται και στη συνημμένη φωτογραφία κατέβηκε κάτω από τους 3 βαθμούς κελσίου.

P81115-121443.jpg

 

 

Τελικά ποια μαστόρια σε βοήθησαν; 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γειά χαρά σε όλους!

Έχω ενα golf 4 gti AUQ  και τελευταία δε μου βγάζει πολύ κρύο αέρα ο κλιματισμός!Είναι απλά δροσερός!

Από Δευτέρα θα το πάω συνεργείο να το δει ο μάστορας.

Η ερώτηση μου είναι εάν έχει κάποιος αλλάξει κομπρέσορα και έβαλε μεγαλύτερο ή από κάποιο άλλο μοντέλο!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα. Αν βγάζει κρύο αέρα, έστω και μειωμένης έντασης, γιατί να φταίει ο συμπιεστής;

Τσεκαρε πρώτα αν θέλει προσθήκη φρέον στο κύκλωμα, μετά το ίδιο το κύκλωμα για απώλειες & τέλος ο συμπιεστης. Αν ακούγεται το χαρακτηριστικό κλικ του «κλειδώματος» του συμπιεστή όταν πατάς το κουμπί να ανοίξει ο κλιματισμός, τότε πιθανότατα να μη φταίει ο συμπιεστης (που κατά κανόνα προβλέπεται από τη μάνα του με επάρκεια για τα κυβικά μέτρα χώρου τιυ αυτοκινήτου που θα εξυπηρετήσει - αν αυτός δουλεύει σωστά βέβαια).

Edited by Polakias TDI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τη Δευτέρα θα το πάω στον τεχνικο να το δει..η ερωτηση μου ειναι εαν εχει βαλει καποιος κομπρεσορα μεγαλυτερο η απο άλλο μοντελο! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για ποιο λογο να βαλεις μεγαλυτερο κομπρεσσορα η απο αλλο μοντελο;τι δεν σου καλυπτει αυτος;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εαν κρυωνει την καμπινα γρηγοροτερα και μου κραταει πιο ευκολα τη θερμοκρασια γιατι να μην βαλω? μιλαμε για την περιπτωση που μπορει να μπει.Γιατι πέρυσι γύριζα απο βολο μεσημερι με 37 εξωτερικη και τα βρηκε σκουρα..ειναι και μαυρο χρωμα! Το picanto που εχω σε ενα τεταρτο γινεται ψυγειο,βεβαια μικροτερο αμάξωμα αλλα πεταει παγακι το A/C του! :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...